• hebben zon verdomd leuk accent, ja voor mij is dat een accent. Ik vind dat zo schattig!


    We're all mad here.

    Apate schreef:
    (...)
    Haha, hoezo dat? Hoe vindt je dan dat we praten? 8D


    Meestal behoorlijk onverstaanbaar. Ik kan Belgen meestal maar heel moeilijk volgen of verstaan. :')


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Ohmygaskarth schreef:
    (...)
    Ja, maar ik vind 'U' zo bot klinken, terwijl 'je' echt zacht,lief,beleefd en schattig klinkt.

    wij zeggen ook vaak 'ge' of 'gij' :Y)


    He says: "Live fast and die young, forget the past and move on. What's done is done."

    Sevenfold schreef:
    (...)

    Meestal behoorlijk onverstaanbaar. Ik kan Belgen meestal maar heel moeilijk volgen of verstaan. :')

    Oh wij hebben dat bij Nederlanders hoor :'D.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Marshmellow schreef:
    (...)
    Oh wij hebben dat bij Nederlanders hoor :'D.


    Weet ik, ik heb familie en vrienden in België wonen, en Limburg. Mweh, no offence, maar ik vind het grappig/schattig en verder best wel irritant. In een gewoon één op één gesprek, of met haast, of whatever wordt het al snel veel te ongemakkelijk om iemand te kunnen volgen en weten wat je moet doen.


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Sevenfold schreef:
    (...)

    Meestal behoorlijk onverstaanbaar. Ik kan Belgen meestal maar heel moeilijk volgen of verstaan. :')

    Oh, hahah, lol, ik bedoel eigenlijk de nederlandse mensen. Ik ben niet belgisch maar nederlands, ik kan wel begrijpen dat het niet leuk klinkt, maarja, we hebben het ook niet echt voor het uitkiezen. 8D


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Hooligan schreef:
    Omg, ik vind dat zo irritant en zo fucking hilarisch! (krul)


    Kill them with kindness.

    Vind je?

    Ik kan de nederlanders ook niet zo goed verstaan, als ze dezelfde woordjes als ons gebruiken wel. Nu heb ik het niet over je of jij en dat wij(de belgen) ge of gij zeggen, maar ik heb het over bijvoorbeeld : jullie zeggen patat, en wij zeggen frieten. Snap je? Dat woordje ken ik, maar er zijn er zo'n nog die ik helemaal niet ken.
    Ik vind dat jullie grappig praten, jullie hebben zo'n harde g en daar moet ik altijd om lachen(niet slecht bedoeld.)

    [ bericht aangepast op 3 juli 2011 - 17:23 ]

    Mijn buren zijn Nederlanders en ik kom echt slecht als ik hun hoor praten. (Vooral de ouders want de kinderen hebben een iets Vlaamser accent)

    Capulet schreef:
    Mijn buren zijn Nederlanders en ik kom echt slecht als ik hun hoor praten. (Vooral de ouders want de kinderen hebben een iets Vlaamser accent)

    Mijn buurvrouw is Nederlands en zij praat Hollands, Vlaams en ons dialect en dat is altijd hilarisch vind ik.

    Maar natuurlijk hebben Belgische meisjes dat. (nerd)

    [ bericht aangepast op 3 juli 2011 - 17:29 ]

    Iedereen heeft een accent als je het mij vraagt. Ik heb bijvoorbeeld een typisch Noord-Hollands accent, want ik kom daar vandaan. Een Grunninger heeft een Gronings accent en een Frysk heeft een Fries accent... (ligt eraan of ze Nederlands spreken) en dus is mijn conclusie: we spreken allemaal dezelfde taal met een leuk accent. Dat maakt de communicatie toch zo veel mooier? :)


    ... But I'm weak, and what's wrong with that?

    505 schreef:
    (...)
    Mijn buurvrouw is Nederlands en zij praat Hollands, Vlaams en ons dialect en dat is altijd hilarisch vind ik.

    Maar natuurlijk hebben Belgische meisjes dat. (nerd)

    Weet je wie ik de nek wil omwringen als ik die hoor praten?
    Die ene Sergio van de hobbykok (?) die praat zo echt twee accenten door elkaar en ik krijg er echt iets van als ik die hoor :'-)

    Capulet schreef:
    (...)
    Weet je wie ik de nek wil omwringen als ik die hoor praten?
    Die ene Sergio van de hobbykok (?) die praat zo echt twee accenten door elkaar en ik krijg er echt iets van als ik die hoor :'-)

    Ik ken die wel maar ik hoorde die nog nooit praten. (cat) Die doet dat misschien expres? Mijn buurvrouw is te preuts om dat expres te doen haha.

    Hooligan schreef:
    Omg, ik vind dat zo irritant en zo fucking hilarisch! (krul)


    Gradually, then suddenly..

    Ik begin altijd te lachen als ik Belgen hoor praten, omdat het gewoon heel raar klinkt :X
    Maar zo denken de Belgen natuurlijk ook over de Nederlanders.
    Dus ik bedoel hier niets verkeerds mee ^^

    Padawan schreef:
    (...)
    Ik vind jongens met een belgisch accent niet schattig, dus stiekem ben i ktrots op mijn brabants accent hehe ;D


    Smile and live.