• hebben zon verdomd leuk accent, ja voor mij is dat een accent. Ik vind dat zo schattig!


    We're all mad here.

    Optimistic schreef:
    Ik vind een Nederlands accent irritant, haha :'D
    Dus ja, ik hou ook van mijn Belgisch West-Vlaams accent :')

    This and everything about it

    Marshmellow schreef:
    Ik vind oojk het Nederlands accent irritant :x. Maar 'k heb het al helemaal niet voor Oost- en West-Vlaams, en Limburgers ook niet. Zelfs Antwerps niet, als het echt te plat is :'D.

    Jeetje bedankt zeg. :Y)

    Kuyt schreef:
    (...)
    Nederlands komt van Nederland. Omdat jullie vroeger bij onze Republiek hooredn, hebben jullie de taal overgenomen. Maar het blijft ons taaltje, dus ik vind het een beetje raar als je dan zegt dat wij een raar accent hebben terwijl het origineel onze taal is.

    Jij let niet goed op bij je geschiedenis? Nederland, belgie en luxemburg waren een. Vroeger heette het geen Nederland; en het was geeb republiek. Nederland werd een republiek na ze gescheiden waren van wat nu België is. Het is neit ' de nederlandste taal' die belgen spelen. Nederlands en Vlaams zijn afstammelingen van wat wij vroeger dan wel niet spraken. Vroeger waren de lage landen (ik heb geschiedenis in het engels dus 'the low countries' in ieder geval) onder bezetting van Spanje; Philip II om precies te zijn. Het was dus niet orgineel 'onze taal' het was orgineel de taal van luxemburg belgië en nederland. Volgensmij hebben de Nederlanders zelfs meer veranderd aan de taal dan de belgen :')


    We're all mad here.

    Romeo schreef:
    (...)
    Jij let niet goed op bij je geschiedenis? Nederland, belgie en luxemburg waren een. Vroeger heette het geen Nederland; en het was geeb republiek. Nederland werd een republiek na ze gescheiden waren van wat nu België is. Het is neit ' de nederlandste taal' die belgen spelen. Nederlands en Vlaams zijn afstammelingen van wat wij vroeger dan wel niet spraken. Vroeger waren de lage landen (ik heb geschiedenis in het engels dus 'the low countries' in ieder geval) onder bezetting van Spanje; Philip II om precies te zijn. Het was dus niet orgineel 'onze taal' het was orgineel de taal van luxemburg belgië en nederland. Volgensmij hebben de Nederlanders zelfs meer veranderd aan de taal dan de belgen :')

    wauw jij kent je geschiedenis goed! net examen gehad ofzo? ^^

    [ bericht aangepast op 1 april 2011 - 18:00 ]


    Love? No. I prefer cats.

    idd lage landen;
    de zeven verenigde Nederlanden waren het als ik me niet vergis
    volgens mij hoorde er nog wat voor...
    ohja!
    Koningkrijk der 7 vereenigde Nederlanden, dat was het.
    Maar Vlaams ligt dichter bij het klassieke Nederlands dan NederlandsxD


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    PinkyPromise schreef:
    (...)
    wauw jij kent je geschiedenis goed! net examen gehad ofzo? ^^

    Ik vind geschiedenis intressant, en had hier vorig week idnerdaad een pw over hehe ;$


    We're all mad here.

    Haha ja (';
    Ik vind dat hoog-Hollanders een irritant accent hebben ;L


    Me so good.

    xSnoepjex schreef:
    Haha ja (';
    Ik vind dat hoog-Hollanders een irritant accent hebben ;L

    ik niet, maarja... mijn nichtjes komen dan ook uit Groningen en mijn opa en oma, duzz daar ben je dan aan gewend.
    Ik vind eigenlijk alle accenten wel wat hebben (oké, plat niet echt, er moet wel een beetje flair zijn)
    het is leuk om dan te raden waar mensen vandaan komenxD


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Ik ben fier op mijn Gents accent en soms een beetje Frans omdat ik tweetalig ben, haha D:


    all I want is the taste that your lips allow

    StarWind schreef:
    (...)
    ik niet, maarja... mijn nichtjes komen dan ook uit Groningen en mijn opa en oma, duzz daar ben je dan aan gewend.
    Ik vind eigenlijk alle accenten wel wat hebben (oké, plat niet echt, er moet wel een beetje flair zijn)
    het is leuk om dan te raden waar mensen vandaan komenxD

    Zo zie je maar meningen verschillen (;
    Ik vind plat ram koel want ik spreek het zelf


    Me so good.

    ABN is ook heel lief, hoor! (:
    En Nederlands is eigenlijk geen accent, maar een taal.
    En Vlaams klinkt inderdaad lief.


    Felix

    xSnoepjex schreef:
    (...)
    Zo zie je maar meningen verschillen (;
    Ik vind plat ram koel want ik spreek het zelf

    haha, ik kan me er wel wat bij voorstellen,
    volgens mij heb je als je een accent spreekt en iemand anders een totaal ander accent een gigantische taalkloofxD
    ben ik blij dat ik ABN praat met ene stomme rollende R


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Ik vind mijn accent niet leuk :'D


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Romeo schreef:
    (...)
    Jij let niet goed op bij je geschiedenis? Nederland, belgie en luxemburg waren een. Vroeger heette het geen Nederland; en het was geeb republiek. Nederland werd een republiek na ze gescheiden waren van wat nu België is. Het is neit ' de nederlandste taal' die belgen spelen. Nederlands en Vlaams zijn afstammelingen van wat wij vroeger dan wel niet spraken. Vroeger waren de lage landen (ik heb geschiedenis in het engels dus 'the low countries' in ieder geval) onder bezetting van Spanje; Philip II om precies te zijn. Het was dus niet orgineel 'onze taal' het was orgineel de taal van luxemburg belgië en nederland. Volgensmij hebben de Nederlanders zelfs meer veranderd aan de taal dan de belgen :')

    LOL slim?

    Ik vind het wel mooi klinken, maar dood irritant als ze woorden als 'plazant' gebruiken.