• De stelling van vandaag luidt:
    Mannen moeten kunnen meebeslissen over de abortie van hun (ex-)vriendin.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Ja, want het is dan ook gelijk zijn kind.


    your eyes are like stars in the night.

    Mahoromatic schreef:
    Jawel, het is ook hun kind, je kunt er voordat het geboren is al een emotionele connectie mee hebben en sowieso, abortie is moord.


    When I was born the devil said damn competition >.<

    Ik vind dat ze er samen over moeten beslissen
    Het is tenslotte toch ook zijn kind hé.
    Ik vind dat een abortus moet afgeschaft worden.
    Dat is eigenlijk een soort van moord. Laat dat kind toch leven desnoods kun je het nog laten adopteren.


    You'r Beautiful in You'r one way. Just like me.

    xRadio schreef:
    Vrouwen zijn baas in eigen lichaam.
    Punt.


    Shoot for the moon, even if you miss you'll end up among the stars.

    Progeny schreef:
    De man mag zeker zijn mening geven, maar de uiteindelijke beslissing is toch echt aan de vrouw.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    De man mag een mening geven, maar hij heeft haar zwanger gemaakt en moet daar ook de vrantwoording, voordelen en nadelen ondergaan, dus de man mag eigelijk niet mee beslissen, want als de vrouw het kind niet wilt houden, dan laat je haar toch ook niet (Bijv) 6 uur lang bevallen van een kind dat ze niet wilt?


    Haat me? Bovenin is een kruisje:P

    Eens. Je kiest met 2 voor een kind, dus dan kan je samen ook besissen of je abortus wilt plegen of niet.


    Moonshine, take us to the stars tonight ~

    Een man mag wel inspraak hebben, maar toch is het vooral de vrouw die het uiteindelijk moet beslissen. Als een vrouw een band voelt met haar kind vind ik niet dat de man zo maar mag zeggen dat het weg moet omdat hij er geen band mee voelt. Je hebt zo van die mannen die alleen uit zijn op seks en zoals Mahoramatic als zei er zijn genoeg middelen om het te voorkomen. Als je toch zwanger raakt is het je eigen schuld en vind ik niet dat je zomaar als man kan zeggen dat je kind dood moet als de vrouw het niet wilt. Het is haar lichaam en ik denk dat vrouwen sneller een band voelen met een baby die in hun buik groeit dan een man die gewoon weet dat zijn vriendin zwanger is.
    Maar andersom vind ik het ook wel. Als een man een band voelt met het kind en de vrouw niet vind ik ook niet dat zij dan zomaar kan zeggen: abortus. Oké het is wel haar lichaam, maar toch... Het is ook wel zijn kind.

    Eigenlijk hangt het allemaal gewoon van de situatie af, want als het je ex-vriendin is en je niet van plan bent om voor het kind op te draaien vind ik niet dat je kunt zeggen dat ze het houden moet.
    En bij verkrachtingen enz mag hij helemaal geen inspraak hebben.

    Ik ben sowieso tegen abortus, maar voor deze stelling zeg ik toch dat alles gewoon afhangt van de situatie.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    De man zijn zaadcellen hebben uiteindelijk wel geholpen, dus ze hebben wel hun mening.


    Le coeur qui crie l'amour.. / used to be Zolanksi

    3AM schreef:
    Hangt er vanaf. Als je bijvoorbeeld zwanger bent geraakt door een verkrachting, dan moet de man zijn mond houden. Maar als je per ongeluk zwanger bent van je vriendje, moet je het er tenminste samen over hebben. Maar ik vind dat de vrouw het laatste woord heeft.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Nee, omdat mannen dan vrouwen kunnen dwingen een vrouw een kind te laten krijgen, door ze te verkrachten en vervolgens abortus verbieden omdat ze het willen houden.
    Bovendien denk ik dat als een meisje per ongeluk zwanger raakt, dat ze dan wel zo redelijk is dat ze er met de jongen over praat en dat ze samen een beslissing nemen.


    Remember the nights we drove around crazy, in love.

    Ik vind dat de man zoiezo zijn mening mag geven, en dat de man en de vrouw samen tot een beslissing moeten kunnen komen. Het kind is namelijk even goed van de man als de vrouw. Maar de uiteindelijke beslissing is toch nog voor de vrouw, want zij moet het kind ook 9 maand dragen.


    Don't act like you're not impressed.

    Progeny schreef:
    De man mag zeker zijn mening geven, maar de uiteindelijke beslissing is toch echt aan de vrouw.


    We accept the love we think we deserve.

    Meebeslissen? Nee dat mag een man wat mij betreft totaal niet. Zijn mening geven wel.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Cthulhu schreef:
    Nee, mannen moeten helemaal niet mee kunnen beslissen over de abortus van een vrouw.


    I´m nothing special.