• Volgens mijn vriendinnen, nou ja volgens een paar. Omdat zij geld terug moeten betalen aan hun ouders als ze iets van hun krijgen en ik niet.
    Mijn moeder vind het gewoon een raar idee dat ik haar geld moet terug betalen als ze iets voor me koopt. En blijkbaar ben ik daarom verwend inclusief omdat ik echte Uggs heb 'gekregen'. En het niet heb betaald met mijn eigen geld. Wat ik overigens niet heb, omdat ik maar tien euro per week krijg en dat dus voor mezelf houd en er kleine spulletjes van koop aangezien mijn moeder kleding, schoenen enzo voor me koopt. En omdat mijn moeder dat voor me koopt inclusief mobieltje ben ik dus blijkbaar verwend volgens mijn vriendinnen die ik pas een paar maanden ken. Ik heb trouwens pas een baantje alleen kap er mee omdat het stront saai is geworden en ik net zoveel mee verdien denk ik als wanneer ik niks doe en mijn zak geld krijg -.- Laatst voor gym, nam ik mijn mobiel mee naar de zaal om hem in het bewaar-tasje te stoppen. En toen vonden ze het blijkbaar heel knap dat er alleen maar een paar kleine krasjes op zaten.
    Ik : 'Ik heb hem nu ongeveer 2 jaar'
    Vriendin: 'Wow, hij is nog helemaal goed.'
    Ik : 'Ik ben zuinig op mijn mobieltjes. In de eerste had ik eerst een andere en toen kreeg ik halverwege het jaar deze. En die heb ik tot en met nu.'
    Vriendin: 'Hoezo krijg jij een mobiel?' 'verwend nest dat je bent' xd( Dat zeggen we wel meestal voor de grap tegen elkaar)
    Wat vraag jij uberhaubt voor je verjaardag als je alles toch al zomaar krijgt?
    Ik : 'Boeken(sinds kort), maar ik vraag juist helemaal niet zoveel aan mijn ouders.'
    Vriendin: 'Ja, omdat je toch alles al hebt'
    Ik: 'Ik heb helemaal niet alles' xd

    Blijkbaar mag ik het woord : Krijgen niet meer zeggen in welke tijd dan ook xd

    Ze zijn wel aardig hoor, maar ik kan er voor de rest niks aan doen dat ik zelf niks hoef te betalen, mijn ouders zijn niet eens rijk of zo. Zelf ben ik sowieso geen kreng of zo, ik denk wel redelijk nuchter. En wil alleen iets als ik het echt nodig heb.

    Zijn jullie ooit verwend genoemt door vrienden/familie? :3


    Respect als je dit gezeik allemaal hebt gelezen(cat)


    =

    Sheeran schreef:
    Lol, ik krijg 10 euro per maand.


    Ik 0 euro..


    Smiling but close to tears.

    doohickey schreef:
    ik vind dat je verwend bent, want je krijgt (maar, zeg je zelf.) 10 euro per week aan zakgeld, en ik 15 euro per maand. en je ouders kunnen echte uggs betalen. je hebt vast ook tientallen adidas vesten.



    Ieuw nee, die dingen vind ik vies o.o
    Ik ga niet met de kinder-mode mee, ik kocht alleen Uggs omdat ik goeie warme schoenen nodig had die lang mee gingen. ^^
    Ik draag liever iets wat ik zelf leuk vind, adidas draag ik wel als ik ga hockeyen -.- Dus tijdens het sporten.


    =

    Voor mij ben je niet verwend, anders zou ik ook verwend zijn dan, aangezien ik ook nooit iets moet terugbetalen aan mijn ouders als ik iets krijg.

    je bent helemaal niet verwend.


    *klop klop* Penny! *klop klop* Penny! * klop klop* Penny!

    Als mensen zeggen dat ik verwend ben, zeg ik: that's right.
    No more things to add.


    No growth of the heart is ever a waste

    Eastwick schreef:
    Zolang je je niet gewend gedraagt, ben je 't ook niet en zou ik je vriendinnen gewoon daarover negeren.
    Al vind ik tien euro per week wel erg veel en als jij dat "maar 10 euro" noemt, kan het inderdaad gauw op anderen overkomen dat je verwend bent, want heel veel mensen krijgen echt niet zoveel zakgeld of Uggs cadeau. Blijf dat dus wel waarderen en ga dat niet enorm normaal vinden, want later moet je - neem ik aan - wel echt voor je geld gaan werken en dan kan je niet bij je ouders aankloppen.
    Dus zolang jij niet verwend bent, dan is dat oké, maar zorg dat ook dat je 't niet zal worden, dan komt alles goed :3


    10 euro is sneller op dan je denkt in een week. :3 Maar als ik stop met werken ga ik wel even leren sparen. Want daar was ik tot nu toe Bagger in.
    Trouwens Ik weet heus wel dat ik moet gaan werken. En ik heb al helemaal uitgestippeld wat ik wil gaan doen, waar ik ga werken en waar ik ga wonen en
    dat is in een andere provincie dan ik nu woon. :'] En dat ongeveer rond mijn 20e. Mijn moeder wil dat eigenlijk liever niet(ver weg wonen). Omgekeerde wereld dus(krul)

    [ bericht aangepast op 19 nov 2011 - 21:02 ]


    =

    Je ouders kiezen hoeveel ze je willen 'verwennen'(als dat al het juiste woord is tenminste) en daar heeft buiten jou, niemand anders zaken mee, en zeker geen commentaar op te geven. (:

    Ik krijg 10 euro per maand.
    En mijn vrienden vinden dat weinig.
    Die krijgen wel 100 per maand of 50€ per week.
    En dan krijgen ze ook nog alles wat ze willen.
    Als jij jezelf daar mee vergelijkt ben je niet verwend.Maar als jij je met mij vergelijkt wel.Maar je ouders kiezen er zelf voor dus.


