• Ik verveel me echt heel erg en ik had net een succesvolle droomanalyse uitgevoerd, toen bedacht ik; laat ik het gewoon voor iedereen doen. Dus iedereen die wilt weten wat zijn of haar droom betekent, dump hem hier of in een pb en ik zal mijn best doen om de betekenis eruit te vissen. Graag alleen serieuze dingen.
    -stiekem klinkt het best dom-


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Haha, die is best moeilijk. Ik denk dat het druk is in je hoofd, er lijkt veel actie in te zitten, vandaar. Misschien heb je films gekeken waarin het voorkwam of vind je, je leven wat aan de saaie kant waardoor je zo spectactulair gaat dromen. Ondertussen probeer je misschien is te verbergen, je wilt niet dat iemand erachter komt terwijl er toch wel iemand dichtbij staat en vraagtekens heeft.


    Dat laatste zou nog best wel eens kunnen kloppen, gezien ik vooral op het gebied van mijn gevoelens -en dan voornamelijk pijn en verdriet- me heel erg af sluit van mensen en het verborgen probeer te houden.

    [ bericht aangepast op 12 okt 2011 - 19:30 ]


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Aguamenti schreef:
    Oke waarschijnlijk komt hier geen betekenis uit(krul)
    Ik droomde dat ik uit school fietste en toen weg moest fietsen voor 'iets'.
    Toen ging ik achteruit fietsen en zaten er 2 mensjes voor me die ook fietsten.
    met zijn 3en(ik achteruit) fietsten. Toen was ik verkleed als een vogel:Y) omdat dat ding me niet zou vermoorden . Toen was ik een Pikachu O.o
    en werd ik wakker :'D


    Sommige dromen zijn gewoon onzin. (cat)
    Nee grapje, het achteruit fietsen, heb je het gevoel dat je achteruit gaat of dat je gewoon niet kan zien waar je heengaat?
    Dat andere, je verstopt je voor iets of iemand.


    Your make-up is terrible

    Diggory schreef:
    Oke, nu ik. Ik had een hele mooie droom. Ik was op een feest met hele harde muziek. Ik zag gouden trompetten. En het waren allemaal hele lichte zachte kleuren. Opeens tussen heel veel mensen zag ik mijn oom in het ''licht'' staan. Ja de oom die een maand geleden is gestorven. Opeens zat ik in een donkere kamer. Met iemand naast me die belangrijk voor me is. En achter mij voelde ik opeens mijn oom staan. Er viel een lichtstraal op hem neer. En toen keek ik recht voor me uit en voelde dat mijn oom achter mij stond. En hij gaf me een hele dikke knuffel. Einde.


    Klinkt alsof hij wilt laten weten dat hij op een mooie, betere plek is, waar hij gelukkig kan zijn. De donkere kamer, hij wilt dat je eruit komt, dat je je leven weer leeft. Hij is nu gelukkig, jij moet dat ook zijn, maar hij wenst je het allerbeste en laat je niet alleen.


    Your make-up is terrible

    Klinkt wel interessant
    Deze droom heb ik een jaar geleden gehad en laatst nog een keer. Meestal vergeet ik ze meteen maar deze weet ik nogsteeds;

    Ik was op straat, helemaal alleen. Het was heel erg stil. Ik zocht ergens naar, maar ik wist niet naar wat, alleen dat ik het snel moest vinden. Opeens stond er een huis voor me. Ik ging naar binnen. Ik stond in een gang, de wanden de vloer en het plafon waren allemaal dofrood. Het einde van de gang kon ik niet zien omdat het daar zo donker was. Ik liep steeds verder. Aan de wanden hingen om de paar meter schilderijen met vaag getekende mensen erop. Ik had heel erg het gevoel dat ze naar me keken. Toen hoorde ik opeens de stem van mijn zusje van 4; het was alsof ze me om hulp riep, ze klonk heel wanhopig. Ik ging rennen, maar hoe harder ik ging rennen hoe verder weg het geluid was. Ze klonk steeds wanhopiger en ik hoorde haar huilen. Na voor mijn gevoel heel lang gerend te hebben was opeens de gang weg en stond ik op iets van steen. Voor mij was een scheur in de grond - een soort afgrond ofzo. Aan de overkant stond mijn zusje. Opeens begon de grond heel hard te trillen en ze viel heel hard huilend en gillend in de afgrond.
    En toen werd ik wakker met een kutgevoel. :X


    Don't forget to b.r.e.a.t.h.e

    Gaaf! Ik schrijf ze de laatste tijd allemaal op (behalve door de weeks, want dan ben ik moe), omdat ik lucide dromen wil ^.^


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Assassin schreef:
    (...)

