• Ik verveel me echt heel erg en ik had net een succesvolle droomanalyse uitgevoerd, toen bedacht ik; laat ik het gewoon voor iedereen doen. Dus iedereen die wilt weten wat zijn of haar droom betekent, dump hem hier of in een pb en ik zal mijn best doen om de betekenis eruit te vissen. Graag alleen serieuze dingen.
    -stiekem klinkt het best dom-


    Your make-up is terrible

    Reseda schreef:
    Ik droom altijd hetzelfde, al meer dan een jaar lang: Ik ben helemaal alleen en alles om me heen is wit, waardoor het kaal en leeg lijkt. Ik zie niets, zelfs de grond niet waar ik op hoor te staan of mijn eigen lichaam. Plotseling komt er een piepklein, blauw vogeltje aangevlogen. Ze kijkt me kort aan en fladdert vrolijk in het rond. Niet veel later komt er een grotere grijze vogel. Ook hij kijkt me even aan, maar met een treurige blik, voordat deze achter het blauwe vogeltje aanvliegt. Hij kan haar niet bijhouden en ineens stopt het blauwe vogeltje met vliegen, waardoor deze met gespreide vleugels langzaam de 'diepte' in dwarrelt, totdat ze uit het oog onttrokken wordt. De grijze vogel kijkt hulpeloos van mij naar beneden en terug, voordat hij langzaam vervaagt in het niets en mij in mijn eentje achterlaat.
    Dat is meestal het punt waarop ik wakker schrik. En zo klinkt het misschien niet, maar het is echt een afschuwelijke droom.


    Ik denk dat het staat voor een leegte die niet opgevult kan worden. Wit is eigenlijk geen kleur, het staat voor zuiver en puur. Dat doet me ook denken aan dat kleine vogeltje, een puur schepsel, dat plotseling valt en verdwijnt terwijl jij (en de rest) niets kan doen. Ben je bang om iemand kwijt te raken en machteloos te staan, of is dat al eerder gebeurd?


    Your make-up is terrible

    Diminuendo schreef:
    Het is een vaag beeld. Maar ik heb in mijn droom mijn moeder zien sterven.
    Thanks God ze leeft nog.



    Ik denk dat je daar gewoon bang voor bent en er vaak aan denkt.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Ik denk dat het staat voor een leegte die niet opgevult kan worden. Wit is eigenlijk geen kleur, het staat voor zuiver en puur. Dat doet me ook denken aan dat kleine vogeltje, een puur schepsel, dat plotseling valt en verdwijnt terwijl jij (en de rest) niets kan doen. Ben je bang om iemand kwijt te raken en machteloos te staan, of is dat al eerder gebeurd?


    Ik denk dat je gelijk hebt. Het is al eerder gebeurt, mijn zus stierf een jaar geleden. Haar felblauwe ogen doen me denken aan de kleur van het vogeltje.


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Ik heb een tijdje geleden ook steeds dezelfde droom gehad. Ik zat opgesloten in een huis, dan volledig rood was. Echt alles was rood, en geen zacht rood, maar felrood. En door dat huis liepen kris kras door elkaar allemaal (ook rode) buizen, waar ik dus rond moest klauteren om ergens heen te kunnnen. Maar er was geen uitgang, dus ik ben gewoon de heletijd op een buis blijven zitten ;x

    [ bericht aangepast op 12 okt 2011 - 19:20 ]


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Applejack schreef:
    Ik was een huurmoordenaar en moest een hele hoge en belangrijke zakenman vermoorden, terwijl hij in vergadering was. Uiteindelijk was er een heel gevecht, want de mensen waar hij een 'vergadering' mee had, waren allemaal maffiabazen ofzo, zwaar bewapend. Uiteindelijk kreeg ik het voor elkaar die gast te vermoorden, sprong ik door het raak heen, kreeg drie kogels in mijn rug en ging naar huis strompelen, met een jas over me heen, zodat niemand zag dat ik neergeschoten was. En toen kwam ik één van mijn leraren tegen, die met me mee naar huis wilde, want hij wilde met mijn ouders praten. Dus ik doen alsof alles normaal is, gingen we naar mijn huis, ging ik meteen door naar de badkamer om die kogels te verwijderen en mezelf op te lappen. Dat duurde alleen heel lang, dus ging die leraar roepen, of het wel goed ging en waar ik bleef.

    En toen werd ik wakker. True story. Probeer daar maar eens een betekenis uit te halen, die ergens op slaat x'D

    That's just... a lovely dream. :'D


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Applejack schreef:
    Ik was een huurmoordenaar en moest een hele hoge en belangrijke zakenman vermoorden, terwijl hij in vergadering was. Uiteindelijk was er een heel gevecht, want de mensen waar hij een 'vergadering' mee had, waren allemaal maffiabazen ofzo, zwaar bewapend. Uiteindelijk kreeg ik het voor elkaar die gast te vermoorden, sprong ik door het raak heen, kreeg drie kogels in mijn rug en ging naar huis strompelen, met een jas over me heen, zodat niemand zag dat ik neergeschoten was. En toen kwam ik één van mijn leraren tegen, die met me mee naar huis wilde, want hij wilde met mijn ouders praten. Dus ik doen alsof alles normaal is, gingen we naar mijn huis, ging ik meteen door naar de badkamer om die kogels te verwijderen en mezelf op te lappen. Dat duurde alleen heel lang, dus ging die leraar roepen, of het wel goed ging en waar ik bleef.