    "In the end, everything will be okay. If it’s not okay, it’s not the end"

    Ik krijg geen zakgeld, kleedgeld of wat voor geld dan ook van mijn ouders. Ik krijg eigenlijk gewoon wat ik wil. Dit klinkt ook heel erg verwend maar hier zit natuurlijk ook een budget op. Ik krijg niet zomaar een nieuw mobieltje ofzo, maar wel als die van mij stuk is krijg ik gelijk een nieuwe. Mijn ouders betalen mijn uitgaansleven, kleding, schoenen maar ik betaal zelf mijn telefoonrekening.. Soms betaal ik zelf wat sieraden enzo, maar ik krijg het overgrote deel toch wèl van mijn ouders. Ik ben niet verwend maar zeker nier verwaarloosd. En ik heb ook gewoon een baantje omdat ik ook zelf geld wil hebben en niet altijd afhankelijk wil zijn van pappie en mammie.

    Volgens mij ligt het een beetje aan je leeftijd hoeveel zakgeld je krijgt.
    Aangezien ik pas 14 ben geworden (30 juni)...


    =

    10 euro per week? really? *jealous*
    Ah, als ze iemand een verwend nest willen noemen moet je ze maar mijn kant opsturen (joehoe) ik krijg zowat alles wat ik wil en als ik het niet van mijn ouders krijg, krijg ik het van mijn andere familieleden.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Alleen mijn ouders noemen me soms wel eens verwend, verder niemand.
    En ik krijg trouwens maar 5 euro per week xd
    Mijn vriendinnen noemen me rijk. En dit is echt niet leuk.
    Niet al mijn vriendinnen, eigenlijk maar 3. En 2 daarvan hebben een heel mooi huis, en hebben veel merkkledij. Dus vind ik niet dat ze dat over mij mogen zeggen. Ik ben niet rijk, ik heb het gewoon. Zoals de meeste mensen denk ik.
    De enige reden waarom ze me rijk noemen is omdat ik een binnenzwembad heb.
    Dat stond er al toen mijn ouders dit huis kochten, en ze hebben dat dus absoluut niet zelf gezet of zo. En ze hebben dit huis ook niet gekozen omwille van het zwembad. Het is nu zelfs trouwens kapot xd Een probleem met de leidingen, die zijn allemaal oud. Want dit is een redelijk oud huis. Dus ik denk niet dat het echt duur was xd


    "Nitwit! Blubber! Oddment! Tweak!"

    doohickey schreef:
    ik vind dat je verwend bent, want je krijgt (maar, zeg je zelf.) 10 euro per week aan zakgeld, en ik 15 euro per maand. en je ouders kunnen echte uggs betalen. je hebt vast ook tientallen adidas vesten.


    Vooroordelen.
    Denk verder dan dat je neus lang is!

    Ik heb hetzelfde - alleen dat ik geen tien euro per week krijg - en ik interesseer me niet voor merken als Uggs. Mocht ik smeken, zou ik er krijgen.
    Dat maakt mij nog niet verwend.
    Ik ben al een aantal keer verwend genoemd. Met dat ik in vier jaar al 6 gsm heb gebruikt. Twee gsm's waren van mij (gekregen van ouders - maar slechte reeksen dus waren ze in één jaar kapot) De andere waren afdankers van mijn zus, ouders (één met een kapot touch-scherm, twee met kapotte toetsen, één met een kapotte batterij.)
    We hebben thuis één pc die al twee jaar op punt staat om te crashen. Digitale tv die op de kloten trekt... Ja? Verwend?
    Verwend is een persoonlijk begrip. Mensen weten vaak niet veel over de persoon waarover ze het hebben.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Mijn ouders vinden mij verwend :s Maar ik vindt dat reuze mee vallen ik was in december weze shoppen voor mijn verjaardags geld en ik had winterkleren nodig en dat kreeg ik nu voor 150,- eurie (was ik mega blij mee) maar als ik wat zie wil ik het soms echt graag hebben en dan zal ik alles doen om het te krijgen meestal gewoon van mijn zakgeld (20,- eurie per maand) of vraag ik het voor kesrt sinterklaas of mijn verjaardag. En als ik het dan hem vinden ze me verwend ! ja ik zorg er toch zelf voor !


    Everybody wants happiness nobody wills pain, But you can't have a rainbow without a little rain <3

    Mensen vinden mij ook verwend, maar daar ben ik het zelf ook mee eens. Al gedraag ik me niet als een verwend nest, maar ik rkijg gewoon heel veel.


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.