• De stelling van vandaag luidt:
    Mannen moeten kunnen meebeslissen over de abortie van hun (ex-)vriendin.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Nee, mannen moeten helemaal niet mee kunnen beslissen over de abortus van een vrouw.


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Jawel, het is ook hun kind, je kunt er voordat het geboren is al een emotionele connectie mee hebben en sowieso, abortie is moord.


    your knife my back. my gun, your head.

    de vrouw draagt het kind,ik vind dat zij meer beslissingen mag nemen.
    Maar ik vind het wel moord als het echt begint te groeien.

    [ bericht aangepast op 3 juni 2011 - 0:02 ]


    Where words fail, music speaks

    De man mag zeker zijn mening geven, maar de uiteindelijke beslissing is toch echt aan de vrouw.


    everything, in time

    Ergens wel..


    Stop wishing, Start doing..

    Oneens. De vrouw draagt het kind, zij heeft er altijd het laatste woord in, zij moet minstens negen maanden zo'n kind dragen, die man niet.


    Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed.

    Hangt er vanaf. Als je bijvoorbeeld zwanger bent geraakt door een verkrachting, dan moet de man zijn mond houden. Maar als je per ongeluk zwanger bent van je vriendje, moet je het er tenminste samen over hebben. Maar ik vind dat de vrouw het laatste woord heeft.


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Vrouwen zijn baas in eigen lichaam.
    Punt.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    xRadio schreef:
    Vrouwen zijn baas in eigen lichaam.
    Punt.


    Maar een kind heeft een eigen leven en een eigen lichaam en dat neem je dan af voor het geboren kan worden.


    your knife my back. my gun, your head.

    Mahoromatic schreef:
    (...)

    Maar een kind heeft een eigen leven en een eigen lichaam en dat neem je dan af voor het geboren kan worden.


    Daar gaat deze stelling niet over, het gaat er alleen over of een man erin mee moet kunnen beslissen of niet. Ik vind van niet, omdat de vrouw inderdaad baas is over haar eigen lichaam.


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Progeny schreef:
    De man mag zeker zijn mening geven, maar de uiteindelijke beslissing is toch echt aan de vrouw.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Cthulhu schreef:
    (...)

    Daar gaat deze stelling niet over, het gaat er alleen over of een man erin mee moet kunnen beslissen of niet. Ik vind van niet, omdat de vrouw inderdaad baas is over haar eigen lichaam.


    Dus het gaat daar automatisch ook over, want ik vind van wél omdat het niet haar lichaam is waar de vrouw over beslist, maar dat van een levend kind, wat ook van de man is.


    your knife my back. my gun, your head.

    Mahoromatic schreef:
    (...)

    Dus het gaat daar automatisch ook over, want ik vind van wél omdat het niet haar lichaam is waar de vrouw over beslist, maar dat van een levend kind, wat ook van de man is.


    Excuseer me, maar hoeveel ik ook van mijn vriend hou, hij weet dat als ik zwanger zou worden, ik het kind wil houden, ook al wilt hij het niet omdat we het nu nog niet efficiënt zouden kunnen onderhouden. Ik vind dat een man daar niks over te zeggen heeft, omdat het enige wat hij heeft gedaan is wat zaad lozen en de rest aan mijn lichaam is en mijn moeder instincten, als je het heel plat gaat bekijken. Het is mijn lijf waar het in groeit, dus ik maak de keuze. Vind ik.


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Cthulhu schreef:
    (...)

    Excuseer me, maar hoeveel ik ook van mijn vriend hou, hij weet dat als ik zwanger zou worden, ik het kind wil houden, ook al wilt hij het niet omdat we het nu nog niet efficiënt zouden kunnen onderhouden. Ik vind dat een man daar niks over te zeggen heeft, omdat het enige wat hij heeft gedaan is wat zaad lozen en de rest aan mijn lichaam is en mijn moeder instincten, als je het heel plat gaat bekijken. Het is mijn lijf waar het in groeit, dus ik maak de keuze. Vind ik.


    Dit is dan ook mijn mening, als jij niet kind dat een kind leeft als het in je buik zit, dan niet. Ook al is er bewezen dat het kind wel degelijk voelt.
    Ik vind niet dat een man mag zeggen dat je abortus moet plegen, tuurlijk niet, maar ik vind wel dat hij een zekere inspraak mag hebben over of de vrouw een kind houd of niet. Natuurlijk niet als het onvrijwillig was, verkrachting oid, maar de vrouw en de man moeten beiden weten waar ze aan beginnen als ze onveilige seks hebben of misschien wel kiezen voor een kind. Er zijn zoveel middelen om zwangerschap te voorkomen en als je eenmaal zwanger bent dan heb je een kind, maar niet alleen jij, ook de man.
    Daarom heeft het kind ook de halve, chromosomen ( of hoe noem je dat ) van een man en de andere helft van de vrouw. Omdat het niet de 'vrouws' kind is, maar ook die van de man.

    -Ja, lang verhaal :'D-


    your knife my back. my gun, your head.

    Mahoromatic schreef:
    (...)

    Dit is dan ook mijn mening, als jij niet kind dat een kind leeft als het in je buik zit, dan niet. Ook al is er bewezen dat het kind wel degelijk voelt.
    Ik vind niet dat een man mag zeggen dat je abortus moet plegen, tuurlijk niet, maar ik vind wel dat hij een zekere inspraak mag hebben over of de vrouw een kind houd of niet. Natuurlijk niet als het onvrijwillig was, verkrachting oid, maar de vrouw en de man moeten beiden weten waar ze aan beginnen als ze onveilige seks hebben of misschien wel kiezen voor een kind. Er zijn zoveel middelen om zwangerschap te voorkomen en als je eenmaal zwanger bent dan heb je een kind, maar niet alleen jij, ook de man.
    Daarom heeft het kind ook de halve, chromosomen ( of hoe noem je dat ) van een man en de andere helft van de vrouw. Omdat het niet de 'vrouws' kind is, maar ook die van de man.

    -Ja, lang verhaal :'D-


    Ik ben tegen abortus, maar ook tegen de inzegging van een man daarbij. Dan ook omdat er vrouwen met bepaalde geloofsovertuigingen dan helemaal geen kans meer zouden hebben op zoiets, als hun man mag zeggen of het kan of niet. Een man mag zijn mening geven aan de vrouw, maar het ziekenhuis of de kliniek heeft daar verder niks mee te maken. En of de vrouw moord wilt plegen door abortus te plegen, is dat geheel aan haar om haar lichaam zo te beschermen, als zij dat zo ziet. Zonder de inzeg van een man, die het kind uiteindelijk niet negen maanden hoeft te dragen, of niet meer hoeft te verzorgen als hij niet wilt of de vrouw in de steek laat.


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.