• De stelling van deze week luidt:
    Ik geef niets om het broeikaseffect, want als het uiteindelijk zó ver komt dat alles overstroomt ben ik toch al dood.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik geef wel om het milieu, niet om dit soort broeikas overstromings gezeik. Want het broeikas effect is heel belangrijk voor de aarde. Je kunt je tijd -als je dat aan dit soort dingen wilt besteden- beter besteden aan bijv. het komende tekort van brandstoffen.


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Fayan schreef:
    (...)

    Dat is voor jou het broeikaseffect, maar voor mij bestaat die niet. De polen verschuiven en gaan naar de evenaar toe, daarom wordt het daar warmer en daarom smelt het ijs, gewoon logisch. Het broeikaseffect is een verzinseltje om geld mee te verdienen. Dat is voor mij het zogenaamde 'broeikaseffect'.

    Schat zonder het broeikaseffect zouden we niet kunnen leven, want dat zorgt er voor dat het op de aarde niet min 1000 graden is. Broeikaseffect bestaat, hier bedoelen ze allen het extreme broeikaseffect. Dat van die dieren, wat ik zei, klopt ook. Dat is wetenschappelijk bewezen.
    Hoe verklaar jij dan dat het 7 graden te warm is? Of dat het ijs rond de magnetische noord en zuid pool(iets wat niet naar de evenaar verplaats) ook smelt?


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Chemist schreef:
    Oneens, ik ga mijn achterachterachterkleinkinderen toch zeker niet vermoorden door nu iets op de straat te gooien?


    You gave me forever within the numbered days and I am grateful.

    Nightlock schreef:
    Als je het zo bekijkt, ben ik het er wel mee eens. Misschien zien mijn achter-achterkleinkinderen dan geen ijsberen meer, maar ik heb ook nog nooit een dinosaurus kunnen zien en mij hoor je ook niet klagen.


    haha dit dus


    I'd wonder if i ever cross your mind

    Mwah, ik maak er altijd dramatische grapjes over. Ook over 2012. haha.
    Maar echt? Ik geef er niet echt om...


    I believe in nothing but the truth and who we are.

    Eigelijk geef ike r niet zo veel om.
    Dus eens ;)


    I just need somebody to love ♥

    Ik geef er wel om, maar ik ben er niet constant mee bezig ofzo...


    "Pride relates more to our opinion of ourselves, vanity to what we would have others think of us." - Jane Austen

    Haha eens


    26 - 02 - '16

    Over het broeikaseffect zelf hoor je mij niet klagen. Dat is een natuurlijk verschijnsel. Maar het versterkt broeikaseffect vind ik daarentegen wel slecht. Daar geef ik zeker wat om.


    To live would be an awfully big adventure

    Frigga schreef:
    (...)
    Schat zonder het broeikaseffect zouden we niet kunnen leven, want dat zorgt er voor dat het op de aarde niet min 1000 270 graden is. Broeikaseffect bestaat, hier bedoelen ze allen het extreme broeikaseffect. Dat van die dieren, wat ik zei, klopt ook. Dat is wetenschappelijk bewezen.
    Hoe verklaar jij dan dat het 7 graden te warm is? Of dat het ijs rond de magnetische noord en zuid pool(iets wat niet naar de evenaar verplaats) ook smelt?


    273 is het absolute nulpunt :Y)


    quidquid excusatio prandium pro

    Ik vind het wel erg en ik wil niet dat als ik ooit kinderen krijg, ze er onder lijden. Maar ik lig er, net als van de oorlog in de wereld, niet van wakker.


    Magic is in all of us and in everyone who believes they can make beautiful things happen. ♥

    Maar de aarde warmt altijd al op.


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    het gebeurt nu al! waarom denk je dat het niet sneeuwt? ik geef er wel om maar als het overstroomt blijf ik leven op mijn bootje > : D


    "Find peace in who and what you are." — Saphira

    Ik vind dit een vrij dubieuze stelling. De kans dat wij dood gaan dankzij het broeikaseffect is nog kleiner dan de kans dat wij eind 2012 komen te overlijden (wat dus 0% is, gezien het feit dat men de kalender van de Maya's verkeerd had afgelezen en de datum pas over een paar honderd jaar is). Het is al veel vaker zo geweest dat de aarde flink opwarmde in verband met een gat in de ozonlaag, simpelweg omdat dit natuurlijk is. Het gat in de ozonlaag en dus de oorzaak van dit broeikaseffect wordt met de eeuwen groter en wordt ook altijd weer kleiner. Inmiddels is het al ruim en breed door de wetenschap bewezen dat dit al zo is sinds het ontstaan van de aarde.
    Dat wij het erger maken, ja, dat klopt. Maar dit zal uiteindelijk weinig effect hebben op het gat in de ozonlaag. Het wordt iets groter, het zal iets langer duren eer het gat weer gesloten is, maar uiteindelijk zal de extra schade nihil zijn.

    Dus, als antwoord op deze stelling: (deels) eens. Ik geef zeer weinig om het broeikaseffect en ik geef niks om het hele drama eromheen.

    [ bericht aangepast op 29 dec 2011 - 18:29 ]


    "Life's but a walking shadow, a poor player, that struts and frets his hour upon the stage, and then is heard no more;

    Als het gebeurt gaan we allemaal dood, jammer dan:
    We screwed it!


    Cookies!