• De stelling van vandaag luidt:
    Er is te veel pro-ana-materiaal op Quizlet.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    I am an idiot, I move.

    Tranquillity schreef:
    (...)
    En hier hou ik op. Leer eens te antwoorden op wat ik heb gezegd, je hoeft niet steeds in herhaling te vallen hoor. Als jij zegt 'deze stelling trekt aandacht, maar verhalen over pro-ana niet', dan vind ik dat daar op gereageerd moet worden, want je argument klopt aan geen kanten. Maar hé, jij jou mening en ik de mijne, zoals jij al de hele tijd probeert te beweren. Het heeft geen nut om hierover door te gaan


    _O_


    To infinity and beyond •

    Ik zie haast niet van pro-ana op quizlet, maar ik vind het wel goed dat er een regel is tegen gewichttopics. Oneens :')


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    ZAYNISMINE schreef:
    (...)

    Maar toch, pro-ana stories zijn gewoon erger dan JB stories, dat kun je niet ontkennen.

    dat klopt toch ook? de enige overeenkomst is, is dat mensen zich aan verhalen kunnen irriteren en dat kan jb, pro-ana, 1D en weet ik veel wat zijn


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Nee. (:
    En dan nog. Er is 1000x zoveel Bieber, Twilight, HP, 16+,...
    Daar hoor je toch ook ,iemand over klagen? (cat)


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Videotape schreef:
    Eigenlijk wel, dit is tenslotte geen pro-ana site. (Overlaatst zag ik er ook nog iets van in de spotlight staan)

    Crystalflame schreef:
    Nee. (:
    En dan nog. Er is 1000x zoveel Bieber, Twilight, HP, 16+,...
    Daar hoor je toch ook ,iemand over klagen? (cat)

    Ja, idd. En je kan toch niet mensen gaan verbieden om bepaalde verhalen te schrijven? Je zegt toch ook niet, geen twilight meer want daar is te veel van.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik weet het niet goed. Aan de ene kant ben ik het eens, maar aan de andere kant toch ook oneens.

    Er zijn niet zo heel veel verhalen over, voor zover ik weet. En aangezien topics over je gewicht enzo verboden zijn, komen er ook geen topics over. Dus eigenlijk is er heel weinig van, maar omdat heel veel mensen er aandacht aan besteden, lijkt het heel veel.
    Niet dat het niet goed is dat er over gepraat wordt, want het lijkt mij wel belangrijk dat je weet wat het is en wat het met je doet. Maar aan de andere kant maak je hier waarschijnlijk wel ook heel veel mensen nieuwsgierig mee, dus dan is het ook weer slecht.

    Ik ben het er ook niet mee eens dat mensen het een hype noemen. Zelfs met het kleine aantal verhalen en andere dingen erover, heeft het meer inhoud en is het heftiger dan alles van de hypes bij elkaar. Tenminste, dat vind ik.

    Als je het zo gaat bekijken, is het misschien wel te veel, ja. Maar met zo'n stelling los je dat dan niet op. Als jullie vinden dat het teveel pro-ana is op deze site, dan moet je het verbieden. En natuurlijk, "je mag schrijven wat je wilt". Ik weet alleen niet wat jullie liever hebben, maar ik heb liever wat verhalen minder en misschien een paar chagrijnige mensjes dan dat mensen door Quizlet anorexia krijgen. Want ookal staat er wel bij dat je het niet moet lezen als het je te heftig is en dat het niet de bedoeling is om aan te zetten tot pro-ana, ik wed dat het wel gebeurd.

    Zoals hier al eerder is gezegd, er zitten best veel meisjes van rond mijn leeftijd hier en ik zelf ben ook erg onzeker soms. Als je dan zoiets ziet, dan kan het heel makkelijk dat je denkt: 'Ik stop gewoon als ik ver genoeg ben gegaan.' Maar als je er eenmaal aan begint, kan je niet zo makkelijk meer stoppen. (Dat is wat ik er over denk. Ik heb er zelf nog niet echt mee te maken gehad, dus als iets fout is wat ik zeg, verbeter me alsjeblieft) Het begint volgens mij altijd klein, maar dat groeit en op een gegeven moment gaat het over de streep van wat goed voor je is.

