• De stelling van deze week luidt:
    Ik geef niets om het broeikaseffect, want als het uiteindelijk zó ver komt dat alles overstroomt ben ik toch al dood.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Uneventful schreef:
    Ghehe, wat een mening.
    Eens.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Mag ik erop wijzen dat vorig jaar in november zowel in Nederland en in België veel wateroverlast was. Dus tenzij dat jullie allemaal zombies zijn leefden jullie vorig jaar nog...

    Oneens dus.


    wees jezelf er zijn al zoveel anderen!!!

    dayxdreamer zei op 26 dec 2011 - 21:30:

    ONEENS

    Hallo? Er gaan nu al mensen dood aan hongersnoden, natuurrampen etc. Dat zal alleen maar erger worden als we zo egoïstisch met onze planeet blijven omspringen en dan heb ik het niet over alleen het broeikaseffect. En de bewering dat wij al eerder natuurrampen hebben overleefd en dat wel zullen blijven doen gaat ook niet op. De dino's hebben langer bestaan en er veel meer overleefd, maar zijn ook uitgestorven. Trouwens wij zorgen voor een uitstoot van broeikasgassen die in een eeuw even groot is als in de vorige warmere periodes in verschillende decenia...
    We moeten ook dankbaar zijn, want alles wat we hebben komt (onrechtstreeks) uit de natuur. Dus is het alleen maar zo deftig om er voorzichtig mee om te springen.
    Ook voor alle mensen die na ons komen en die met de brokken zullen zitten die zij niet zelf gemaakt hebben. Dat is niet echt eerlijk mijns inziens.

    Ik ben geen milieufreek ofzo. Ik durf ook wel eens de auto te pakken ipv de fiets, maar dat er zoveel zijn die er geen *** om geven hoe het met ONZE planeet gaat verontwaardigd mij erg.

    Ik ben het ook oneens met de stelling. Het is niet dat ik nou continue bij alles oplet of het wel goed is, maar ik probeer er wel op te letten. En als iedereen dat maar een klein beetje zou doen,zou dat al heel veel helpen.


    Give thanks for what you are now, and keep fighting for what you want to be tomorrow. ~Fernanda Miramontes-Landeros

    dayxdreamer schreef:
    ONEENS

    Hallo? Er gaan nu al mensen dood aan hongersnoden, natuurrampen etc. Dat zal alleen maar erger worden als we zo egoïstisch met onze planeet blijven omspringen en dan heb ik het niet over alleen het broeikaseffect. En de bewering dat wij al eerder natuurrampen hebben overleefd en dat wel zullen blijven doen gaat ook niet op. De dino's hebben langer bestaan en er veel meer overleefd, maar zijn ook uitgestorven. Trouwens wij zorgen voor een uitstoot van broeikasgassen die in een eeuw even groot is als in de vorige warmere periodes in verschillende decenia...
    We moeten ook dankbaar zijn, want alles wat we hebben komt (onrechtstreeks) uit de natuur. Dus is het alleen maar zo deftig om er voorzichtig mee om te springen.
    Ook voor alle mensen die na ons komen en die met de brokken zullen zitten die zij niet zelf gemaakt hebben. Dat is niet echt eerlijk mijns inziens.

    Ik ben geen milieufreek ofzo. Ik durf ook wel eens de auto te pakken ipv de fiets, maar dat er zoveel zijn die er geen *** om geven hoe het met ONZE planeet gaat verontwaardigd mij erg.


    *onrechtstreeks is geen woord
    *milieufreak
    *verontwaardigt


    quidquid excusatio prandium pro

    als iedereen zo zou redeneren, dan zullen we wel nog leven als het gebeurt. Oneens dus. Het hoeven geen grote wonderen zijn die je vericht, maar met de fiets of het openbaar vervoer ergens naartoe gaan ipv van de auto of je boterhammen in een brooddoos steken ipv van in folie is al een begin om het broeikaseffect lichtjes tegen te gaan.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    RainbowDash schreef:
    (...)

