• De stelling van deze week luidt:
    Het is te makkelijk om aan drank te komen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Unnoted schreef:
    Eens. Ik heb vorig jaar zelf met twee vriendinnen bier gekocht in een supermarkt, en niemand die ons tegenhield of er wat van zei, hoewel ik er zeker van ben dat we er verdacht uitzagen.


    Haha, jullie zagen er zo rebels uit dat niemand iets durfde zeggen xD


    "Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving." ~ Albert Einstein

    Mraz schreef:
    Never tried.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    het is inderdaad makkelijk als je iemand kent die 16 is, maar als je het zelf wilt halen is haast onmogelijk (miss vervalsd ID)
    verder kun je er ook weinig aan doen want is diegene boven de 16 tjaa dan mag je het meegeven.

    so true


    Jus drein jus daun

    Eens.


    Never look back, don't doubt tomorrow.

    mee eens! Het is veel te makkelijk.

    Als je het zelf haalt bij de supermarkt niet, bij ons moet je altijd een ID laten zien. Maar bij kroegen enzo wel. Maar dan vraag ik mij af, wat maakt het uit?! Al die regeltjes van tegenwoordig. Bah.

    Ben er mee eens, want je kan het aan je ouders vragen, oudere vrienden of mss heb je geluk als je iemand die aardig is op straat tegen komt... Of je kleed je hoerig, kom je er ook...

    Er bestaan veel soorten drank. Zelfs een glaasje wodka hoort daar bij. Dus ja, ik ben er mee eens.


    This is me.

    In de supermarkt waar ik werk wordt echt goed gecontroleerd op ID's. Wanneer ik 2 meisjes/jongens aan de kassa krijg vraag ik aan beide om een ID-kaart, heeft een van de twee geen ID bij zich of is en van de twee geen 16 (of 18, dat geldt voor de slijterij), dan geef ik het niet mee. Natuurlijk kunnen ze andere mensen in schakelen om drank voor ze te halen, dit gebeurd hoogstwaarschijnlijk ook wel, maar er wordt bij ons wel goed gecontroleerd als ze het zelf halen.

    Als er een groepje jongeren voor de winkel staat en er gaan een of twee personen naar binnen om drank te halen geven wij het ook niet mee, ze horen bij elkaar dus of ze moeten allemaal een ID laten zien, of ze krijgen het gewoon niet mee. Heel simpel.


    No man is just a soldier. Every soldier is a hero.

    eens
    Bij mij in de ah, laten ze de helft van de tijd mensen alchohol kopen zonder id te hoefen zien
    Nu hebben ze een systeem waarbij er alarmen afgaan, zodat ze het moeten vragen(dat helpt wel)
    Helaas heb je dan een muts achter de kassa die niet goed is in rekenen en niet kan uitreken, of je nou al 16 bent of nog moet worden en je dan maar de alchohol toch laat kopen, omdat ze er geen zin in heeftxD


    Wees jezelf, doe wat je wilt. Laat je niet een hokje stoppen, doe lekker gek

    Bij ons in het dorp wel.


    "Ignite, my love. Ignite."

    xFly schreef:
    mee eens! Het is veel te makkelijk.


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    ja het is heel gemakkelijk maar juist ook het feit dat je het niet mag kopen en drinken word niet over gezecht


    You people laugh because I'm different I laugh because they are all the same

    Ik heb geen idee. Ik heb nog nooit gedronken en dat zal ook nooit gebeuren.


    ''They're taking the hobbits to Isengard.'' - Legolas