• Hee allemaal
    Ik wil heeeel graag een keer naar de Teenage Party bij de NY-disco. Mijn ouders denken daar anders over. Ze zeggen tegen mij:
    "Je mag pas uitgaan als je 16 bent, niet eerder. Het is gevaarlijk, en slecht voor je....blablabla"
    Echt vreselijk! Mijn klas gaat elke laatste vrijdag v/d maand naar NY om samen te dansen en te genieten, en dan zeggen mijn ouders:
    "Je moet je niet vergelijken met anderen, als zij het doen hoef jij dat niet," Ookal is de Teenage Party van 12 tot 16 jaar.
    Ik mag überhaupt al niet eens bij iemand logeren, omdat ze dat onzin vinden, laat staan met een vriendin gaan zwemmen of naar de film.
    Alsjeblieft help mij mijn ouders te overtuigen, of kom met een plan hoe ik het huis uit kom zonder dat je het merken :S
    xxhelpmeplease


    Mijn leven is wel te doen denk ik zo

    Weet je wat mijn ervaring is? Dat was dus ook tot 16 hè? Er was alleen maar drank, iedereen had gewoon meegenomen. Er werd ercht ontiegelijk veel gerookt en er werd gewoon met random meisjes geschuurd. Er gingen zelfs mensen over hun nek van de drank.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Storytime schreef:
    (...)
    Ik was 17 toen ik voor het eerst uitging en alles is goed gegaan. Je hoef niet uit te gaan om je grenzen te kennen.
    Het hoeft niet nee, maar als je ouders je al zo lang hebben verboden om uit te gaan dan wil je weten waarom. Kijk, misschien heb je de gift, net als ik, om de meeste alcohol vies te vinden. Of misschien hebben je ouders je zo bang gemaakt dat je het niet eens probeert.
    Maar meestal is dat niet zo. Ik heb het veel zien gebeuren in mijn klas. Meisjes die tot hun 16e zogenaamd door hun ouders in het gareel werden gehouden en daarom maar stiekem gingen drinken, met heel veel jongens zoenden, dat soort dingen. Op hun 16e werd het dan alleen maar erger.
    Maar naja, dat is mijn visie erop. Deze vrije opvoeding heeft zowel mij, mijn broertje & zusje van de alcohol, sigaretten en drugs afgehouden. Mijn broertje drinkt zelfs geen koolzuurhoudende dranken. Als ik uitga drink ik alleen maar sinas en heb het dan ontzettend leuk.


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Het hoeft niet nee, maar als je ouders je al zo lang hebben verboden om uit te gaan dan wil je weten waarom. Kijk, misschien heb je de gift, net als ik, om de meeste alcohol vies te vinden. Of misschien hebben je ouders je zo bang gemaakt dat je het niet eens probeert.
    Maar meestal is dat niet zo. Ik heb het veel zien gebeuren in mijn klas. Meisjes die tot hun 16e zogenaamd door hun ouders in het gareel werden gehouden en daarom maar stiekem gingen drinken, met heel veel jongens zoenden, dat soort dingen. Op hun 16e werd het dan alleen maar erger.
    Maar naja, dat is mijn visie erop. Deze vrije opvoeding heeft zowel mij, mijn broertje & zusje van de alcohol, sigaretten en drugs afgehouden. Mijn broertje drinkt zelfs geen koolzuurhoudende dranken. Als ik uitga drink ik alleen maar sinas en heb het dan ontzettend leuk.


    Wat je hier zegt is zó waar. Ik ken zoveel meisjes van mijn leeftijd die nu echt helemaal losgaan zonder dat die ouders het weten omdat ze continu op de huid gezeten worden. Als kinderen het écht willen zijn ze niet tegen te houden. En dan kun je ze beter gelijdelijk aan los laten.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Atropos schreef:
    (...)