    Klinkt alsof hij wilt laten weten dat hij op een mooie, betere plek is, waar hij gelukkig kan zijn. De donkere kamer, hij wilt dat je eruit komt, dat je je leven weer leeft. Hij is nu gelukkig, jij moet dat ook zijn, maar hij wenst je het allerbeste en laat je niet alleen.

    Waaaw mooi het klopt ook nog :O


    It's going to be difficult, but not impossible.

    Countenance schreef:
    Ik vind je analyses best wel goed, ik ben nu eigenlijk best wel benieuwd naar een droom uit mijn kindertijd, omdat het een herhalendde droom van vroeger is, kan het denk ik geen kwaad.

    De duivel, het was een rood monstertje wat achter een tafel een soort 'kaartspelletje' met me speelde. Ik had nog één kans, mijn moeder keek toe maar mocht me niet helpen. Ze gaf me voorzichtig hints maar ik begreep ze niet. Voor me lag een zwarte ruit, die ik koos. Als ik verloor, zou er iemand sterven. Ik wist niet wie, maar ik dacht dat het mijn moeder zou worden. De duivel stond onbeweeglijk achter de tafel, met een grijs die steeds breder werd, maar er gebeurde niets...

    Na zo'n nachtmerrie volgde áltijd diezelfde droom:

    Ik kijk televisie, samen met nog een willekeurig persoon. Opeens ben ik alleen, ik trek de deken op tot mijn neus en kijk naar het angstaanjagende beeld wat verschijnd. Het is een vijf-cent munt, met de kop van de koningin er op, die typische Nederlandse munt. De munt komt dichterbij, gevolgt door het geluid van een eenzame druppel die in het water valt en een helse lach. Ik verberg mijn gezicht in het kussen, maar het geluid blijft me bij.

    Ik heb het altijd zo'n enge droom gevonden.


    Die zijn best eng. Ik denk dat het voorkomt uit een angst om de verkeerde keuzen te maken en het gevoel dat er mensen zijn die proberen te helpen maar het gewoon niet kunnen, omdat jullie elkaar niet goed begrijpen. Maar tot toen was er nog nooit iets echt fout gegaan door een foute keuze.
    Die andere is moeilijk, misschien het feit dat je alsnog een verkeerde keuze hebt gemaakt?


    Your make-up is terrible

    Wauw, dromen zijn echt indrukwekkend!


    OTP: won't stop 'till we surrender...

    Nou... Mijn laatste droom dat ik kan herinneren is dat ik ging gaan shoppen in een winkel met schoenen en rugzakken enzo -Oké, ik ben niet het shoppingstype-
    (waarschijnlijk is de winkel gefantaseerd, maar hij kwam me zo bekend voor)
    Ik was daar bedreven aan het rondkijken met nog een meisje. Toen kwam ik uit de winkel en moest ik vragen oplossen over de gebouwen enzo. Ik en mijn vriendin crossen van her naar der en toen kwamen we mijn hatelijkste leerkracht tegen.
    Toen waren we terug in die winkel en knuffelde ze me en begon me te kussen
    Zo, wat maak je daarvan? Dit is de enigste droom die ik me nog kan herinneren in 2 maanden (al mijn andere dromen vergeet ik, maar dat waren van die wedstrijden ofzo):Y)


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Je bent de mijne vergeten Ö


    To love is to destroy.

    Assassin schreef:
    (...)


    Wauw, hard one.
    Ik zou het niet weten. :'D Het klinkt bijna te logisch om een droom te zijn.

