• We hebben er weer een mummie bij en hij komt niet uit Egypte. Alan Billis uit het Zuid-Engelse Torquay zou de eerste mens in 3000 jaar zijn die op traditionele wijze is gemummificeerd.
    De 61-jarige Brit overleed in januari aan de gevolgen van longkanker. Hij kwam zelf met het idee om zich te laten mummificeren nadat hij iets had gelezen over een documentaire van zender Channel 4 over mummies en onderzoek naar mummificeren.
    Toetanalan
    "Ik ben de enige vrouw in het land die een mummie als man heeft", zegt de vrouw van Billis. Volgens haar was het mummificeren van haar echtgenoot niet eng, het lichaam zou nog heel erg op dat van Billis lijken. "Hij zei altijd: Ik word geen Toetanchamon. Ik zal Toetanalan blijven''.
    Archeologen hebben precies dezelfde methode als zo'n 3000 jaar geleden gebruikt. Het lichaam van de man is in een zuurbad gelegd en vervolgens met olie ingesmeerd. De onderzoekers wikkelden het lichaam daarna in linnen doeken en lieten het drie maanden drogen.
    Alternatief
    Billis' lichaam ligt nu opgeslagen op de Sheffield Medico-Legal Centre. De wetenschappers hopen door de mummificatie meer te weten te komen over het proces. Ze hopen ook op een nieuw alternatief te stuiten om weefsel te bewaren.Bron-Nos.nl

    Ik heb momenteel hier geen mening over D:. Wat vinden jullie er van?
    en voor de mensjes die willen weten hoe die eruit ziet;Klik

    [ bericht aangepast op 18 okt 2011 - 17:46 ]


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Ik vind het wel cool


    Firm believer of all that is magic

    Oké, niet mijn ding.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    StJimmy schreef:
    Apart. Maar het heeft wel iets. Na ja, ieder zijn ding.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Muh, min of meer hetzelfde als je lichaam doneren aan de wetenschap. En beter wat je dan kan overkomen: In Amerika kunnen ze je lichaam dan ook gebruiken om bijvoorbeeld het rottingsproces te bestuderen, dat vind ik een raarder idee


    quidquid excusatio prandium pro

    Dat wil ik ook!


    Bored.

    Wat aardig van die man om zijn lichaam daarvoor te laten gebruiken. Nu kunnen die wetenschappers nog meer te weten te komen:)


    Physics is awesome

    RainbowDash schreef:
    Muh, min of meer hetzelfde als je lichaam doneren aan de wetenschap. En beter wat je dan kan overkomen: In Amerika kunnen ze je lichaam dan ook gebruiken om bijvoorbeeld het rottingsproces te bestuderen, dat vind ik een raarder idee

    Je weet dat als je begraven word je ook rot he. Puur natuur.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    StJimmy schreef:
    (...)
    Je weet dat als je begraven word je ook rot he. Puur natuur.


    Klopt, maar dan komt er niet af en toe iemand in je porren om te kijken hoever het proces is, en welke beestjes wanneer erbij komen


    quidquid excusatio prandium pro

    Zeer interessant.

    Moffeltje schreef:
    Hoe kan zijn lichaam nog lijken op ervoor? Als het in een zuurbad wordt gedropt? O_o Al zijn huid wordt dan toch weggevreten door het bijtend zuur? Whatthafack...


    I wish I could write as mysterious as a cat - Edgar Allan Poe

    Ewh. Ja. Sorry.
    Dat is niet iets dat ik snel zelf zou doen.


    I'm not smug, ma'am, it's just the unfortunate shape of my face.

    Feorge schreef:
    Oké, niet mijn ding.

    Vet. Ik vind 't op zich niet zo'n probleem om m'n lijf voor een goed doel te laten gebruiken als ik dood ben. Wat gebeurt er anders mee? De torren mogen het hebben of de vlammen doen zich er te goed aan. Dan maar een goeie daad doen voor de komende generatie, heb d'r zelf toch weinig meer aan (krul).
    Now I come to think of it, heb dat donorformulier nog niet ingevuld.


    No growth of the heart is ever a waste

    DarkPassion schreef:
    Dat wil ik ook!


    Get outta my head!

    A) Vind ik het vet
    B) Goed voor de wetenschap!

    Thumbs up :]


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.