• Dat ik geen zin heb om kerst en uit op nieuw te vieren? Het liefst sla ik deze hele decembermaand gewoon over.Je verklaren mij nu ook waarschijnlijk voor gek, maar ik heb er gewoon niks mee.

    Kerst is me te schijnheilig. Nu opeens kunnen we wel vredelievend met mekaar omgaan maar een week geleden slaan we mekaar de hersenpan in. We willen zo graag iets goed doen, dus geven we wat geld en vreten ons daarna lekker vol, met een goed gevoel over onszelf.
    En ik heb helemaal niks met het Christendom, ergens ben ik er zelf een beetje op tegen( niet tegen de gelovige of Jezus zelf, maar wat er van geworden is). Ik weet dat kerst geen Christelijk feest is, maar je word er wel half mee dood gegooid dat het zo Christelijk is. je dag, ik ga geen feestdag van een ander geloof vieren. Ik vier wel Midwinter.Maar nee, dat mag niet, omdat ik daar geen vrij voor krijg van school, kut zooi en omdat mijn vader niet weet dat ik in Ásatrú geloof, waar hij ook vooral niet achter moet komen. Ik MOET kerst vieren, ik MOET na mijn oma en het liefst ook nog na de vriendin van mijn vader, daar ga ik dus echt niet heen. En er word even geen rekening met mij gehouden dat ik kerst haat of iets anders zou willen doen. Nee tuurlijk, zo moet je namelijk kerst vieren, en ja kerst moet je wel vieren toch?
    Ook met oud op nieuw, he liefst zou ik gewoon lekker alleen zitten. Ik vind oud op nieuw niet bijzonder, de aarde draait al miljarden jaren om de zon heen. Wow hij doet het nog een keer, knap zeg. Sowieso, waarom is 31-12 op 1-1 bijzonder en 25-9 op 26-9 niet? De aarde doet dan het zelfde.
    Dus ik wou lekker alleen thuis, met mijn honden, na het vuurwerk kijken. Maar nee, dat mag ook weer niet. Ik MOET wat geen doen, als ik alleen thuis zou blijven zou mijn zus bij me blijven. Waar ik al helemaal geen zin in had. Dus ik heb, half gedwongen, wat met vrienden geregeld. Wat ook wel leuk is, maar waarom het nou perse met oud op nieuw moest snap ik niet.
    Sinterklaas vieren we waarschijnlijk niet, dus dat is weer een plus punt.

    Dus mijn vraag is, is het zo vreemd dat ik geen zin heb om kerst of oud op nieuw te "vieren", dat ik liever gewoon lekker alleen thuis ben?

    [ bericht aangepast op 27 nov 2011 - 12:55 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Frigga schreef:
    (...)
    Mijn vader is geen Christen, hij is zwaar overtuigt atheïst en vind elk geloof belachelijk en dom.

    Waarom dwingt hij je dan Kerst te vieren? Dat snap ik niet helemaal..


    ars moriendi

    Notredame schreef:
    (...)
    Waarom dwingt hij je dan Kerst te vieren? Dat snap ik niet helemaal..


    Dit.

    Frigga schreef:
    (...)
    Jawel, jullie hebben mijn geloof bijna vermoord, en iedereen die mijn geloof aanhing vermoord.
    Daarbij heb ik het niet op al die regels die de kerk stelt, wat Jezus predikte ben ik voor, daarom heb ik ook een diep respect voor hem, maar die regels staan mij totaal niet aan. En is, na mijn mening, ook niet wat Jezus predikte. Het Christendom(en Islam en Jodendom ook trouwens) veroordelen iedereen die niet hun geloof aanhouden en zegt dat die of bekeert moeten worden of moeten sterven en branden in hel.

    Nee, z'n geloof mag ik niet.




    Stiekem ben ik dat inderdaad :Y)
    Also: awwww, Friggie veroordeelt de andere geloven omdat zij anderen geloven veroordelen en is daarom beter? Je doet precies hetzelfde! D:


    quidquid excusatio prandium pro

    wat er met het heidendom is gebeurd is eeuwen geleden.


    Het spijt me zeer maar jij hebt geen recht om het christendom te veroordelen.

