• http://www.quizlet.nl/poems/11202/chella/

    Lees en zeg wat je er van vind.

    Dit is geen gedicht, kan wel mooi zijn. Maar het is alsnog geen gedicht.

    [ bericht aangepast op 10 dec 2011 - 11:59 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    't Doet me meer aan een rap denken, maar het is wel mooi.


    i put the fun in funeral

    De vorm van de tekst krijgt bij gedichten veelal veel aandacht. Tot de vorm kunnen onder andere klank, rijmschema's, traditionele stijlfiguren, het enjambement, strofes, beeldspraak, metrum, ritme en typografie behoren. Het is echter niet noodzakelijk dat al deze elementen in een gedicht terug te vinden zijn. Een gedicht hoeft niet te rijmen, hoeft zich niet te bedienen van een vast metrum of schema om een gedicht te zijn.


    I'm just saying, guys. Een gedicht is ontzettend vrij. Dit is wél een gedicht. Als dit volgens jullie geen gedicht is, dan zijn grote dichters zoals Paul van Ostaijen volgens jullie ook geen dichters.

    @Hale: het is al beter dan je eerdere werk, maar het geen dat het voor mij minder 'enjoyable' omdat je ontzettend veel platte woorden gebruikt. Als dit jouw stijl is moet je die vooral niet veranderen, maar het trekt mij persoonlijk op zich niet echt aan c: Maar het idee is goed. Blijven oefenen en je komt er wel c:


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Cumberbatch schreef:
    (...)

    I'm just saying, guys. Een gedicht is ontzettend vrij. Dit is wél een gedicht. Als dit volgens jullie geen gedicht is, dan zijn grote dichters zoals Paul van Ostaijen volgens jullie ook geen dichters.

    @Hale: het is al beter dan je eerdere werk, maar het geen dat het voor mij minder 'enjoyable' omdat je ontzettend veel platte woorden gebruikt. Als dit jouw stijl is moet je die vooral niet veranderen, maar het trekt mij persoonlijk op zich niet echt aan c: Maar het idee is goed. Blijven oefenen en je komt er wel c:



    Danke!

    Hale schreef:
    (...)Maar ik heb met echte dichters gesproken en hun zeggen dat een gedicht niet hoeft te rijmen.

    Dan vraag ik me af wat voor dichters dat zijn die zeggen dat dat een gedicht is :W


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Ik vind dat het wel een gedicht is.
    Er zit veel gevoel in en het is prachtig geschreven.

    @Hale: Veel sterkte


    26 - 02 - '16

    Cumberbatch schreef:
    (...)

    I'm just saying, guys. Een gedicht is ontzettend vrij. Dit is wél een gedicht. Als dit volgens jullie geen gedicht is, dan zijn grote dichters zoals Paul van Ostaijen volgens jullie ook geen dichters.

    @Hale: het is al beter dan je eerdere werk, maar het geen dat het voor mij minder 'enjoyable' omdat je ontzettend veel platte woorden gebruikt. Als dit jouw stijl is moet je die vooral niet veranderen, maar het trekt mij persoonlijk op zich niet echt aan c: Maar het idee is goed. Blijven oefenen en je komt er wel c:


    Sorry maar dan
    Is alles wat we schrijven
    Een gedicht.

    Ik vind eht meer een raptekst, het is ook maar mijn mening. :W Teksten zonder een ritme/rijmschema/metrum/beeldspraak, vind ik niet echt een gedicht. Gewoon een stuk tekst dus eigenlijk.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Saph schreef:
    (...)

    Sorry maar dan
    Is alles wat we schrijven
    Een gedicht.

    Ik vind eht meer een raptekst, het is ook maar mijn mening. :W Teksten zonder een ritme/rijmschema/metrum/beeldspraak, vind ik niet echt een gedicht. Gewoon een stuk tekst dus eigenlijk.


    Het is een gedicht wanneer de maker het een gedicht noemt. Of dat goed of slecht is, is slechts een kwestie van opinie.

    Als jij een gedicht zo classificeert, dan is dat jouw mening of jouw voorkeur c: Het is als kunst zeg maar.
    Sommige tekeningen/schilderijen vind ik ook niet mooi, of verdienen naar mijn mening de titel tekening/schilderij niet. Ze zijn het echter wel.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Oke, de een vind het een gedicht, de ander niet. Maar misschien is het beter om het over de inhoud te hebben? Of het mooi is of niet?
    Just saying.. :3


    "Pride relates more to our opinion of ourselves, vanity to what we would have others think of us." - Jane Austen

    Clouded schreef:
    Oke, de een vind het een gedicht, de ander niet. Maar misschien is het beter om het over de inhoud te hebben? Of het mooi is of niet?
    Just saying.. :3


    Te weinig interpunctie, en ik heb het maar half gelezen want ik begon me te vervelen so; don't know.

    @Cumberbatch: Je hebt gelijk, kwestie van mening. :Y) Ik gaf de mijnen, jij de jouwe, en verder maak ik daar ook geen probleem van ^^


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Saph schreef:
    (...)

    Te weinig interpunctie, en ik heb het maar half gelezen want ik begon me te vervelen so; don't know.

    @Cumberbatch: Je hebt gelijk, kwestie van mening. :Y) Ik gaf de mijnen, jij de jouwe, en verder maak ik daar ook geen probleem van ^^

    Oke dan. -.-'


    "Pride relates more to our opinion of ourselves, vanity to what we would have others think of us." - Jane Austen

    Het begint al wat meer op een gedicht te lijken dan de vorige :"D


    Let it come and let it be

    Een gedicht hoeft niet perse te rijmen hoor.
    Een gedicht is een gedicht als er een ritme in zit.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Saph schreef:
    (...)

    Te weinig interpunctie, en ik heb het maar half gelezen want ik begon me te vervelen so; don't know.

    @Cumberbatch: Je hebt gelijk, kwestie van mening. :Y) Ik gaf de mijnen, jij de jouwe, en verder maak ik daar ook geen probleem van ^^

    Same here c:


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Clubbed schreef:
    Ik vind dat het wel een gedicht is.
    Er zit veel gevoel in en het is prachtig geschreven.

    @Hale: Veel sterkte


    Danke.