• Hee allemaal
    Ik wil heeeel graag een keer naar de Teenage Party bij de NY-disco. Mijn ouders denken daar anders over. Ze zeggen tegen mij:
    "Je mag pas uitgaan als je 16 bent, niet eerder. Het is gevaarlijk, en slecht voor je....blablabla"
    Echt vreselijk! Mijn klas gaat elke laatste vrijdag v/d maand naar NY om samen te dansen en te genieten, en dan zeggen mijn ouders:
    "Je moet je niet vergelijken met anderen, als zij het doen hoef jij dat niet," Ookal is de Teenage Party van 12 tot 16 jaar.
    Ik mag überhaupt al niet eens bij iemand logeren, omdat ze dat onzin vinden, laat staan met een vriendin gaan zwemmen of naar de film.
    Alsjeblieft help mij mijn ouders te overtuigen, of kom met een plan hoe ik het huis uit kom zonder dat je het merken :S
    xxhelpmeplease


    Mijn leven is wel te doen denk ik zo

    Lisboa schreef:
    (...)

    Ze is 13! En ik ging uit toen ik 15 was en dat was omdat het een fuif was van de scouts en ik zit in die scouts. En ik snap best dat je niet uit mag gaan als je zo jong bent. Het is dan wel een teenage party, maar toch.
    Dat je niet naar de cinema mag of bij een vriendin logeren vind ik minder normaal,maar dat heeft misschien ook een reden.


    Ik was 13 toen ik met mijn stiefbroer na mijn eerste bar ging.

    We hebben het geweldig gehad en mijn vader had er helemaal geen moeite mee.

    Ik zou vragen of ze er anders eens willen kijken om te zien hoe het is.

    Waarom witl iedereen zo vroeg volwassen worden?

    Dudette, je bent 13 en als er ook mensen van 16 komen denken je ouders vast ook dat er drank is ze doen het uit liefde. En wss. moet je dan 's avonds over straat, logisch dat ze je niet laten gaan.

    Al vind ik niet mogen logeren wel beetje vreemd, niet dat ik dat op die leeftijd deed, nog geen behoefte aan, maar toch..

    Praat er gewoon eerlijk met ze over? Blijf kalm en laat daarmee ook je volwassenheid zien, schreeuwen en boos worden helpen daar namelijk niet bij.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Endure schreef:
    Waarom witl iedereen zo vroeg volwassen worden?

    Dudette, je bent 13 en als er ook mensen van 16 komen denken je ouders vast ook dat er drank is ze doen het uit liefde. En wss. moet je dan 's avonds over straat, logisch dat ze je niet laten gaan.

    Al vind ik niet mogen logeren wel beetje vreemd, niet dat ik dat op die leeftijd deed, nog geen behoefte aan, maar toch..

    Praat er gewoon eerlijk met ze over? Blijf kalm en laat daarmee ook je volwassenheid zien, schreeuwen en boos worden helpen daar namelijk niet bij.
    Dit heeft niets met volwassen worden te maken hoor, dit heeft gewoon te maken met plezier hebben ;)


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Dit heeft niets met volwassen worden te maken hoor, dit heeft gewoon te maken met plezier hebben ;)


    Haar ouders laten haar wss eerder gaan als ze zien dat ze er volwassen genoeg voor is, aangezien de oduers zeiden dat het gevaarlijk is enzo ;]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Dit heeft niets met volwassen worden te maken hoor, dit heeft gewoon te maken met plezier hebben ;)

    Alsof je niet op een andere manier plezier kan hebben.
    Dit heeft wel met volwassen worden te maken, ze wilt namelijk iets dat niet bij haar leeftijd hoort, om het maar zo te zeggen. Uitgaan is niet iets wat je op je 13e doet, maar op je 16e of ouder. Op je 13e doe je andere dingen voor je plezier.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik vind je ouders wel een beetje te streng =\

    Maar ik kan je helaas niet helpen, want volgens mij had ik best uit mogen gaan voor m'n 16e, alleen had ik daar geen behoefte aan.


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Storytime schreef:
    (...)
    Alsof je niet op een andere manier plezier kan hebben.
    Dit heeft wel met volwassen worden te maken, ze wilt namelijk iets dat niet bij haar leeftijd hoort, om het maar zo te zeggen. Uitgaan is niet iets wat je op je 13e doet, maar op je 16e of ouder. Op je 13e doe je andere dingen voor je plezier.