    En toen werd ik wakker. True story. Probeer daar maar eens een betekenis uit te halen, die ergens op slaat x'D


    Haha, die is best moeilijk. Ik denk dat het druk is in je hoofd, er lijkt veel actie in te zitten, vandaar. Misschien heb je films gekeken waarin het voorkwam of vind je, je leven wat aan de saaie kant waardoor je zo spectactulair gaat dromen. Ondertussen probeer je misschien is te verbergen, je wilt niet dat iemand erachter komt terwijl er toch wel iemand dichtbij staat en vraagtekens heeft.


    Your make-up is terrible

    Continue schreef:
    Je bent echt goed. _O_

    Je heb mij niet meer nodig?

    On:
    De namen zijn verzonnen, behalve Luka. Wat vreemd is want ik droom nooit over namen, maar toen ik wakker werd wist ik dat hij Luka hete.

    Ik: toeschouwer:
    Luka at in de Roden Hoed,zijn lievelings eten.Maar het bezorgde hem geen plezier niets bezorgde hem nog plezier,sinds..
    Thuis aangekomen lied hij Mary roepen,lieve mooie Mary.Zwijgend deed hij de deur open en lied Mary binnen.Zwijgend lied hij haar achter in de woonkamer en liep zelf naar de slaapkamer.Nog steeds zwijgend kwam hij terug met een schoenendoos en gaf die aan Mary.’Ga hiermee naar Suzanne.Verstop hem waar geen mens hem kan vinden.Als al de commotie is gestopt haal hem dan tevoorschijn en verdeel de inhoud.Niemand mag ooit de doos en zijn inhoud zien.Als je de papieren leest dan zal je alles begrijpen’.Met deze woorden deed hij de deur dicht en lied een verbouwereerde Mary achter.

    Ik:Mary:
    Verbaast keek Mary van de doos naar de geslote deur en probeert de bevatten wat er net is gebeurt.Langzaam liep ze van het hoekhuis weg naar het huis van de buren.Daar woont Suzanne en haar vader.Die 2 kennen Luka al jaren en zijn goede vrienden met hem,ze snap dan ook niet dat Luka hun niet heeft laten roepen. Met een zucht klopte ze aan.Een verbaasde Suzanne deed de deur open.’Wat doe jij hier zo laat,kom gauw binnen het kan zo gaan stormen’ Suzanne had het nog niet gezegd en een bliksemschicht verlichte de hemel.

    Binnen vertelde Mary het hele verhaal en lied ze de doos aan Suzanne en haar vader zien.’Maar waarom geef hij ons die doos en waarom mag niemand hem zien’ Vroeg Suzanne verbaast.’Weet ik ook niet,hij deed zo vreemd’ Antwoorde Mary ‘Zodat er geen gedoe komt’ Antwoorde vader. Niet begrijpen staarde 2 ogen hem aan. Zuchtend ging hij verder. ‘Dit is zijn erfenis voor jullie maar hij wilt niet dat iemand anders dan jullie het leest dus kan het niet via de officiële weg’.Zwijgend keken Mary en Suzanne elkaar aan.

    Ik:Suzanne
    Niet veel later vertrok Mary samen met de doos.Ze hadden besloten om hem bij Mary te verstoppen.Eindelijk was het opgeklaard,en Suzanne liep naar buiten,De lucht was prachtig, ze ging op een stoel staan om hem beter te kunnen zie.De lucht was zacht roze en de wolken zacht oranje,er vloog een vliegtuig over en hij zag er uit als een prachtige witte vogel.Ze keek naar rechts,recht in de ogen van Luka. Hij knipoogde naar haar en sprong naar beneden.Vol afschuw zag ze een touw strak trekken. Ze rende naar het huis van Luka. Daar zag ze een doodskist naar buiten gedragen worden door mannen in zwart. Over de kist lag een wit laken.


    Succes


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Dudley schreef:
    (...)
    That's just... a lovely dream. :'D


    Dat soort dingen droom ik echt te vaak. Zo droomde ik twee dagen geleden ofzo, dat ik met een huurmoordenaar -een hele knappe wel te verstaan- op de vlucht was. Hij had me moeten vermoorden, maar kon dat niet, omdat hij er achter kwam dat het nergens op sloeg ofzo x'D En toen gingen we gezellig samen vluchten van allemaal andere huurmoordenaars die achter ons aangestuurd waren. Er was ook nog iemand anders bij en elke keer wisselden we van auto, omdat dat veiliger was enal. Toen reden we door een soort veld, met een mega boom er in en gingen we daar in klimmen, want ik wilde dat graag, gezien ik iets moest doen ipv steeds maar zitten. En toen kwamen die andere huurmoordenaars x'D

