• We hebben er weer een mummie bij en hij komt niet uit Egypte. Alan Billis uit het Zuid-Engelse Torquay zou de eerste mens in 3000 jaar zijn die op traditionele wijze is gemummificeerd.
    De 61-jarige Brit overleed in januari aan de gevolgen van longkanker. Hij kwam zelf met het idee om zich te laten mummificeren nadat hij iets had gelezen over een documentaire van zender Channel 4 over mummies en onderzoek naar mummificeren.
    Toetanalan
    "Ik ben de enige vrouw in het land die een mummie als man heeft", zegt de vrouw van Billis. Volgens haar was het mummificeren van haar echtgenoot niet eng, het lichaam zou nog heel erg op dat van Billis lijken. "Hij zei altijd: Ik word geen Toetanchamon. Ik zal Toetanalan blijven''.
    Archeologen hebben precies dezelfde methode als zo'n 3000 jaar geleden gebruikt. Het lichaam van de man is in een zuurbad gelegd en vervolgens met olie ingesmeerd. De onderzoekers wikkelden het lichaam daarna in linnen doeken en lieten het drie maanden drogen.
    Alternatief
    Billis' lichaam ligt nu opgeslagen op de Sheffield Medico-Legal Centre. De wetenschappers hopen door de mummificatie meer te weten te komen over het proces. Ze hopen ook op een nieuw alternatief te stuiten om weefsel te bewaren.Bron-Nos.nl

    Ik heb momenteel hier geen mening over D:. Wat vinden jullie er van?
    en voor de mensjes die willen weten hoe die eruit ziet;Klik

    [ bericht aangepast op 18 okt 2011 - 17:46 ]


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Lol.


    wth.

    Dehumanized schreef:
    A) Vind ik het vet
    B) Goed voor de wetenschap!

    Thumbs up :]


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Negligible schreef:
    (...)
    Inderdaad. Ik vraag me af of ze effectief zijn ingewanden eruit gehaald hebben of was het hersenen via de neus?

    Normaal gezien met een pincet door de neus, ja...


    Has no one told you she's not breathing?

    StJimmy schreef:
    Apart. Maar het heeft wel iets. Na ja, ieder zijn ding.


    Beauty begins the moment you decide to be yourself. - Coco Chanel

    Negligible schreef:
    (...)
    Inderdaad. Ik vraag me af of ze effectief zijn ingewanden eruit gehaald hebben of was het hersenen via de neus?


    Jaa omg dat doen ze toch met een soort lange pincet ofso

    Ieuwwwwwww.......


    I wasn't just kissing him, I was telling his lips a secret!

    Vind het wel cool eigenlijk..

    Whuuuut o.O


    Today is the oldest you have ever been, and the youngest you'll ever be.

    Die Egyptenaren deden het in ieder geval beter, hier zijn de doeken slordig eromheen gedaan.


    "I didn’t trip, I was just testing the gravity, and it still works"

    Awesome! :'D


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    eng


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    /care


    Het heden is de geschiedenis gezien door de toekomst.