    Notredame schreef:
    (...)
    Waarom dwingt hij je dan Kerst te vieren? Dat snap ik niet helemaal..

    hij dwingt me na mijn oma te gaan met kerst, het familiefeest te vieren. Niet het Christelijke.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Hale schreef:
    wat er met het heidendom is gebeurd is eeuwen geleden.


    Het spijt me zeer maar jij hebt geen recht om het christendom te veroordelen.

    Nu merken we dat nog steeds. Plus, dat is niet de reden waarom ik het geloof niet mag(ik veroordeel het niet), maar die andere reden die ik neerzetten.
    Ik heb het recht om een mening te hebben, net zoals jij het recht heb om gewoon Christen te zijn, waar ik ook NIKS op tegen heb. Zolang je je geloof maar niet aan mij opdringt, daar kan ik niet tegen. Maar dat heb ik met elk geloof, niet alleen het Christendom.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Frigga schreef:
    (...)
    Nu merken we dat nog steeds. Plus, dat is niet de reden waarom ik het geloof niet mag(ik veroordeel het niet), maar die andere reden die ik neerzetten.
    Ik heb het recht om een mening te hebben, net zoals jij het recht heb om gewoon Christen te zijn, waar ik ook NIKS op tegen heb. Zolang je je geloof maar niet aan mij opdringt, daar kan ik niet tegen. Maar dat heb ik met elk geloof, niet alleen het Christendom.



    Wat merken we daar nu aan dan?

    Ik hou niet van Kerst. Ik wil je dat wel even uitleggen in PB.
    Maarja Oud en Nieuw moet ik wel vieren omdat mijn zus dan verjaart.


    You gave me forever within the numbered days and I am grateful.

    Hale schreef:
    (...)


    Wat merken we daar nu aan dan?

    Mijn geloof word nog steeds gezien als iets slecht,of belachelijk.
    Kijk maar naar het pentagram, dat vaak gelinkt word aan de duivel. Terwijl die dingen niks met mekaar te maken hebben, in tegen deel zelfs. Zo zijn er meerderen.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Frigga schreef:
    (...)
    Mijn geloof word nog steeds gezien als iets slecht,of belachelijk.
    Kijk maar naar het pentagram, dat vaak gelinkt word aan de duivel. Terwijl die dingen niks met mekaar te maken hebben, in tegen deel zelfs. Zo zijn er meerderen.


    Vertel?

    Ik vind het allemaal commerciële onzin. :W
    Daarom ga ik net zoals Johnny Depp een eigen eiland kopen en daar voor de rest van mijn leven wonen. :Y)


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Templesmith schreef:
    Ik vind het allemaal commerciële onzin. :W
    Daarom ga ik net zoals Johnny Depp een eigen eiland kopen en daar voor de rest van mijn leven wonen. :Y)

    Aaahw, can I come? (bloos)


    ars moriendi

    Hale schreef:
    (...)

    Vertel?

    Goed, elke keer als ik over mijn geloof begin word ik aan gekeken alsof ik gek ben, omdat mijn geloof onzin zou zijn. Of ik ben de dochter van de duivel(goed misschien een beetje overdreven maar dan krijg je een beeld). Mijn ketting,Mjöllnir(hamer van Thor) zou iets duivels zijn, samen met zowat alle andere symbolen die het Christendom niet heeft opgenoemen. Hekserij is slecht en belachelijk.
    Kijk naar wicca, dat is misschien wat duidelijker. Net was er een reactie dat een meisje de kerk niet meer in mocht omdat ze in wicca gelooft, dat zijn nog navloeiingen van de vervolgen.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    RainbowDash schreef:
    (...)



    Stiekem ben ik dat inderdaad :Y)
    Also: awwww, Friggie veroordeelt de andere geloven omdat zij anderen geloven veroordelen en is daarom beter? Je doet precies hetzelfde! D:

    De kruistochten hebben hier niks mee te maken.
    Ik veroordeel geen geloof, ik heb het er niet zo op. Mijn geloof zeg tenminste niet dat iemand die het niet gelooft slecht is of zal brand in hel,zoiets hebben we niet eens.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Notredame schreef:
    (...)
    Aaahw, can I come? (bloos)

    Goed dan. :Y)


    "Well, well. Look who we've got here!"