• De stelling van vandaag luidt:
    Een wereld zonder religie is een betere wereld.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    Het heden is de geschiedenis gezien door de toekomst.

    Atmosphere schreef:
    (...)

    Oké alleen maar bevestiging voor mij dat ik een goed argument had ^^
    maar ik ga nu schrijven :3

    Whuuut jou ego topt mijne en ik dacht altijd dat dat onmogelijk was :W


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    DarkSavior schreef:
    (...)
    Whuuut jou ego topt mijne en ik dacht altijd dat dat onmogelijk was :W


    HAHA.
    Nu wel ja ;$

    [ bericht aangepast op 12 juli 2011 - 0:51 ]

    Bear schreef:
    Oneens, ik denk dat veel mensen iets nodig hebben om in te geloven.En als ze dat niet hebben dat ze de moed zullen opgeven.


    Observatie is Creatie

    Wanneer je geen ruzie kan maken over je religie zoeken mensen toch wel wat anders op? Dus oneens.

    Ik ben het eens met deze stelling. Denk in eerste instantie eens aan de Wereld Oorlogen; waarom zijn er miljoenen mensen vermoord? Door hun geloof. Denk ook eens terug aan de tijd van de Romeinen; Nero gaf de Christenen de schuld van de brand in Rome in het jaar 64 v.C, op den duur was bijna alles de schuld van de Christenen en hij begin ze te vervolgen. En waarom? Omdat zij in één god geloofden. God is alleen maar ontstaan omdat de mensen vroeger voor niks een verklaring hadden. Denk aan de holbewoners, stel je voor dat er opeens lichtflitsen uit de hemel komen, hoe verklaar je zo iets? Wel.. Je zegt dat er iemand is die daarboven, hoog in de wolken, met vuur aan het spelen is. Maar in de loop van de jaren zijn er mensen 'het geloof' beginnen misbruiken, ze hadden door dat je de mens daarmee kan manipuleren.
    Slaves of fear~ Amon Amarth is een aanrader vind ik. Als je niet van metal houdt lees dan gewoon de tekst eens. ;)
    -xxx-


    Death smiles at us all, all a Man can do is smile back.

    Er zitten zowel positive als negative kanten aan, maar ik denk toch dat ik liever leef in een wereld vol religies zodat ik hun mooie gebruiken kan bewonderen :)


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    DarkSavior schreef:
    Oneens, veel mensen houden zich juist vast aan hun religie en conflicten zijn er toch wel. Als het al niet om geloof gaat dan gaat het wel om uiterlijk en dat soort dingen :W


    Forever.

    Dus jij denkt dat een wereld zonder geloof, of zelfs zonder mening een betere wereld is? Dan heb je gewoon géén wereld volgens mij.


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Ps: als ik je zou zeggen dat ik God gezien heb, zou je me geloven?


    Death smiles at us all, all a Man can do is smile back.

    XxemogirlxX schreef:
    Ps: als ik je zou zeggen dat ik God gezien heb, zou je me geloven?

    Dat verschilt per persoon. Iemand die echt in God gelooft, zou je geloven. Maar ik zelf twijfel aan God dus ik zou je maar half/half geloven


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    ja en nee.
    ja, want meestal is het bij religies zo dat als ze op elkaars grondgebied komen of elkaars ethiek doorkruisen krijg je bv ruzie en oorlogen. of zoals bij bv. de taliban worden vrouwen een soort van onderdrukt.

    nee, want een religie kan iemand een gevoel geven van moed en weten dat er iemand/iets is dat je kan helpen. zo niet kunnen mensen depressief worden of angst aanvallen krijgen mensen kunnen niet meer stoppen met huilen vanwege een overleden iemand enz.

    dus ja en nee.
    we zouden eigenlijk wel reliogies moeten hebben maar die zouden zo min mogenlijk moeten botsen en mensen zouden elkaar niet moeten aandringen om in iets te gaan geloven. want dat is iemands eigen beslissing. niet die van een ander.


    You don't understand. You kill, because you think you have to, to save souls. I kill, because i like it. - the bleeding

    Atmosphere schreef:
    Eens én oneens.
    Iedereen mag zijn/haar mening hebben over wat er is na de dood, waar het toch vaak op gebasseerd is, maar veel religie's zijn compleet onzin, gemaakt om mensen bang te maken / voor te liegen. Mensen mogen geloven wat ze willen als ze het maar geen andere mensen opdwingen en geen andere mensen er pijn mee doen -kuch- sommige moslims -kuch-, dus, ja, het zou misschien béter zijn van niet, maar uiteindelijk denkt iedereen toch anders over bepaalde dingen, dus komen er wel reliegies.

    Oneens, natuurlijk zijn er ook nadelen van een religie hebben zoals racisme en meningsverschillen die daardoor ontstaan. Maar door een bepaalde religie is de mens een beter persoon, want door bijv de Christendom mag je niet stelen om in de hemel te komen.

    [ bericht aangepast op 12 juli 2011 - 10:34 ]


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    XxemogirlxX schreef:
    Ps: als ik je zou zeggen dat ik God gezien heb, zou je me geloven?


    Daarom heet het ook een 'geloof', en nee dan zou ik je niet geloven omdat je dan dood zou moeten zijn.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Het zou zeker een betere wereld zijn. Veel oorlogen gingen om het geloof. Tot nu toe was geloof een reden om te moorden. En dan niet alleen de moslims (hoewel het wel recent is), maar ook andere geloven. In het verleden waren het bijv. Christenen met een kruistochten, terwijl het nu de moslims zijn. Tja, dat ze nu betere wapens hebben dan de Christenen maakt het alleen erger dan de Christenen.
    Maar oorlogen en meningsverschillen zullen er altijd zijn. Het zit in de aard van de mens om iets te vinden om over te vechten.


    To live would be an awfully big adventure