• De stelling van vandaag luidt:
    Een wereld zonder religie is een betere wereld.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    Het heden is de geschiedenis gezien door de toekomst.

    Atmosphere schreef:
    Eens én oneens.
    Iedereen mag zijn/haar mening hebben over wat er is na de dood, waar het toch vaak op gebasseerd is, maar veel religie's zijn compleet onzin, gemaakt om mensen bang te maken / voor te liegen. Mensen mogen geloven wat ze willen als ze het maar geen andere mensen opdwingen en geen andere mensen er pijn mee doen -kuch- sommige moslims -kuch-, dus, ja, het zou misschien béter zijn van niet, maar uiteindelijk denkt iedereen toch anders over bepaalde dingen, dus komen er wel reliegies.


    Als je nou even geschiedenis leert, zie je dat de Joden en de Christelijken veel meer, vaker en dodelijker hun religie probeerden op te dringen aan iedereen. Dat is eigenlijk pas sinds kort opgehouden en daarna zijn de moslims pas echt in beeld gekomen in Europa.
    En @ iedereen die oneens is, de meeste oorlogen komen toch echt vanwege het geloof, wat je ook zegt. :'D


    Your make-up is terrible

    Atmosphere schreef:
    Eens én oneens.
    Iedereen mag zijn/haar mening hebben over wat er is na de dood, waar het toch vaak op gebasseerd is, maar veel religie's zijn compleet onzin, gemaakt om mensen bang te maken / voor te liegen. Mensen mogen geloven wat ze willen als ze het maar geen andere mensen opdwingen en geen andere mensen er pijn mee doen -kuch- sommige moslims -kuch-, dus, ja, het zou misschien béter zijn van niet, maar uiteindelijk denkt iedereen toch anders over bepaalde dingen, dus komen er wel reliegies.


    Sorry, maar dit vind ik onrespectvol.


    If we had not a soul, music would have created it.

    Dit word een religie ruzie, dat geef ik jullie op een briefje :W


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Assassin schreef:
    (...)

    Als je nou even geschiedenis leert, zie je dat de Joden en de Christelijken veel meer, vaker en dodelijker hun religie probeerden op te dringen aan iedereen. Dat is eigenlijk pas sinds kort opgehouden en daarna zijn de moslims pas echt in beeld gekomen in Europa.
    En @ iedereen die oneens is, de meeste oorlogen komen toch echt vanwege het geloof, wat je ook zegt. :'D


    Nee hoor.
    2é wereldoorlog?
    Had niks met het geloof te maken.
    & ik gebruikte de moslims maar even als voorbeeld. Ik weet dat er meer reliegies zijn.

    Cloudburst schreef:
    (...)

    Sorry, maar dit vind ik onrespectvol.


    Liefje, het was een voorbeeld. Je kunt niet ontkennen dat sommige moslims dus echt wel bomaanslagen en dergelijke gepleegd hebben.

    Atmosphere schreef:
    (...)

    Nee hoor.
    2é wereldoorlog?
    Had niks met het geloof te maken.
    & ik gebruikte de moslims maar even als voorbeeld. Ik weet dat er meer reliegies zijn.


    Nogal wel, de Joden.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Nogal wel, de Joden.

    Maar dat is niet vanwege hun geloof, maar vanwege hun afkomst. Het geloof had vrij weinig te betekenen tijdens de WOII


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Assassin schreef:
    (...)

    Nogal wel, de Joden.


    Ohja, maar ik dacht ook donkere mensen enzo :'D
    En, naja, dan heb je eigenlijk wel gelijk ja :3

    Atmosphere schreef:
    (...)

    Nee hoor.
    2é wereldoorlog?
    Had niks met het geloof te maken.
    & ik gebruikte de moslims maar even als voorbeeld. Ik weet dat er meer reliegies zijn.


    Juist heel erg veel. Zwarten, mensen met een andere geaardheid, zigeuners en vooral Joden werden vermoord. Geloof me, de tweede wereldoorlog had veel met geloof te maken.


    If we had not a soul, music would have created it.

    Cloudburst schreef:
    (...)

    Juist heel erg veel. Zwarten, mensen met een andere geaardheid, zigeuners en vooral Joden werden vermoord. Geloof me, de tweede wereldoorlog had veel met geloof te maken.

    Ik zie daarin geen geloof, maar mensen die anders zijn en dat is iets heel anders dan geloof =3

    [ bericht aangepast op 12 juli 2011 - 0:30 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Cloudburst schreef:
    (...)

    Normen en waarden houden mensen ook ervan om slechte dingen te doen. En het lijkt mij gezonder om de juiste dingen te doen omdat je zelf weet dat dit het beste is, dan omdat het je wordt opgedraagen.

    En als je doorzet voor je geloof (dus voor God of voor het hiernamaals), vergeet je door te zetten voor je eigen leven.


    Ja tuurlijk moet je dingen niet doen omdat het wordt opgegeven.. Je moet het doen omdat jij dat zelf goed vindt. Maar ik probeer te zeggen dat dit een goede manier is om het goede in te zien (dus ik zeg niet dat andere dingen je hiermee niet kunnen helpen) En ove dat doorzetten, ik bedoel daarmee juist dat je doorzet in het leven en vor het hiernamaals. ALs je een moeilijke tijd hebt gehad dan bid je en dat geeft je toch een beetje hoop om verder te gaan met je leven? op die manier bedoel.
    Maarjah het is ook een moeilijke stelling waar de meningen erg van verschillen.. het is daardoor ook een beetje moeilijk uit te leggen.


    Without You: No Love, No happiness, No Laughing..In Short: No Life!

    MrsChartered schreef:
    (...)

    Ja tuurlijk moet je dingen niet doen omdat het wordt opgegeven.. Je moet het doen omdat jij dat zelf goed vindt. Maar ik probeer te zeggen dat dit een goede manier is om het goede in te zien (dus ik zeg niet dat andere dingen je hiermee niet kunnen helpen) En ove dat doorzetten, ik bedoel daarmee juist dat je doorzet in het leven en vor het hiernamaals. ALs je een moeilijke tijd hebt gehad dan bid je en dat geeft je toch een beetje hoop om verder te gaan met je leven? op die manier bedoel.
    Maarjah het is ook een moeilijke stelling waar de meningen erg van verschillen.. het is daardoor ook een beetje moeilijk uit te leggen.


    Ik zie en begrijp jouw redenering ook wel. Ik denk dat over zoiets niet een juist antwoord bestaat. (:


    If we had not a soul, music would have created it.

    Cloudburst schreef:
    (...)

    Juist heel erg veel. Zwarten, mensen met een andere geaardheid, zigeuners en vooral Joden werden vermoord. Geloof me, de tweede wereldoorlog had veel met geloof te maken.


    Ik heb al gezegd dat ik ongelijk had ja.
    En 'Geloof me' annoys the fuck out of me.

    Mensjes veel plezier met jullie debat (wat zal uitlopen op een ruzie).
    Ik ga pitten ;D


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Atmosphere schreef:
    (...)

    Ik heb al gezegd dat ik ongelijk had ja.
    En 'Geloof me' annoys the fuck out of me.


    Ik had het neergezet voordat ik had gezien dat zij al geantwoord had. En als je zo snel geïrriteerd geraakt, zou je echt niet moeten mee discussiëren.


    If we had not a soul, music would have created it.