• hebben zon verdomd leuk accent, ja voor mij is dat een accent. Ik vind dat zo schattig!


    We're all mad here.

    Sadistic schreef:
    (...)

    Dat vind ik als Nederlandse ook van de Belgische taal. :')

    De Belgische taal bestaat niet. Wij praten Nederlands net zoals jullie en als we een accent hebben van een dialect dan praten we Vlaams.
    Trouwens wij vinden van jullie dat jullie raar praten en andersom ook. En iedereen heeft een accent want iedereen vindt dat hij 'accentloos' praat,omdat ze alleen hun eigen accent vaak horen in het dagelijks leven.

    Weetje wat het ergste is? Een Nederlander die naar België is komen wonen. VRESELIJK.


    I lost myself in FM airwaves

    Kuyt schreef:
    (...)
    Nahh t zal wel, ik vind Nederlands van de Nederlanders. :') Vlaams is een accent van het Nederlands, right? Anders had jullie taaltje wel nederlands geheten.

    wat zou hun taaltje Nederlands heten als het geen Nederlanders zijn. Nu lul je gewoon :'). Vlaams en Nederlands zijn uiteindelijk gewoon verschillende talen. Dus niemand steelt niemands taal, we werden gewoon gescheiden en wij vervromde de taal op onze manier en het vlaams op hun manier. En wij zijn erger dus als je het zo wilt bekijken; nee onze taal stamt eerder af van het vlaams. Want bij ons is bijvoorbeeld het 'ge' en 'gij' veranderd door 'je 'en 'jij'. Als je het zo wilt hebben :'))).


    We're all mad here.

    Zoals eerder werd gezegt, het hangt er vanaf van waar die Belg komt :'D
    Meestal als je Belgische tv kijkt, is het een Antwerps accent omdat dat in de meeste gevallen het beste verstaanbaar is :)


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    CandyFace schreef:
    Zoals eerder werd gezegt, het hangt er vanaf van waar die Belg komt :'D
    Meestal als je Belgische tv kijkt, is het een Antwerps accent omdat dat in de meeste gevallen het beste verstaanbaar is :)

    Nouja ik praatte met een meisje die vlak bij Hasselt woont, en ik vond haar accent echt supercute (:


    We're all mad here.

    Nederlands is natuurlijk geen accent en Vlaams en nederlands bestaan waarschijnlijk al allebei evenlang omdat ze uit dezelfde gebieden zijn afgeleid. Ik vind persoonlijk een zachte g altijd mooier dan een harde g. En ik praat gewoon lekker brabants (;


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Romeo schreef:
    (...)
    Nouja ik praatte met een meisje die vlak bij Hasselt woont, en ik vond haar accent echt supercute (:

    Hasselt ligt ook nog in Limburg, daar woon ik toevallig ook (Limburg, niet Hasselt)
    Ik snap eigenlijk echt niet waarom iedereen zo moeilijk doet over of het Nederlands nu meer van de Belgen of de Nederlanders is, dat maakt toch helemaal niet uit? Het is 1 taal en iedereen heeft er wel een accent bij. Ik woon in België, en als ik mensen tegenkomen die gewoon in Antwerpen wonen ofzo beginnen ze plots heel traag te praten als ze doorhebben dat ik van Limburg ben. :X niet fijn.
    IK vind accenten ook leuk, ik wordt er altijd vrolijk van (:


    Love? No. I prefer cats.

    Optimistic schreef:
    (...)
    Niet aanvallend bedoelt of zo, maar ik vind echt dat jullie op een rare manier praten.


    Ik vind dat belgen een grappig accent hebben. xd
    Niet beledigend bedoeld, en anders sorry dan.

    Eos schreef:
    (...)
    Niet aanvallend bedoelt of zo, maar ik vind echt dat jullie op een rare manier praten.

    Haha, hoezo dat? Hoe vindt je dan dat we praten? 8D


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Hebben Belgen dan een accent?
    Ik erger me dood aan een Nederlands accent


    If you keep looking for that happy ending, you are never gonna get it right

    Narrator schreef:
    Weetje wat het ergste is? Een Nederlander die naar België is komen wonen. VRESELIJK.

    inderdaad,
    Euh, dit topic is van 31 maart:S.


    "we are definetely four good reasons not to have children" - Bill Kaulitz

    Als ze zo'n hoog piepstemmetje hebben of erg nasaal praten, dan wil ik ze wel eens de nek omdraaien. Vind ik zo vervelend. (no_chears)

    No offence.


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Een nederlandse vriend van mij zegt dat ook altijd :'D


    You've got to realize: you're the Devil as much as you're God.

    Ik vind de belgische accent juist raar en irritant, ik wou weten waar de slash hammer was in Bobbejaanland en die gast zei dat hij me niet kon verstaan. o.O


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Ik vind dat Belgische mannen altijd zo soft praten. Helemaal niet met zo'n diepe stem zoals bij de Nederlanders. :'''')


    "Well, well. Look who we've got here!"