• De stelling van vandaag luidt:
    Mannen moeten kunnen meebeslissen over de abortie van hun (ex-)vriendin.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Cthulhu schreef:
    Nee, mannen moeten helemaal niet mee kunnen beslissen over de abortus van een vrouw.

    Inderdaad, een man is veel minder gebonden aan dat kind, hij kan zomaar weg gaan en het zou voor hem geen verschil maken. Een vrouw drààgt dat kind, zij kan er moeilijk van weglopen. Bovendien zou het een manier zijn om een vrouw voor altijd aan hen te binden -tegen haar wil dan- en haar aan hem te onderwerpen. De zwakste plek van een moeder is immers haar kind.

    [ bericht aangepast op 3 juni 2011 - 9:32 ]


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Progeny schreef:
    De man mag zeker zijn mening geven, maar de uiteindelijke beslissing is toch echt aan de vrouw.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Mahoromatic schreef:
    Jawel, het is ook hun kind, je kunt er voordat het geboren is al een emotionele connectie mee hebben en sowieso, abortie is moord.

    [ bericht aangepast op 3 juni 2011 - 10:13 ]


    'Burning up a sun, just to say goodbye.'

    xRadio schreef:
    Vrouwen zijn baas in eigen lichaam.
    Punt.

    Mee eens!


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Lycaon schreef:
    Dat de man inspraak er op heeft lijkt me eigenlijk best wel logisch. Het is net zo goed zijn kind als die van de vrouw. De uiteindelijk beslissing valt natuurlijk wel bij de vrouw, zij moet het ten slotte voor negen maanden dragen en uiteindelijk baren, maar ik vind wel dat ze eerst samen tot een besluit moeten zien te komen.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    xRadio schreef:
    Vrouwen zijn baas in eigen lichaam.
    Punt.


    You've got to realize: you're the Devil as much as you're God.

    Cthulhu schreef:
    Nee, mannen moeten helemaal niet mee kunnen beslissen over de abortus van een vrouw.

    Vind ik ook. Als je een goede relatie hebt overleg je sowieso wel. Maar anders kan de man de vrouw alleen maar dwingen naar dingen die ze helemaal niet wil. Het zou toch raar zijn moest je ex mogen belissen over jouw leven.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Progeny schreef:
    De man mag zeker zijn mening geven, maar de uiteindelijke beslissing is toch echt aan de vrouw.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Progeny schreef:
    De man mag zeker zijn mening geven, maar de uiteindelijke beslissing is toch echt aan de vrouw.


    "I shut my eyes in order to see.'

    De man moet zijn mening erover kunnen geven, maar de vrouw beslist.


    Nullum magnum ingenium sine mixtura dementiae fuit. - Seneca

    Progeny schreef:
    De man mag zeker zijn mening geven, maar de uiteindelijke beslissing is toch echt aan de vrouw.


    No man is just a soldier. Every soldier is a hero.

    Ik vind van niet. Want kijk maar eens naar 16 and pregnant ofzo. Echt wel de helft van die jongens voert weinig tot niks uit als het kind er eenmaal is, terwijl ze van tevoren zo zeker waren van hun vaderschap. Stel je voor dat het meisje abortus had willen plegen maar die jongen daar zo fel op tegen was geweest en het meisje daarom het kind maar gehouden heeft. Fijn is dat, want dan staat zij er uiteindelijk nog alleen voor, terwijl die jongen er vandoor gaat omdat 'hij het toch allemaal niet aankan'.
    Sorry maar daar kan ik dus echt niet tegen :'D


    Be careful what you wish for, 'cause you just might get it all.

    Prongs schreef:
    (...)
    Inderdaad, een man is veel minder gebonden aan dat kind, hij kan zomaar weg gaan en het zou voor hem geen verschil maken. Een vrouw drààgt dat kind, zij kan er moeilijk van weglopen. Bovendien zou het een manier zijn om een vrouw voor altijd aan hen te binden -tegen haar wil dan- en haar aan hem te onderwerpen. De zwakste plek van een moeder is immers haar kind.

    Er zijn sommige vrouwen die van hun kind weggaan en het bij hun man achterlaten.


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Vind ik niet.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Van een vriendin weet ik het niet zo. Het lichaam blijft van haar, dus zij hakt in ieder geval de knoop door, maar een ex helemaal niet.
    Die hebben niks meer met elkaar te maken, dus wat moet hij zich dan bemoeien?


    You are the poetry Shakespeare was missing.