• De stelling van vandaag luidt:
    Mannen moeten kunnen meebeslissen over de abortie van hun (ex-)vriendin.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Cthulhu schreef:
    (...)

    Ik ben tegen abortus, maar ook tegen de inzegging van een man daarbij. Dan ook omdat er vrouwen met bepaalde geloofsovertuigingen dan helemaal geen kans meer zouden hebben op zoiets, als hun man mag zeggen of het kan of niet. Een man mag zijn mening geven aan de vrouw, maar het ziekenhuis of de kliniek heeft daar verder niks mee te maken. En of de vrouw moord wilt plegen door abortus te plegen, is dat geheel aan haar om haar lichaam zo te beschermen, als zij dat zo ziet. Zonder de inzeg van een man, die het kind uiteindelijk niet negen maanden hoeft te dragen, of niet meer hoeft te verzorgen als hij niet wilt of de vrouw in de steek laat.


    De stelling is ook mee-beslissen, dus niet volledig beslissen. Daar ben ik ook helemaal tegen. Ik heb het ook niet over bepaalde geloofsovertuigingen want daar heb ik helemaal geen verstand van. Die mensen kiezen hun eigen geloof en hun eigen manieren en zolang ik daar geen verstand van heb kan ik daar mijn mening niet aan geven. Ik ben alleen bekend met het Christelijke geloof en wat daarbij betreft is gewoon hetzelde als de Atheïsten. Andere landen/culturen ken ik ook niet, dus ik heb het nu puur over de rijkere landen, Europa/Amerika/Australie & Azië (gedeeltes).
    Ik vind dat de man en de vrouw samen tot een beslissing moeten komen nadat ze research hebben gedaan en duidelijk elkaars punten zien. Als het ex-en van elkaar zijn hebben ze vaak toch wel wat gemeen en moet het zo op te lossen zijn.
    (maar ik ga proberen te slapen, na caffeïne overdosis, dus i'd be happy to continue this discussion tomorrow ^^)


    your knife my back. my gun, your head.

    Nee, dat mogen ze niet. Het is toch al uit of niet. Als het nog niet uit is wel en als het al uit is dan mag hij niks beslissen...-aa-

    Ik vind dat de vrouw zelf mag bepalen.Maar ze kan het er natuurlijk altijd over hebben met haar vriend/man.

    ps ja,ik ben een jongen:Y)

    Hoe erg de situatie is ik vind van well.


    A girl should be two things: Classy & Fabulous. <3

    Progeny schreef:
    De man mag zeker zijn mening geven, maar de uiteindelijke beslissing is toch echt aan de vrouw.

    Dat de man inspraak er op heeft lijkt me eigenlijk best wel logisch. Het is net zo goed zijn kind als die van de vrouw. De uiteindelijk beslissing valt natuurlijk wel bij de vrouw, zij moet het ten slotte voor negen maanden dragen en uiteindelijk baren, maar ik vind wel dat ze eerst samen tot een besluit moeten zien te komen.


    Things will go as they will; and there is no need to hurry to meet them.

    Ik ben tegen abortie, maar ik vind niet dat een man mag beslissen over een abortus, zij moeten de lasten van die 9 maanden niet dragen, dat moet een vrouw doen.


    I love black veil brides <3

    Eens,ok vrouwen dragen het en zullen altijd de beslissende stem hebben,maar het is ook zijn kind! Baas in eigen buik is heel mooi maar eigenlijk heel klopt dat niet. Je kan niet "zomaar" iemands kind van hem afpakken.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Over dat van hun vriendin, ja. Ex-vriendin, nee


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Progeny schreef:
    De man mag zeker zijn mening geven, maar de uiteindelijke beslissing is toch echt aan de vrouw.


    wth.

    Progeny schreef:
    De man mag zeker zijn mening geven, maar de uiteindelijke beslissing is toch echt aan de vrouw.


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Natuurlijk moet de man inspraak krijgen. Hij heeft dan misschien wel alleen wat zaad geloosd, maar daarmee zorgt hij er wel voor dat het kind ook van hem is en niet alleen van de vrouw.
    Maar het blijft ook alleen bij meebeslissen. Hij mag zijn mening geven, punt. De vrouw moet het laatste woord krijgen: zij draagt het 9 maanden.

    [ bericht aangepast op 3 juni 2011 - 8:57 ]


    To live would be an awfully big adventure

    Progeny schreef:
    De man mag zeker zijn mening geven, maar de uiteindelijke beslissing is toch echt aan de vrouw.


    "No matter where you are in the world, the moon is never bigger than your thumb" - Dear John

    Progeny schreef:
    De man mag zeker zijn mening geven, maar de uiteindelijke beslissing is toch echt aan de vrouw.


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Ik vind dat hij er geen inspraak op mag hebben, aangezien hij niet de hele weg van zwangerschap en bevallen hoeft te begaan en veel makkelijker terug kan krabbelen als het kind eenmaal geboren is dan de vrouw.
    En voor de mensen die een discussie hadden over het wel of niet abortus doen en die tegen waren: ik respecteer jullie mening maar denk eens na. Als abortus verboden was, zouden jullie dan graag een ongewenst kind willen zijn?


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.