    Maar natuurlijk kan je iets als pro-ana nooit helemaal bestrijden/verbieden. Want dan moet je ook verbieden om plaatjes van wat dunnere mensen neer te zetten, dat kan onzekerheid veroorzaken en zo zijn er nog veel meer dingen.
    Ik ben wel een beetje tegen de verhalen van pro-ana, want daarin staat ook mooi beschreven hoe je het allemaal kan doen, welke methodes er zijn en je kan zelfs geholpen worden met liegen om het verborgen te houden. (Dit is NIET aanvallend bedoeld tegen de schrijfsters. Als je je wel aangevallen voelt, dan spijt me dat heel erg, want dat is niet mijn bedoeling.)

    Koekje voor diegenen die het allemaal hebben gelezen en nog begrijpen wat ik bedoel ook.

    [ bericht aangepast op 24 aug 2011 - 10:24 ]

    Misschien kan er in de regels gezet worden dat als je een pro-anna story schrijft dat er dan een waarschuwing bij moet staan ofso.

    [ bericht aangepast op 24 aug 2011 - 10:24 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    XxNessiexX schreef:
    (...)
    Ja, idd. En je kan toch niet mensen gaan verbieden om bepaalde verhalen te schrijven? Je zegt toch ook niet, geen twilight meer want daar is te veel van.

    Bedenk je wel eens wat het verschil in inhoud is (:


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    XxNessiexX schreef:
    Messchien kan er in de regels gezet worden dat als je een pro-anna story schrijft dat er dan een waarschuwing bij moet staan ofso.

    Dat is er al


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Tranquillity schreef:
    (...)
    Dat is er al

    Ok, niet gezien


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    MrsLovett schreef:
    Oneens, op een paar verhalen, die duidelijk waarschuwen, na zie je er niks van.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Tranquillity schreef:
    (...)
    Bedenk je wel eens wat het verschil in inhoud is (:

    ja dat snap ik wel, maar goed je kan niet zomaar een verhaal daarover verbieden. Misschien moet je erbij zetten: Let op: Dit is een hevtige story begin hier zelf niet aan!


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Tranquillity schreef:
    (...)
    Bedenk je wel eens wat het verschil in inhoud is (:


    Ik weet heel goed wat het verschil in inhoud is. Dat maakt ze -voor mij- net zo interessant om te lezen. Ik snap jouw punt ook, want er zullen inderdaad mensen zijn die eventueel door die verhalen kunnen worden aangezet tot, daar ben ik me van bewust. Maar ik denk ook dat er mensen zijn voor wie het omgekeerd werkt. Er zijn ook mensen die hierdoor alleen maar een beter idee krijgen van wat pro-ana nu precies is, en er hierdoor beter mee om kunnen gaan, mochten ze er in hun toekomst mee te maken krijgen. (:

    Ik denk gewoon dat het allemaal heel dubbel is, zie je? :Y)


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    XxNessiexX schreef:
    (...)
    ja dat snap ik wel, maar goed je kan niet zomaar een verhaal daarover verbieden. Misschien moet je erbij zetten: Let op: Dit is een hevtige story begin hier zelf niet aan!

    Mensen die sowieso extreem willen afvallen of echt niet tevreden zijn met hun lichaam zullen waarschijnlijk niet naar dat 'domme' zinnetje kijken. En je kan er echt wel heel veel informatie uit putten zoals welke smoesjes te verzinnen, hoe je eten uitkotsen, waarin veel calorieën zitten en dergelijke. En daar heb ik een beetje problemen mee. De verhalen zijn zodanig gedetailleerd geschreven (wat ook belangrijk is in een goed verhaal he), dat vele meiden er gewoon tips kunnen uit halen.


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right