• De stelling van deze week luidt:
    Ik geef niets om het broeikaseffect, want als het uiteindelijk zó ver komt dat alles overstroomt ben ik toch al dood.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Taize schreef:
    Om te zeggen dat ik er niets om geef is overdreven, maar ik vind wel dat er veel te veel drukte wordt gemaakt over het broeikaseffect. Het is wel eens vaker zo heet geweest op aarde, en dat hebben we ook overleefd. En bovendien zal de zeespiegel niet eens zoveel stijgen dat alles daardoor overstroomt.


    Simple, but effective.

    Ik geef er wel om. Niet alleen om het warmer worden van de aarde, maar gewoon om de natuur in het algemeen.


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Ik geef er ook wel om :)


    I'm just a little girl in a big mean world.

    Inderdaad, en anders rook ik nog eerst rustig een sigaretje. Al dat gestress om dat stomme broeikaseffect.

    [ bericht aangepast op 25 dec 2011 - 23:09 ]


    One person's craziness is another person's reality.

    Oneens, ik geef er wel om want we merken het nu al. Maar ja ik geef ook heel veel om de natuur.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Oneens, ik ga mijn achterachterachterkleinkinderen toch zeker niet vermoorden door nu iets op de straat te gooien?


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Oneens. Oké, wat er in de stelling staat is wel waar, maar toch wil ik mijn (achterklein-)kinderen dit niet aandoen. Het blijft iets dat wìj nooit zullen weten. Het begint. Dat is duidelijk. Kijk naar dit voorbije jaar in ons landje en de vele overstromingen en droogtes, ect...
    Ik denk niet dat het veel zou uitmaken wat we doen, tenzij we alle auto's, elektriciteit en communicatienetwerken zouden platleggen. Ik zou het niet kunnen, niemand zou het. Alles blijft bij het oude en we zien de wereld vergaan. Dus uiteindelijk is er toch een beetje van de stelling waar, terwijl mijn persoonlijke mening oneens zegt.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Als ik er over nadenk geef ik er wel om, maar als ik bezig ben in het dagelijks leven vervuil ik vrolijk mee.


    Creative soul

    Oneens: ik geef wel om het milieu, maar iedereen vervuilt en dus ook ik. Dingen als korter douchen wíl ik wel, maar ik doe het niet helaas... dus ik ben het oneens, maar ik doe niet oneens.


    we zijn allemaal prachtig; maak er gebruik van!

    Uneventful schreef:
    Ghehe, wat een mening.
    Eens.


    living la dolce vita

    Taize schreef:
    Om te zeggen dat ik er niets om geef is overdreven, maar ik vind wel dat er veel te veel drukte wordt gemaakt over het broeikaseffect. Het is wel eens vaker zo heet geweest op aarde, en dat hebben we ook overleefd. En bovendien zal de zeespiegel niet eens zoveel stijgen dat alles daardoor overstroomt.


    Some people are so poor, that the only thing they have is money.

    Ik ga me daar niet druk over maken, dus eens.


    A friend is one who believes in you when you have ceased to believe in yourself.

    Oneens ;P


    Young, Wild and Free.

    Oneens, ik ben er nu niet constant mee bezig, maar ik probeer er wel rekening mee te houden. Misschien dat wij die overstromingen niet meer meemaken, maar onze kinderen en kleinkinderen wel


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    ONEENS

    Hallo? Er gaan nu al mensen dood aan hongersnoden, natuurrampen etc. Dat zal alleen maar erger worden als we zo egoïstisch met onze planeet blijven omspringen en dan heb ik het niet over alleen het broeikaseffect. En de bewering dat wij al eerder natuurrampen hebben overleefd en dat wel zullen blijven doen gaat ook niet op. De dino's hebben langer bestaan en er veel meer overleefd, maar zijn ook uitgestorven. Trouwens wij zorgen voor een uitstoot van broeikasgassen die in een eeuw even groot is als in de vorige warmere periodes in verschillende decenia...
    We moeten ook dankbaar zijn, want alles wat we hebben komt (onrechtstreeks) uit de natuur. Dus is het alleen maar zo deftig om er voorzichtig mee om te springen.
    Ook voor alle mensen die na ons komen en die met de brokken zullen zitten die zij niet zelf gemaakt hebben. Dat is niet echt eerlijk mijns inziens.

    Ik ben geen milieufreek ofzo. Ik durf ook wel eens de auto te pakken ipv de fiets, maar dat er zoveel zijn die er geen *** om geven hoe het met ONZE planeet gaat verontwaardigd mij erg.


    Vallen is niet moeilijk, het opstaan wel