• De stelling van deze week luidt:
    De hysterie om artiesten is overbodig, dokters doen namelijk véel beter werk.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Moffeltje schreef:
    Vindt jij dat een dokter goed werk verricht als die bij een persoon een simpele griep vaststelt terwijl die al langer dan een week met een appendicit rondloopt?
    Mooi...

    Nee, maar wel toen ze bij mijn moeder vaststelde dat ze kanker had en geen migraine, zoals ze dacht. En ook hoe ze mijn moeder daarna hebben geholpen.
    Artsen zijn ook maar mensen, die maken ook fouten. En niks is zo moeilijk als het menselijk lichaam, waar we nog niet de helft van snappen.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik vind dat deze twee beroepen niet te vergelijken valt. Want beide doen ze hun eigen ding. Dokter helen mensen, maar artiesten kunnen mensen net dat duwtje in de rug geven. Al vind ik wel dat hysterisch gaan doen over een artiest overdreven is.


    "I didn’t trip, I was just testing the gravity, and it still works"

    Authors schreef:
    We zouden de dokters wel wat meer mogen bedanken ja ;d

    De hysterie rond de zangers zorgen ervoor dat ik geen fan ben van Justin Bieber en 1D enzo


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Om dokters word ik niet hysterisch als ik ze zie hoor qq.
    Ben het er wel en niet mee eens.
    Aan de ene kant zijn dokters natuurlijk belangrijker.
    Maar ik vind ook dat je het idd niet met elkaar kunt vergelijken en dat het gewoon 2 hele verschillende beroepen zijn. En je mag een artiest toch wel leuk vinden?

    [ bericht aangepast op 30 okt 2011 - 16:12 ]


    'The best way to not get your heart broken is to pretend you don't have one.' - Effy Stonem.

    Nightlock schreef:
    Ik ben het er niet mee eens, omdat het niet te vergelijken valt. Beiden doen ze verschillend werk, en ook deze beide beroepen mogen gerespecteerd worden. Alleen omdat men dit op een andere manier doet, wil dat niet zeggen dat dokters ondergewaardeerd worden.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Je kunt dokters en artiesten niet met elkaar vergelijken. Dokters zijn er om mensen hun leven te redden, en artiesten om mensen te amuseren. Dat is echt een heel ander doel. En zowel artiesten als dokters doen goed werk. Dus nee, niet mee eens.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Nightlock schreef:
    Ik ben het er niet mee eens, omdat het niet te vergelijken valt. Beiden doen ze verschillend werk, en ook deze beide beroepen mogen gerespecteerd worden. Alleen omdat men dit op een andere manier doet, wil dat niet zeggen dat dokters ondergewaardeerd worden.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Oké, ik vind niet dat artsen beter werk doen.
    Misschien had ik dat wel gevonden als ik niet had gelezen dat morgen het 7 miljardste mens erbij zou komen. En dat er 50 jaar geleden nog maar 4 miljard mensen waren (lijkt mij toch best verontrustend). Dus eigenlijk is het helemaal niet zo goed wat artsen doen voor de aarde.
    Aan de andere kant; als een mens zijn hele leven in een rolstoel zou moeten zitten en dat leven even lang bleef, maar er een arts zou zijn die dat mens weer zou kunnen laten lopen vind ik het wel goed werk, omdat het de kwaliteit van leven verbetert. Maar dat doen artisten soms ook.
    Natuurlijk is alles wat ik typ ontzettend hypocriet aangezien ik wel cardio-chirurg (hartchirurg) wil worden (A)


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    RainbowDash schreef:
    Trouwens, ik vind dat als je dokters zou willen bedanken, je ook de verpleegsters zou moeten bedanken, want beiden zijn enorm belangrijk :Y)
    amen:Y)


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    @StarWind, opzich heb je wel een punt inderdaad. Het is niet bedoeld voor hele zieke mensen om te overleven. Iets met 'the survival of the fittest' De wereld raakt overbevolkt op deze manier. Hoe hard het ook is voor iemand om een dierbare te verliezen.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Nightlock schreef:
    Ik ben het er niet mee eens, omdat het niet te vergelijken valt. Beiden doen ze verschillend werk, en ook deze beide beroepen mogen gerespecteerd worden. Alleen omdat men dit op een andere manier doet, wil dat niet zeggen dat dokters ondergewaardeerd worden.


    You gave me forever within the numbered days and I am grateful.

    Python schreef:
    Eens en oneens. Ik vind dat overdreven gedoe echt overbodig. Maar ik weet niet of een dokter erop zit te wachten om een behandeling te doen met 15 hysterische tieners om hem heen? En artiesten vinden dat blijkbaar wel leuk. Dus ja. Al mag het van mij echt wel wat minder flauwvallen en hopeloos verliefd zijn.

    zo mee eens(krul)


    Jus drein jus daun

    Authors schreef:
    We zouden de dokters wel wat meer mogen bedanken ja ;d


    May the sun bring you new energy by day, may the moon softly restore you by night, may the rain wash away your worries.

    Oneens, het is bewezen dat muziek mensen kan genezen of gewoon opvrolijken. Al vind ik wel dat er wat minder over bijv Justin Bieber.


    "I have written you down. Now you will live forever, and all the world will read you."

    Atropos schreef:
    Je kunt dokters en artiesten niet met elkaar vergelijken. Dokters zijn er om mensen hun leven te redden, en artiesten om mensen te amuseren. Dat is echt een heel ander doel. En zowel artiesten als dokters doen goed werk. Dus nee, niet mee eens.


    Artsen redden nauwelijks meer levens. Het overgrote deel van de artsen bevordert de kwaliteit van leven en/of stelt de dood een klein beetje uit. Levens redden klinkt zo dramatisch D:


    quidquid excusatio prandium pro