• '(CNN) -- Osama bin Laden is dead, sources told CNN Sunday night.

    Congressional and administration sources say U.S. officials have the body of bin Laden, who was reportedly killed in Afghanistan. The details around his death were not immediately available.

    U.S. President Barack Obama is expected to address the nation shortly.'

    Bron: CNN.com

    Na tien jaar is Osama Binladen dood, teminste dat is wat er overal op internet staat. Ik kijk nu zelf CNN en daar word ook verteld dat hij dood is. Obama zal zo ook blijkbaar op tv komen.

    Dit staat ook op twitter:

    'URGENT NEWS: USABreakingNews has confirmed from the House Intelligence Committee that Osama bin Laden is dead. The U.S. has his body now.'

    Volgens mij is het wel officieel en zijn het geen geruchten!

    Edit:
    Het staat ook op de website van de volkskrant.

    'Osama bin Laden is dood
    Redactie/ANP − 02/05/11, 04:58
    Osama bin Laden. © ap

    vk urgent Terroristenleider Osama bin Laden is dood. Zijn lichaam is in handen van de Verenigde Staten. Dat meldden Amerikaanse media in de nacht van zondag op maandag.
    resident Barack Obama zal om 05.30 uur Nederlandse tijd een persconferentie houden. Bekijk het hier live.

    Het is een grote overwinning voor Obama's regering dat hij bijna 10 jaar na de aanslagen van 9/11 de missie van zijn voorganger George W. Bush heeft volbracht.

    Het is nog onduidelijk hoe Bin Laden om het leven is gekomen. Volgens de Amerikaanse nieuwszender CNN is Bin Laden in een villa buiten de Pakistaanse hoofdstad Islamabad gedood.

    Twin Towers
    Bin Laden is de leider van terreurnetwerk Al Qaida en wordt door de Verenigde Staten verantwoordelijk gehouden voor de aanslagen op 11 september 2001, onder meer op de Twin Towers in New York. Daardoor kwamen bijna drieduizend mensen om het leven. De VS zochten al jaren naar Bin Laden, maar konden hem tot nog toe niet vinden.

    De in Saudi-Arabië geboren Bin Laden is voor het laatst gezien in 2001 in Afghanistan. Vermoedelijk heeft hij zich tijdelijk schuilgehouden in het berggebied tussen Afghanistan en Pakistan, maar dat is altijd onzeker geweest. De terroristenleider stuurde af en toe video- of geluidsboodschappen waaruit bleek dat hij nog leefde.
    Naast de aanslagen van 11 september wordt Bin Laden ook verdacht van betrokkenheid bij aanslagen op Amerikaanse ambassades in Kenia en Tanzania in 1998 en de aanslag op het Amerikaanse marineschip USS Cole in Jemen in 2000.'

    Bron

    Edit2: Obama heeft net op tv verteld dat Osama dood is. Het is dus officieel!

    [ bericht aangepast op 2 mei 2011 - 5:29 ]


    Easy peasy, pumpkin peasy, pumpkin pie, motherfucker!

    hij moet gewoon hetzelfde meemaken als de mensen die hij pijn heeft gedaan. mischien klink ik wreed, maar ze hadden hem moeten martelen. eigen schuld, had hij maar geen pijn moeten veroorzaken


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    ik snap niet dat jullie beginnen over zijn vrouw en kinderen, weten jullie dan niet hoeveel vrouwen hij had en tot wat hij ze allemaal gedwongen heeft? blijkbaar niet, hij was echt een tiran hoor.


    Don't judge a book on its cover

    AMEN!(yeah)
    Nu nog Gadaphi of zo :'3


    =

    Ik vind het niet eerlijk. Ze verlagen zich naar hun niveau.
    Oké hij heeft vreselijke dingen gedaan, maar daarom neem je geen levens weg. Hij heeft dat wel gedaan, maar dat betekent niet dat wij dat moeten doen.
    Hij was best onmenselijk, maar de mensen die hem dood wilden, of het goed vinden zijn even goed onsmenselijk. Je beslist gewoon niet over iemand anders zijn leven, punt uit.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Maar als hij een eerlijk proces had gekregen. Waar in de wereld had hij dan in de gevangenis moeten zitten? Dan zouden er genoeg terroristen geprobeerd hebben om aanslagen te plegen op die gevangenis en hem te bevrijden. Laat staan over het proces zelf. Er zouden jaren voorbij gaan totdat hij eindelijk veroordeeld zou worden.

    En wie betaalt zijn cel, beveiliging en zijn proces?! Juist de burgers. En als ze hem nou alsnog de doodstraf hadden gegeven, waar had hij begraven moeten worden? Dan zou dat een toeristenattractie worden, omdat iedereen de plek wil zien waar hij heeft gewoond, waar hij is doodgeschoten en waar zijn lichaam ligt.

    Ze hebben een harde, maar in mijn ogen, de juiste beslissing genomen.

    [ bericht aangepast op 2 mei 2011 - 18:31 ]


    Think before you act.