    Nou nee...

    Toen ik 13 was was ik elke zaterdag en vrijdag avond in de bar te vinden samen met mijn stiefbroer.

    Mijn vader zie 'Maak lol schatje,leef met de seconde'.

    Maarja het ligt inderdaad aan je ouders...

    Storytime schreef:
    (...)
    Alsof je niet op een andere manier plezier kan hebben.
    Dit heeft wel met volwassen worden te maken, ze wilt namelijk iets dat niet bij haar leeftijd hoort, om het maar zo te zeggen. Uitgaan is niet iets wat je op je 13e doet, maar op je 16e of ouder. Op je 13e doe je andere dingen voor je plezier.
    Dit is geen uitgaan, kom op. 12 t/m 16, ik zou bijna kinderdisco zeggen. Er wordt daar echt geen alcohol geschonken, er zullen genoeg mensen staan om de boel in de gaten te houden, er zal echt weinig gebeuren behalve plezier.


    Life is hard and then we die

    Endure schreef:
    (...)

    Haar ouders laten haar wss eerder gaan als ze zien dat ze er volwassen genoeg voor is, aangezien de oduers zeiden dat het gevaarlijk is enzo ;]
    Een tienerdisco is toch niet gevaarlijk?


    Life is hard and then we die

    Defensive schreef:
    (...)

    Het gaat niet over echt uitgaan, maar over naar een teenage party gaan. Daar wordt niet eens alcohol geschonken (cat)

    Maakt niet uit? Ik wou er een jaar geleden ook naartoe, naar zo'n feestje (fris party noemt dat hier) en dat mocht ik ook niet. Ik vind dat maar normaal.

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Een tienerdisco is toch niet gevaarlijk?

    Believe me, kan het wel zijn. Een vriendin van me is naar zo'n party gegaan en ze werd constant lastiggevallen door handtastelijke mensen

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Dit is geen uitgaan, kom op. 12 t/m 16, ik zou bijna kinderdisco zeggen. Er wordt daar echt geen alcohol geschonken, er zullen genoeg mensen staan om de boel in de gaten te houden, er zal echt weinig gebeuren behalve plezier.

    Dat is ook een vorm van uitgaan. Misschien anders dan wat ouderen doen maar het is uitgaan. Ik ben ook een keer naar zo iets geweest, ik was er eigenlijk al te oud voor, en dat was lang niet allemaal lol.
    Ik snap haar ouders heel goed. Er kunnen wel dingen gebeuren, ook als er begeleiding is.
    Ik snap sowieso niet waarom je al op je 13e uit wilt.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Abrazo schreef:
    (...)
    Believe me, kan het wel zijn. Een vriendin van me is naar zo'n party gegaan en ze werd constant lastiggevallen door handtastelijke mensen
    Naja, weetje, het is en blijft een disco, daar zit je nou eenmaal dicht op elkaar.

    Naja, ik blijf erbij. Als je op je 16e nog nooit uit bent geweest dan kun je er gewoon op rekenen dat het grandioos fout gaat de eerste keer omdat je, je grenzen niet kent. Als je die grenzen al eerder hebt verkend in een veiligere, beschermde omgeving dan ken je die grenzen naar mijn idee al veel beter.


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Naja, weetje, het is en blijft een disco, daar zit je nou eenmaal dicht op elkaar.

    Naja, ik blijf erbij. Als je op je 16e nog nooit uit bent geweest dan kun je er gewoon op rekenen dat het grandioos fout gaat de eerste keer omdat je, je grenzen niet kent. Als je die grenzen al eerder hebt verkend in een veiligere, beschermde omgeving dan ken je die grenzen naar mijn idee al veel beter.

    Akkoord, maar ik vind niet dat je op je twaalfde of dertiende al moet uitgaan.

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Naja, weetje, het is en blijft een disco, daar zit je nou eenmaal dicht op elkaar.

    Naja, ik blijf erbij. Als je op je 16e nog nooit uit bent geweest dan kun je er gewoon op rekenen dat het grandioos fout gaat de eerste keer omdat je, je grenzen niet kent. Als je die grenzen al eerder hebt verkend in een veiligere, beschermde omgeving dan ken je die grenzen naar mijn idee al veel beter.

    Ik was 17 toen ik voor het eerst uitging en alles is goed gegaan. Je hoef niet uit te gaan om je grenzen te kennen.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall