• De stelling van deze week luidt:
    De hysterie om artiesten is overbodig, dokters doen namelijk véel beter werk.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Telt het mee als ik een poster van House M.D. in mijn kamer ophang?


    Where there is a sea there are pirates...

    Nightlock schreef:
    Ik ben het er niet mee eens, omdat het niet te vergelijken valt. Beiden doen ze verschillend werk, en ook deze beide beroepen mogen gerespecteerd worden. Alleen omdat men dit op een andere manier doet, wil dat niet zeggen dat dokters ondergewaardeerd worden.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Reseda schreef:
    Ik ben het er niet mee eens, omdat het niet te vergelijken valt. Beiden doen ze verschillend werk, en ook deze beiden beroepen mogen gerespecteerd worden. Alleen omdat men dit op een andere manier doet, wil dat niet zeggen dat dokters ondergewaardeerd worden.


    living la dolce vita

    PureObsessed schreef:
    Niet eens. Of je nou artiest of dokter bent, uiteindelijk zijn we allemaal maar mensen.


    Maar doktoren die zijn mensen die iets doen voor de anderen, die levens redden. Ik bedoel, ik moet eerlijk toegeven dat ik doktoren toch beter vind dan bijv. drugsdealers ofzo ^o)


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    PureObsessed schreef:
    Niet eens. Of je nou artiest of dokter bent, uiteindelijk zijn we allemaal maar mensen.


    Take me to wonderland

    Niet alleen dokters, ook simpelere beroepen zoals vuilnisman ofzo (:


    Alis volat propriis.

    Oneens.

    [ bericht aangepast op 2 nov 2011 - 20:49 ]


    Sometimes the person you'd take a bullet for is the same person behind the trigger

    Ergens mee eens, ergens mee oneens.
    Dokters en andere mensen met een hoog beroep zijn natuurlijk heel belangrijk, maar in de media krijgen ze ook heel veel aandacht. Maar de media zet ze meestal negatief neer in het journaal door alleen de fouten neer te zetten van chirurgen en ziekenhuizen, zo ook met politie en weet ik al wat niet meer. Als ze nou eens meer naar de positievere kant kijken en de beroepen wat aantrekkelijker maken, dan zou er ook meer aandacht voor komen.
    Look, great als je fan bent van een artiest. Ik heb ook heus wel mijn respect voor artiesten, maar ik ga niet als een hysterische meid van 10 jaar gillen als ik ze zie en ik fantaseer ook niet over een zogenaamde "relatie" met ze. Grow up.

    [ bericht aangepast op 2 nov 2011 - 20:23 ]


    One person's craziness is another person's reality.

    Wat dokters doen kan je toch echt niet vergelijken met artiesten? Dude, en dan nog, als je dokter bent word je toch ook niet vrolijk als je 'fans' hebt die tijdens een operatie om je heen staan te dansen? oO' komop zeg, wat wil je nou. Artiesten zijn daarvoor & dokters voor iets ander.


    "I believe that marriage isn't between a man and a woman; but between love and love." - Frank Ocean

    APHRODITEx schreef:
    Wat dokters doen kan je toch echt niet vergelijken met artiesten? Dude, en dan nog, als je dokter bent word je toch ook niet vrolijk als je 'fans' hebt die tijdens een operatie om je heen staan te dansen? oO' komop zeg, wat wil je nou. Artiesten zijn daarvoor & dokters voor iets ander.


    Mee eens.


    Creative soul

    Ik vind dat niemand overated moet worden, dus ik ben het niet met de stelling eens. Zowel een arts als een artiest zijn voor mij nog steeds gewoon mensen en staan dus nog steeds op dezelfde hoogte op mijn ranglijst. Artiesten worden vaak kansloos arrogant en dokters hebben me verleden jaar al een paar keer bijna dood laten gaan, niets waard om je druk over te maken dus (krul).

    Maar, de hysterie om Artiesten is dus sowieso onzin ja :3. Of Dokters beter werk doen, daar ben ik het niet mee eens denk ik. Dokters doen gewoon hun werk en dat is het beter maken van mensen en zo nu en dan hun leven redden. Maar mensen vergissen zich heel erg sterk wat voor uitwerking een artiest op de (geestelijke) gezondheid van een mens kan hebben.


    Wie du mir, so ich dir.

    Python schreef:
    Eens en oneens. Ik vind dat overdreven gedoe echt overbodig. Maar ik weet niet of een dokter erop zit te wachten om een behandeling te doen met 15 hysterische tieners om hem heen? En artiesten vinden dat blijkbaar wel leuk. Dus ja. Al mag het van mij echt wel wat minder flauwvallen en hopeloos verliefd zijn.


    "Don't try to fit in when, you were born to stand out." - Jedward

    Eens en oneens, maar het valt eigenlijk niet echt te vergelijken.
    Het is overdreven als je gilt, of wanneer je flauwvalt als je je idool zou zien, of bijvoorbeeld beginnen huilen.
    Maar, het valt niet te vergelijken met dokters, ze doen een erg belangrijk werk, maar het is niet zo dat meisjes (of jongens) ooit wél hysterisch hebben gedaan tegenover hun huisarts of andere dokter.
    Althans, ik toch niet?


    Writers write, to give their readers something to read

    Elke opvoedkundige zou hierover zeggen dat idolen nodig zijn om op te groeien, dat tieners voorbeelden nodig hebben et cetera. Maar persoonlijk ben ik het wel met deze stelling eens, hoewel het echt niet te vergelijken valt. Ik denk dat de meeste mensen in hun dagelijks leven gewoon veel minder met artsen te maken hebben. Wanneer je een muziekstuk of iets dergelijks hoort wil je de artiest weten. Als iemand genezen is van een ziekte is het voor de meeste mensen niet belangrijk wie de betreffende dokter eigenlijk is. Bovendien spreken artiesten de meeste mensen gewoon veel meer aan dan artsen. Hoewel ze wel degelijk meer waardering verdienen, betwijfel ik of ze daar uberhaupt wel behoefte aan hebben, terwijl het juist de bedoeling is van de meeste artiesten om aandacht te krijgen.

    StJimmy schreef:
    Eens, zwaar mee eens.
    Ok je kan fan zijn van een artiest, dat is heel leuk. Maar je hoeft niet te flippen elke keer als je iets van hem/haar hoort. Je kan die energie beter ergens anders is stoppen.
    Dokters, en heel veel andere beroepen, zijn belangrijker. Jammer genoeg krijg die geen aandacht. Al valt dat met dokters wel mee, er zijn ergere onderschatte beroepen.