    Argyll schreef:
    Maar als hij een eerlijk proces had gekregen. Waar in de wereld had hij dan in de gevangenis moeten zitten? Dan zouden er genoeg terroristen geprobeerd hebben om aanslagen te plegen op die gevangenis en hem te bevrijden. Laat staan over het proces zelf. Er zouden jaren voorbij gaan totdat hij eindelijk veroordeeld zou worden.

    En wie betaalt zijn cel, beveiliging en zijn proces?! Juist de burgers. En als ze hem nou alsnog de doodstraf hadden gegeven, waar had hij begraven moeten worden? Dan zou dat een toeristenattractie worden, omdat iedereen de plek wil zien waar hij heeft gewoond, waar hij is doodgeschoten en waar zijn lichaam ligt.

    Ze hebben een harde, maar in mijn ogen, de juiste beslissing genomen.


    Alcatraz.


    Aan niets denken is ook denken.

    Argyll schreef:
    Maar als hij een eerlijk proces had gekregen. Waar in de wereld had hij dan in de gevangenis moeten zitten? Dan zouden er genoeg terroristen geprobeerd hebben om aanslagen te plegen op die gevangenis en hem te bevrijden. Laat staan over het proces zelf. Er zouden jaren voorbij gaan totdat hij eindelijk veroordeeld zou worden.

    En wie betaalt zijn cel, beveiliging en zijn proces?! Juist de burgers. En als ze hem nou alsnog de doodstraf hadden gegeven, waar had hij begraven moeten worden? Dan zou dat een toeristenattractie worden, omdat iedereen de plek wil zien waar hij heeft gewoond, waar hij is doodgeschoten en waar zijn lichaam ligt.

    Ze hebben een harde, maar in mijn ogen, de juiste beslissing genomen.

    En je denkt dat die actie van nu gratis was of wat?
    Dat kost de burgers ook geld. En na zijn doodstraf hadden ze hem toch ook in de zee kunnen gooien? Dat is het zelfde als nu.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Jerusalem schreef:
    Hij kan de eeuwige nachtmerrie voelen nu tot hij in het hellevuur brandt. -let niet op mij-
    Ik ben niet blij. Neen, helemaal niet.


    I´m nothing special.

    Marshmellow schreef:
    Ik vind het niet eerlijk. Ze verlagen zich naar hun niveau.
    Oké hij heeft vreselijke dingen gedaan, maar daarom neem je geen levens weg. Hij heeft dat wel gedaan, maar dat betekent niet dat wij dat moeten doen.
    Hij was best onmenselijk, maar de mensen die hem dood wilden, of het goed vinden zijn even goed onsmenselijk. Je beslist gewoon niet over iemand anders zijn leven, punt uit.


    Hij had zich nooit overgegeven. Hij heeft zelf gezegd dat ze hem nooit levend te pakken zouden krijgen. Trouwens als dat wel zo was hadden ze hem meteen weer komen bevrijden (en daarbij de nodige mensen gedood). Trouwens in welke gevangenis zou je hem stoppen, veel andere gevangen zouden hem ook dood willen. Ik denk niet dat er een andere oplossing was.


    Vallen is niet moeilijk, het opstaan wel

    Saepe schreef:
    Ik vraag me af hoe zijn begrafenis eruit gaat zien. xD


    AHAHAHAHAHA


    Nothing matters anymore, that's the secret to New York.

    BEL0VED schreef:
    (...)
    Ze 'moeten' het direct begraven. Volgens Obama zou hij volgens de islamitische regels zijn begraven, dus binnen 24 uur.
    En als het goed is hebben ze wel bewijsmateriaal, daar zouden ze toch écht wel voor zorgen. Of ze zijn hartstikke dom.

    Op zee gooien is zeker NIET op de islamitische wijze begraven, sorry.
    Maar ik vind dat hij op z'n minst een islamitische begrafenis moet hebben, en z'n lijk dumpen in de zee is echt laag. Ze hebben zelfs geen foto's getoond fso, hij is echt niet dood. Geloof me, nu heb ik schrik, omdat hij -als hij nog zou leven of volgeling wraak nemen of zo.


    1.25

    Dajly schreef:
    ik snap niet dat jullie beginnen over zijn vrouw en kinderen, weten jullie dan niet hoeveel vrouwen hij had en tot wat hij ze allemaal gedwongen heeft? blijkbaar niet, hij was echt een tiran hoor.

    Echt he, mensen praten hier over hem alsof hij een normale, leuke burger was. My god, die man was een monster die precies wist wat hij deed. Gadverdamme.


    ars moriendi

    Soundeffect schreef:
    Ik weet niet of ik het moet geloven of dat dit verteld wordt om het volk gerust te stellen, maar oké. Er is één ding dat ik sowieso niet geloof en dat is dat Osama de aanslag heeft gepleegd op de Twin Towers. Da's voor mij echt onzin (:

    AGREE _O_


    1.25