    Wat je hier zegt is zó waar. Ik ken zoveel meisjes van mijn leeftijd die nu echt helemaal losgaan zonder dat die ouders het weten omdat ze continu op de huid gezeten worden. Als kinderen het écht willen zijn ze niet tegen te houden. En dan kun je ze beter gelijdelijk aan los laten.
    Als kinderen echt willen dan moet je gewoon open zijn, zeggen dat ze je alles kunnen vertellen, dat je nooit boos op ze zal willen, dat ze in principe mogen doen wat ze willen als ze maar vertellen dat ze het doen.


    Life is hard and then we die

    Ik heb altijd alles gemogen, dus ik kan je niet helpen. Ging vanaf mijn 13e uit.

    Ik heb het twee keer voor elkaar gekregen dat ik uit mocht voor mijn zestiende. En nu ben ik zestien en ik geniet vol van het uigaan (:


    Don't dream your life, but live your dream!

    Abrazo schreef:
    (...)
    Believe me, kan het wel zijn. Een vriendin van me is naar zo'n party gegaan en ze werd constant lastiggevallen door handtastelijke mensen

    Zo veel kan gevaarlijk zijn. Je kind voor alles wat gevaarlijk zou zijn afschermen heeft een averechts effect, dat kan ik je verzekeren. Zie voorbeeld Pukkelding en mijn achternichtje.
    Als ouder ga je logischerwijs zoeken naar de manier om je kind zo veilig en verantwoord mogelijk kennis te laten maken met de gevaren. De één zal kiezen voor de 'dit mag niet, dag mag niet, zus mag niet, zo mag niet' methode, de ander voor de 'wees open en eerlijk tegen me en zoek 't verder maar uit' methode en zo zijn er nog wat meer te noemen.
    Maar naar mijn mening is het veel belangrijker en effectiever een kind stap voor stap kennis te laten maken met de wereld in plaats van het af te schrikken ervoor.
    But yeah, who's talkin', degene die niet eens huisdieren in leven kan houden (krul).


    No growth of the heart is ever a waste

    C18 schreef:
    (...)
    Zo veel kan gevaarlijk zijn. Je kind voor alles wat gevaarlijk zou zijn afschermen heeft een averechts effect, dat kan ik je verzekeren. Zie voorbeeld Pukkelding en mijn achternichtje.
    Als ouder ga je logischerwijs zoeken naar de manier om je kind zo veilig en verantwoord mogelijk kennis te laten maken met de gevaren. De één zal kiezen voor de 'dit mag niet, dag mag niet, zus mag niet, zo mag niet' methode, de ander voor de 'wees open en eerlijk tegen me en zoek 't verder maar uit' methode en zo zijn er nog wat meer te noemen.
    Maar naar mijn mening is het veel belangrijker en effectiever een kind stap voor stap kennis te laten maken met de wereld in plaats van het af te schrikken ervoor.
    But yeah, who's talkin', degene die niet eens huisdieren in leven kan houden (krul).


    Neem een hamster, hamsters zijn taai :Y)
    *liet vorige week hamster per ongeluk een dag zonder water zitten D:*


    quidquid excusatio prandium pro

    Guys, jullie zeggen 'je bent nog maar 13, je bent nog maar 13' maar de gasten die ik ken gaan al uit op hun 12e. Drinken vroeger, roken in groep 8 en zwerven tot 's avonds laat buiten bij parkjes. Doe wat je ouders willen.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Uneventful schreef:
    Guys, jullie zeggen 'je bent nog maar 13, je bent nog maar 13' maar de gasten die ik ken gaan al uit op hun 12e. Drinken vroeger, roken in groep 8 en zwerven tot 's avonds laat buiten bij parkjes. Doe wat je ouders willen.


    En is daar iets mis mee dan?

    DeSlenderman schreef:
    (...)

    Ik voel me ook oud :C En volgens mij ben ik nog ouder dan jij! D:

    We zijn de opa en oma van het forum :Y)

    Je bent ook oud.


    If you think something small can’t make a difference, try sleeping with a mosquito in the room

    Ik vind dat je ouders gelijk hebben.


    May the sun bring you new energy by day, may the moon softly restore you by night, may the rain wash away your worries.