• De stelling van vandaag luidt:
    Er is te veel pro-ana-materiaal op Quizlet.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    I am an idiot, I move.

    Er staat wel wat pro-anna dingen op, maar dat is alleen om te waarschuwen! En als je er in aanmerking kom, dan ligt het aan jezelf. Pro-anna-verhalen laten juist de werkelijkheid zien van iemand met een eetstoorins.


    Haat me? Bovenin is een kruisje:P

    Ik kom meer waarschuwingen over pro-ana tegen dan dat ik het zelf tegen kom.


    No man is just a soldier. Every soldier is a hero.

    Ik vind dat je altijd heel erg moet uitkijken met het schrijven en lezen van dat soort verhalen aangezien hier een hoop jonge, onzekere meisjes zitten.

    Maar dat er teveel van is vind ik wel meevallen gezien the amount of "Bieberfever" --"


    ars moriendi

    Nu ik er nog eens over nadenk. Ik herzie mijn mening. Ik denk niet dat die verhalen hier op hun plaats zijn. Er zitten hier jonge meisjes die onzeker zijn en echt heel snel beïnvloedbaar. Kijk maar hoe snel ze een gewone quiz van hier gaan geloven. Dus dan zullen ze ook wel aandachtig die ana verhalen lezen, tot ze beseffen dat het een manier is om snel af te vallen. Ook meer en meer afval topics en ben ik niet te dik topics worden aangemaakt, wat ook al wat wil zeggen. Voor mij mag alles eigenlijk 'verboden' worden wat maar over extreem afvallen gaat of waar men tips vraagt of dergelijke..

    [ bericht aangepast op 24 aug 2011 - 9:34 ]


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Eens.
    Het is niet gewoon irritant, zoals JB, want daar moet je maar mee leven. Ik vind het gewoon heel erg dat er zo veel pro-ana verhalen zijn, mijn vriendin heeft anorexia en het is echt niet leuk, en ook echt niet iets om over te schrijven. Zeker niet omdat de meeste schrijfsters echt geen idee hebben, waar het nou helemaal over gaat. (Er zijn uitzonderingen, natuurlijk).


    Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed.

    Videotape schreef:
    Eigenlijk wel, dit is tenslotte geen pro-ana site. (Overlaatst zag ik er ook nog iets van in de spotlight staan)


    'The best way to not get your heart broken is to pretend you don't have one.' - Effy Stonem.

    Videotape schreef:
    Eigenlijk wel, dit is tenslotte geen pro-ana site. (Overlaatst zag ik er ook nog iets van in de spotlight staan)


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Tortuga schreef:
    Ik vind dat je altijd heel erg moet uitkijken met het schrijven en lezen van dat soort verhalen aangezien hier een hoop jonge, onzekere meisjes zitten.

    Maar dat er teveel van is vind ik wel meevallen gezien the amount of "Bieberfever" --"


    Maar bieberfever zorgt niet dat je een levensbedreigende ziekte hebt/krijgt.


    To infinity and beyond •

    nee niet mee eens. je hoort ook genoeg over andere dingen. en ik dacht dat pro-ana juist zo weinig mogelijk aandacht mocht trekken.
    door deze stelling gaan mensen er juist meer aandacht aan besteden


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    ZAYNISMINE schreef:
    (...)

    Maar bieberfever zorgt niet dat je een levensbedreigende ziekte hebt/krijgt.

    dat zorgen die verhalen ook niet, ik volg een pro-ana verhaal en daar staat duidelijk aangegeven dat je het niet moet lezen als het te aangrijpend is en dat ze er juist voor wilt waarschuwen.


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Misschien wel, ja. Pro-ana mag dan wel niet zo'n grote hype zijn, het is wel een erg schadelijke hype. Zelfs al zetten mensen waarschuwingen bij hun verhalen.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    VampireFairy schreef:
    Er staat wel wat pro-anna dingen op, maar dat is alleen om te waarschuwen! En als je er in aanmerking kom, dan ligt het aan jezelf. Pro-anna-verhalen laten juist de werkelijkheid zien van iemand met een eetstoorins.

    pro-anna?


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    GuitarsRock schreef:
    nee niet mee eens. je hoort ook genoeg over andere dingen. en ik dacht dat pro-ana juist zo weinig mogelijk aandacht mocht trekken.
    door deze stelling gaan mensen er juist meer aandacht aan besteden

    En door de verhalen gaan mensen er ook meer aandacht aan besteden, niet?


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Tranquillity schreef:
    (...)
    En door de verhalen gaan mensen er ook meer aandacht aan besteden, niet?

    mensen mogen schrijven waarover ze willen. als we ze dat ook nog eens gaan afpakken mag helemaal niks meer. dan kun je net zo goed ook alle jb verhalen verbieden en alle andere stories waaraan mensen zich gaan irriteren. ik heb het meer over het forum


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    GuitarsRock schreef:
    (...)
    mensen mogen schrijven waarover ze willen. als we ze dat ook nog eens gaan afpakken mag helemaal niks meer. dan kun je net zo goed ook alle jb verhalen verbieden en alle andere stories waaraan mensen zich gaan irriteren. ik heb het meer over het forum

    Meid. In JB verhalen vertelt men niet hoe een meisje over haar nek gaat om alle te veel aan calorieën uit haar lichaam te bannen.


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right