• We hebben er weer een mummie bij en hij komt niet uit Egypte. Alan Billis uit het Zuid-Engelse Torquay zou de eerste mens in 3000 jaar zijn die op traditionele wijze is gemummificeerd.
    De 61-jarige Brit overleed in januari aan de gevolgen van longkanker. Hij kwam zelf met het idee om zich te laten mummificeren nadat hij iets had gelezen over een documentaire van zender Channel 4 over mummies en onderzoek naar mummificeren.
    Toetanalan
    "Ik ben de enige vrouw in het land die een mummie als man heeft", zegt de vrouw van Billis. Volgens haar was het mummificeren van haar echtgenoot niet eng, het lichaam zou nog heel erg op dat van Billis lijken. "Hij zei altijd: Ik word geen Toetanchamon. Ik zal Toetanalan blijven''.
    Archeologen hebben precies dezelfde methode als zo'n 3000 jaar geleden gebruikt. Het lichaam van de man is in een zuurbad gelegd en vervolgens met olie ingesmeerd. De onderzoekers wikkelden het lichaam daarna in linnen doeken en lieten het drie maanden drogen.
    Alternatief
    Billis' lichaam ligt nu opgeslagen op de Sheffield Medico-Legal Centre. De wetenschappers hopen door de mummificatie meer te weten te komen over het proces. Ze hopen ook op een nieuw alternatief te stuiten om weefsel te bewaren.Bron-Nos.nl

    Ik heb momenteel hier geen mening over D:. Wat vinden jullie er van?
    en voor de mensjes die willen weten hoe die eruit ziet;Klik

    [ bericht aangepast op 18 okt 2011 - 17:46 ]


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Like whaaaaaaat? O.O


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Yeah right.


    there is a certain beauty in setting the world on fire and watching from the center of the flames.

    Ik weet ook niks te zeggen eigenlijk..

    Dat lijkt me best wel awesome.


    They fell in love, didn't they?

    Oke dan.


    Op weg naar een mindset met enkel positieve emoties.

    Apart. Maar het heeft wel iets. Na ja, ieder zijn ding.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Uh...
    Ieuw?


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Wacht, wàt zei die vrouw?
    Keek ze nu serieus toe hoe haar man gemummificeerd werd? D: Gadver DDD: Ik moest ooit de acht stappen van het mummificeren leren en dat is serieus walgelijk D;


    Has no one told you she's not breathing?

    Ik vind het eng


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Anitaaa schreef:
    Wacht, wàt zei die vrouw?
    Keek ze nu serieus toe hoe haar man gemummificeerd werd? D: Gadver DDD: Ik moest ooit de acht stappen van het mummificeren leren en dat is serieus walgelijk D;

    Inderdaad. Ik vraag me af of ze effectief zijn ingewanden eruit gehaald hebben of was het hersenen via de neus?

    [ bericht aangepast op 18 okt 2011 - 17:46 ]


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    uuhhhh? ....... oke ik heb geen reactie o.o


    Shoganai i ne~

    Ach ja. Ieder zijn hobby zeker? ):


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Lijkt me wel vet eigenlijk...:X -aa- Naja ergens is het ook wel een beetje gatver, iewl!

    Hoe kan zijn lichaam nog lijken op ervoor? Als het in een zuurbad wordt gedropt? O_o Al zijn huid wordt dan toch weggevreten door het bijtend zuur? Whatthafack...


    You don't run, not when you're with us. You stand your ground and fight.

    Haha fucking vet :3


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."