    Ik heb hem logischer gemaakt omdat het onbruikbaar was als verhaal(ik moest het kwijt), maar buiten dat is dit pressies wat ik droomde.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    MoonyLove schreef:
    Klinkt wel interessant
    Deze droom heb ik een jaar geleden gehad en laatst nog een keer. Meestal vergeet ik ze meteen maar deze weet ik nogsteeds;

    Ik was op straat, helemaal alleen. Het was heel erg stil. Ik zocht ergens naar, maar ik wist niet naar wat, alleen dat ik het snel moest vinden. Opeens stond er een huis voor me. Ik ging naar binnen. Ik stond in een gang, de wanden de vloer en het plafon waren allemaal dofrood. Het einde van de gang kon ik niet zien omdat het daar zo donker was. Ik liep steeds verder. Aan de wanden hingen om de paar meter schilderijen met vaag getekende mensen erop. Ik had heel erg het gevoel dat ze naar me keken. Toen hoorde ik opeens de stem van mijn zusje van 4; het was alsof ze me om hulp riep, ze klonk heel wanhopig. Ik ging rennen, maar hoe harder ik ging rennen hoe verder weg het geluid was. Ze klonk steeds wanhopiger en ik hoorde haar huilen. Na voor mijn gevoel heel lang gerend te hebben was opeens de gang weg en stond ik op iets van steen. Voor mij was een scheur in de grond - een soort afgrond ofzo. Aan de overkant stond mijn zusje. Opeens begon de grond heel hard te trillen en ze viel heel hard huilend en gillend in de afgrond.
    En toen werd ik wakker met een kutgevoel. :X


    Het eerste gedeelte is vooral chaos, chaos in je leven, je wilt iets bereiken of vinden (misschien een talent of passie?) maar het lukt je niet. Misschien sta je onder druk van anderen, ze kijken naar je en verwachten iets.
    Je geeft vast heel veel om je zusje, ze betekent heel veel voor je denk ik, daarom ben je bang dat haar iets overkomt, dat je wel kan helpen maar het niet lukt. Net niet, je kan er net niet bij, machteloos.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Die zijn best eng. Ik denk dat het voorkomt uit een angst om de verkeerde keuzen te maken en het gevoel dat er mensen zijn die proberen te helpen maar het gewoon niet kunnen, omdat jullie elkaar niet goed begrijpen. Maar tot toen was er nog nooit iets echt fout gegaan door een foute keuze.
    Die andere is moeilijk, misschien het feit dat je alsnog een verkeerde keuze hebt gemaakt?

    Ik heb bijna nooit nachtmerrie's, of dromen waarin ik huil, maar áls ik die heb, zijn ze best heftig en de heftigste herhalen zich. Die dromen hebben me overdags ook afgeschrikt, ik durfde niet meer alleen te zijn, ik denk dat je gelijk hebt. Dat ik niet meer alleen durfde te zijn, omdat ik bang was dat ik dan dingen fout zou doen en misschien dat daarom mijn moeder me niet- begrijpende hints gaf.
          Mijn grootste fouten heb ik gemaakt door het bijtende commetaar van mezelf. Nu klinkt alles zo, helder en simpel. Ik denk dat ik het nu begrijp, echt bedankt<3


    Let it come and let it be

    Seam schreef:
    Ik droom altijd over mensen die ik niet ken. Er komt serieus nóóit iemand in voor die ik wel ken ;s


    Waarschijnlijk stellen deze mensen bepaalde karaktertrekken van jezelf voor.


    Your make-up is terrible

    Aquila schreef:
    Nou... Mijn laatste droom dat ik kan herinneren is dat ik ging gaan shoppen in een winkel met schoenen en rugzakken enzo -Oké, ik ben niet het shoppingstype-
    (waarschijnlijk is de winkel gefantaseerd, maar hij kwam me zo bekend voor)
    Ik was daar bedreven aan het rondkijken met nog een meisje. Toen kwam ik uit de winkel en moest ik vragen oplossen over de gebouwen enzo. Ik en mijn vriendin crossen van her naar der en toen kwamen we mijn hatelijkste leerkracht tegen.
    Toen waren we terug in die winkel en knuffelde ze me en begon me te kussen
    Zo, wat maak je daarvan? Dit is de enigste droom die ik me nog kan herinneren in 2 maanden (al mijn andere dromen vergeet ik, maar dat waren van die wedstrijden ofzo):Y)


    Die winkel komt misschien uit een vergeten eerdere droom, of uit je verleden. Je doet je best voor die hatelijke leerkracht om het hem naar zijn zin te maken, misschien zoek je onbewust zijn goedkeuring, ofgoedkeuring voor het vak dat hij geeft?
    De rest weet ik niet, sorry. :x


    Your make-up is terrible