• De stelling van vandaag luidt:
    Een wereld zonder religie is een betere wereld.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    Het heden is de geschiedenis gezien door de toekomst.

    Bear schreef:
    Oneens, ik denk dat veel mensen iets nodig hebben om in te geloven.En als ze dat niet hebben dat ze de moed zullen opgeven.


    If you keep looking for that happy ending, you are never gonna get it right

    Ik vind religie goed tot een bepaalde hoogte. Het is logisch dat mensen een verklaring willen hebben voor dingen die geen verklaring hebben, en daarvoor is God er. En dat men iets heeft om in te geloven, om zich aan vast te houden. Maar je kunt er ook mee doorschieten. Denk aan de tijd van Luther. Met de aflaten die je kon kopen om naar de hemel te gaan. Dit was om geld mee te verdienen voor de kerk. En ook met de extremistische moslims. die vermoorden omdat ze denken dat dat goed is. Dat vind ik onacceptabel. Mensen moeten kunnen geloven in tijden dat het moeilijk is. Mensen moeten kunnen geloven omdat er geen andere verklaring is. Maar je moet mensen wel in hun waarden laten. En ze moeten er zelf voor kunnen kiezen.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Geloof moet iets zijn voor de persoon zelf, niet met kerken, priesters of weet ik veel wat, die je gaan vertellen hoe jouw geloof in elkaar zit en hoe je je moet gedragen. Dat moet ieder voor zich zijn.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Tja, als we zo gaan redeneren, dan blijft er niet heel veel meer over van onze cultuur. :'D
    Oneens dus.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    XxemogirlxX schreef:
    Ps: als ik je zou zeggen dat ik God gezien heb, zou je me geloven?

    Als je zoiets tegen mij zou zeggen zou ik je echt niet geloven en ik ben gelovig.


    Without You: No Love, No happiness, No Laughing..In Short: No Life!

    Nee, zolang iedereen elkaar respecteert en in zijn waarde laat, is er niks aan de hand. Helaas zijn er fundamentalisten die vinden dat hun eigen geloof het enigste is. En dan krijg je dus problemen.


    ars moriendi

    Religie is iets wat ons tot MENS maakt. Juist het denken over wat komt er na de dood of waar kom ik vandaan... is religie en is typisch menselijk. Dieren zijn intelligent dat ontken ik niet maar deze vragen stellen ze zich niet. Ik denk niet dat het mogelijk is om er geen te hebben. Iedereen gelooft in iets al is het dat je na de dood gewoon dood bent.

    Wat al die oorlogen betrefd. Tja, dat heeft niets met religie te maken. Sommige 'mensen' zoeken naar reden om oorlog te voeren en zichzelf te verrijken ten kostte van anderen en ze zullen er altijd een vinden, jammer genoeg.


    Vallen is niet moeilijk, het opstaan wel

    MrsChartered schreef:
    (...)
    Als je zoiets tegen mij zou zeggen zou ik je echt niet geloven en ik ben gelovig.


    Die reactie verwachte ik dus..
    Je geloofd in God, maar moest iemand zeggen dat ze hem gezien hebben, geloof je het niet.. Dan vraag ik me af: "Is er wel een God?" , want veel bewijzen zijn er niet?


    Death smiles at us all, all a Man can do is smile back.

    Onens, Religie geeft mensen hoop. Het is waar dat er oorlog om gevoerd wordt, maar er zal altijd oorlog zijn


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Religie is toch geloof enzo? :X
    Als dát ^ zo is, dan denk ik Eens. Omdat mensen dan niet zo veel ruzie maken tussen de verschillende geloven enzo?


    "I believe that marriage isn't between a man and a woman; but between love and love." - Frank Ocean

    Het punt is, het idee van religie is gewoon in de tijd zo erg teniet gedaan dat het helemaal geen betekenis heeft. Ja, mensen geloven in God, maar vervolgens drinken sommigen van hen, roken sommigen van hen en sommigen doen alleen maar goed omdat ze op die manier zeker ervan zijn dat ze in de hemel komen. Ik zeg dus niet dat iedereen dit doet, ik zeg alleen dat sommigen dit doen. Ik vind dit niet de juiste reden om religieus te zijn, dit heeft meer iets weg van egocentrisme en dat is juist wat religie probeerde te ondermijnen. Een wereld zonder deze vorm van religie vind ik beter ja.


    Life is hard and then we die

    Sinds het ontstaan van religies heeft het voor veel verdeeldheid en onbegrip gezorgt. Als je terug kijkt naar oorlogen uit de geschiedenis is religie op de één of andere manier een oorzaak.

    Alleen ik denk niet dat er minder oorlog zal zijn als religies verdwijnen. Misschien dat het ons wel wat dichter bij elkaar brengt als mensen en er meer mensen zijn die beseffen dat we eigenlijk allemaal hetzelfde zijn.


    When love is not madness, it is not love

    xDaydreamer schreef:
    Sinds het ontstaan van religies heeft het voor veel verdeeldheid en onbegrip gezorgt. Als je terug kijkt naar oorlogen uit de geschiedenis is religie op de één of andere manier een oorzaak.

    Alleen ik denk niet dat er minder oorlog zal zijn als religies verdwijnen. Misschien dat het ons wel wat dichter bij elkaar brengt als mensen en er meer mensen zijn die beseffen dat we eigenlijk allemaal hetzelfde zijn.


    dat laatste is een kerngedachte van de meeste religies samen met vrede verdraagzaamheid en naastenliefde.

    Alleen lijken zoveel mensen dat vergeten te zijn.


    wees jezelf er zijn al zoveel anderen!!!

    Oneens, als er geen religie meer is, hebben veel mensen niets meer om in te geloven en zullen niet weten hoe te handelen in hun leven. Wat ze wel zouden kunnen doen is zorgen voor één grote religie voor iedereen, om de mensen samen te brengen en zo conflicten te voorkomen, maar of dat zal lukken? Nee, dat denk ik niet.


    “Love is a contradiction.”

    Glasnost schreef:
    Oneens.
    Religie verbindt mensen.
    Het zijn alleen de radicalen die het voor de rest van de gelovigen verpesten.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan