• Dat vraag ik me af :')
    Op school waren we over stereotypes bezig en bij Nederland kwamen we meteen op klompen en blonde vlechtjes. -Sorry-
    Als jullie je een Belg voorstellen, hoe ziet die er dan uit? (:


    comfort in c h a o s

    Marshmellow schreef:
    (...)
    Maar dan klinkt het voor ons Belgen wel of jullie raar spreken. Want wij spreken nog steeds anders.


    Weet ik. Ik wilde het gewoon even kwijt, omdat ik een keer bij een zangwedstrijd een liedje Nederlands liedje zong en toen begon er iemand te zeuren over het accent dat ik niet had -_-


    Happy Birthday my Potter!

    Litwick schreef:
    (...)

    Weet ik. Ik wilde het gewoon even kwijt, omdat ik een keer bij een zangwedstrijd een liedje Nederlands liedje zong en toen begon er iemand te zeuren over het accent dat ik niet had -_-

    Haha, ocharme jij :'D.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Uhm.. even denken.
    Ik vind het accent vervelend, maar da's maar een kwestie van smaak. Belgen vinden óns accent juist vervelend, haha. En da's niet erg.
    Verder denk ik gewoon aan aardige mensen?


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Ik heb eigenlijk geen opmerking over Belgen, ze zijn wie ze moeten zijn.

    Aardige mensen, met een (vind ik) vervelend accent, maar verder niets bijzonders ofzo.


    As travars

    Sommige Belgen werken me echt op mijn zenuwen. Niet hier op Quizlet, maar als ik bijvoorbeeld op vakantie ga of als ik in België loop. Sommigen denken echt dat ze heel wat zijn en dan gaan ze arrogant lopen doen. Gtfo. :]


    We accept the love we think we deserve.

    Belgen zie ik als meer ingetogen mensen dan Nederlanders. Die minder snel iets recht voor de bek zeggen dan Nederlanders. Voor de rest met een beetje van dat kastanje-bruine haar en vrij klein. Gewoon als van die lieve mensjes (:
    (Ipv van Nederlanders met hun grote bek en lompheid. Jaja, ik ben een landverrader. Haha.)

    [ bericht aangepast op 11 sep 2011 - 14:12 ]


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Ze hebben een verschrikkelijk accent -no offence- en ik kan ook altijd gelijk zien dat het een Belg is. Ze zijn wat plainer dan Nederlanders.


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Broomstick schreef:
    Waarom zijn wij Belgen dom? Ik ben wel Ravenklauw hoor! D:
    trouwens volgens mij ligt het gemiddelde IQ van de Belgen hoger als die van Nederland. :Y)


    Inderdaad. Het IQ ligt in België hoger en ook het onderwijs staat hoger. Dus euhm... Niet zeggen dat we dom zijn hoor. (cat)


    If we had not a soul, music would have created it.

    Dudley schreef:
    Hmm, ik zie ze als domme mensen die weinig aan hun verzorging doen. Sorry guys, maar zo'n beeld heb ik nou eenmaal. :'D


    Hope goes lost but never dies.

    Lilium schreef:
    Ze hebben een verschrikkelijk accent -no offence- en ik kan ook altijd gelijk zien dat het een Belg is. Ze zijn wat plainer dan Nederlanders.


    Wat betekent plainer? (:


    If we had not a soul, music would have created it.

    Scandal schreef:
    (...)
    Ik bedoel het in mijn opzicht. Ik ben een snelle prater. Iemand uit West-vlaanderen praat ook traag naar mijn zin, maar bij Limburgers heb ik nog harder dat gevoel. Maar ook weer niet bij iedere Limburger hoor. Zoiets vind ik erg streekgebonden. =P


    Haha, ik kom uit West-Vlaanderen en ik vind persoonlijk dat wij echt heel snel praten in vergelijking met Limburgers. (':

    LOL Belgen voelen zich hier dik aangevallen ofzo? :'D We hebben het hier over stereotypen, dus niet over hoe ze echt zijn. Lol wij dansen ook niet op klompen door de tulpen en zijn ook niet allemaal gierig hoor.. =P

    Als ik denk aan een stereotype Belg, denk ik aan een dom mensje met een zak friet en een typisch uberblij accent. (nerd)


    ars moriendi

    ik ga uit dit topic voor ik begin over sommige kut nederlanders met hun vreselijke kinderachtige accent.

    [ bericht aangepast op 11 sep 2011 - 14:54 ]


    Save me from myself.

    Nightfall schreef:
    (...)

    Haha, ik kom uit West-Vlaanderen en ik vind persoonlijk dat wij echt heel snel praten in vergelijking met Limburgers. (':

    & ik woon in limburg & iedereen zegt juist dat ik echt heel snel praat.


    Save me from myself.