    Ik droom echt heel vaak dat soort dingen, of ik ben er zelf één, of ik ben ergens er wel mee betrokken x'D Of ik zit ergens vast in een huis met monsters enal en dan moet ik ontsnappen. Hele actie- en horrorfilms in mijn dromen :Y)


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Cumberbatch schreef:
    Ik heb een tijdje geleden ook steeds dezelfde droom gehad. Ik zat opgesloten in een huis, dan volledig rood was. Echt alles was rood, en geen zacht rood, maar felrood. En door dat huis liepen kris kras door elkaar allemaal (ook rode) buizen, waar ik dus rond moest klauteren om ergens heen te kunnnen. Maar er was geen uitgang, dus ik ben gewoon de heletijd op een buis blijven zitten ;x


    Rood heeft eigenlijk meerdere betekenissen, zowel positief als negatief. Aangezien je opgesloten zat, neig ik naar de negatieve kant ervan, wat staat voor agressie, woede en bloed. Als het wel positief zou zijn, zou het iets met een enorme passie of onuitputtelijke energie te maken hebben, maar ik denk niet dat je een grote passie voor buizen hebt. :'D


    Your make-up is terrible

    Ik droom altijd hetzelfde: Er is een huisje op een groot weiland, ik en mijn vriendin die is gestorven staan ze wordt boos op mij en rent daarna weg dan loop ik huilend weg en zie mijn vader en moeder wie ruzie hebben, mijn vader geeft mijn moeder een klap en loopt daarna weg.


    You keep breathing, that doesn’t mean you’re alive - TABLO (Tommorrow)

    Reseda schreef:
    (...)

    Ik denk dat je gelijk hebt. Het is al eerder gebeurt, mijn zus stierf een jaar geleden. Haar felblauwe ogen doen me denken aan de kleur van het vogeltje.


    Dan weet ik wel bijna zeker dat je droom daarop slaat... Maar wit is ook de kleur van vrede, aangezien alles wit om je heen is en je je eigen lichaam niet ziet, kan het een soort van hoger bewustzijn voorstellen, een vredig bewustzijn.


    Your make-up is terrible

    Oke waarschijnlijk komt hier geen betekenis uit(krul)
    Ik droomde dat ik uit school fietste en toen weg moest fietsen voor 'iets'.
    Toen ging ik achteruit fietsen en zaten er 2 mensjes voor me die ook fietsten.
    met zijn 3en(ik achteruit) fietsten. Toen was ik verkleed als een vogel:Y) omdat dat ding me niet zou vermoorden . Toen was ik een Pikachu O.o
    en werd ik wakker :'D


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Oke, nu ik. Ik had een hele mooie droom. Ik was op een feest met hele harde muziek. Ik zag gouden trompetten. En het waren allemaal hele lichte zachte kleuren. Opeens tussen heel veel mensen zag ik mijn oom in het ''licht'' staan. Ja de oom die een maand geleden is gestorven. Opeens zat ik in een donkere kamer. Met iemand naast me die belangrijk voor me is. En achter mij voelde ik opeens mijn oom staan. Er viel een lichtstraal op hem neer. En toen keek ik recht voor me uit en voelde dat mijn oom achter mij stond. En hij gaf me een hele dikke knuffel. Einde.

    [ bericht aangepast op 12 okt 2011 - 19:29 ]


    It's going to be difficult, but not impossible.

    Ik vind je analyses best wel goed, ik ben nu eigenlijk best wel benieuwd naar een droom uit mijn kindertijd, omdat het een herhalendde droom van vroeger is, kan het denk ik geen kwaad.

    De duivel, het was een rood monstertje wat achter een tafel een soort 'kaartspelletje' met me speelde. Ik had nog één kans, mijn moeder keek toe maar mocht me niet helpen. Ze gaf me voorzichtig hints maar ik begreep ze niet. Voor me lag een zwarte ruit, die ik koos. Als ik verloor, zou er iemand sterven. Ik wist niet wie, maar ik dacht dat het mijn moeder zou worden. De duivel stond onbeweeglijk achter de tafel, met een grijs die steeds breder werd, maar er gebeurde niets...

    Na zo'n nachtmerrie volgde áltijd diezelfde droom:

    Ik kijk televisie, samen met nog een willekeurig persoon. Opeens ben ik alleen, ik trek de deken op tot mijn neus en kijk naar het angstaanjagende beeld wat verschijnd. Het is een vijf-cent munt, met de kop van de koningin er op, die typische Nederlandse munt. De munt komt dichterbij, gevolgt door het geluid van een eenzame druppel die in het water valt en een helse lach. Ik verberg mijn gezicht in het kussen, maar het geluid blijft me bij.

    Ik heb het altijd zo'n enge droom gevonden.


    Let it come and let it be

    Storytime schreef:
    (...)

    Succes



    Wauw, hard one.
    Ik zou het niet weten. :'D Het klinkt bijna te logisch om een droom te zijn.


    Your make-up is terrible