    *onrechtstreeks is geen woord
    *milieufreak
    *verontwaardigt


    Verontwaardigd is gewoon met een d?


    i put the fun in funeral

    dayxdreamer schreef:
    ONEENS

    Hallo? Er gaan nu al mensen dood aan hongersnoden, natuurrampen etc. Dat zal alleen maar erger worden als we zo egoïstisch met onze planeet blijven omspringen en dan heb ik het niet over alleen het broeikaseffect. En de bewering dat wij al eerder natuurrampen hebben overleefd en dat wel zullen blijven doen gaat ook niet op. De dino's hebben langer bestaan en er veel meer overleefd, maar zijn ook uitgestorven. Trouwens wij zorgen voor een uitstoot van broeikasgassen die in een eeuw even groot is als in de vorige warmere periodes in verschillende decenia...
    We moeten ook dankbaar zijn, want alles wat we hebben komt (onrechtstreeks) uit de natuur. Dus is het alleen maar zo deftig om er voorzichtig mee om te springen.
    Ook voor alle mensen die na ons komen en die met de brokken zullen zitten die zij niet zelf gemaakt hebben. Dat is niet echt eerlijk mijns inziens.

    Ik ben geen milieufreek ofzo. Ik durf ook wel eens de auto te pakken ipv de fiets, maar dat er zoveel zijn die er geen *** om geven hoe het met ONZE planeet gaat verontwaardigd mij erg.
    Lol, die dino's is nu ook niet het beste voorbeeld hiervoor.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Nightlock schreef:
    Als je het zo bekijkt, ben ik het er wel mee eens. Misschien zien mijn achter-achterkleinkinderen dan geen ijsberen meer, maar ik heb ook nog nooit een dinosaurus kunnen zien en mij hoor je ook niet klagen.


    ' Nyctophilia '

    Hmmm, wel een egoistische opmerking maar op zich klopt het wel. x)
    Ik ben dus echt niet bezig met het broeikaseffect. Want ik denk: 'aaah, er zal toch niks gebeuren, ik maak me daar dus echt niet druk om'...

    Taize schreef:
    Om te zeggen dat ik er niets om geef is overdreven, maar ik vind wel dat er veel te veel drukte wordt gemaakt over het broeikaseffect. Het is wel eens vaker zo heet geweest op aarde, en dat hebben we ook overleefd. En bovendien zal de zeespiegel niet eens zoveel stijgen dat alles daardoor overstroomt.


    Beauty begins the moment you decide to be yourself. - Coco Chanel

    Lol. Welk broeikaseffect? :W


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Passerby schreef:
    (...)Lol, die dino's is nu ook niet het beste voorbeeld hiervoor.

    Idd.
    De vorige extinctiegolven zijn veroorzaakt door ruimte- of aardeprocessen. Deze uitstervingsgolf is veroorzaakt door een onderdeel van de biodiversiteit zelf: de mens.
    Deze (zesde!) extinctiegolf is anders dan de anderen omdat -soorten vlugger sterven, -de mens de oorzaak is, -planten zijn ook bedreigd, waardoor alle ecosystemen in gevaar komen (vrij naar mijn biologiecursus)
    En over wat dayxdreamer zei: Ja, alles komt uit de natuur, de aarde is de natuur en alles komt vanop aarde.
    Het kan mij wél iets schelen.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Nightlock schreef:
    Als je het zo bekijkt, ben ik het er wel mee eens. Misschien zien mijn achter-achterkleinkinderen dan geen ijsberen meer, maar ik heb ook nog nooit een dinosaurus kunnen zien en mij hoor je ook niet klagen.
    Serieus? Je hebt geen idee op hoe weinig je antwoord slaat.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Fayan schreef:
    Lol. Welk broeikaseffect? :W

    Het feit dat het 7 graden te warm is voor deze tijd van het jaar. 7 graden is veel. Of dat de ijskappen smelten, ik weet niet hoeveel dieren met uitsterven bedreigd worden dankzij het extreme broeikaseffect en de co2 uitstoot. En als die dieren sterven sterven weer anderen omdat hun voedsel is uitgestorven en dan sterven er weer dieren enz. Tot dat wij het zelfs gaan merken.
    Dat broeikaseffect.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Frigga schreef:
    (...)
    Het feit dat het 7 graden te warm is voor deze tijd van het jaar. 7 graden is veel. Of dat de ijskappen smelten, ik weet niet hoeveel dieren met uitsterven bedreigd worden dankzij het extreme broeikaseffect en de co2 uitstoot. En als die dieren sterven sterven weer anderen omdat hun voedsel is uitgestorven en dan sterven er weer dieren enz. Tot dat wij het zelfs gaan merken.
    Dat broeikaseffect.


    Dat is voor jou het broeikaseffect, maar voor mij bestaat die niet. De polen verschuiven en gaan naar de evenaar toe, daarom wordt het daar warmer en daarom smelt het ijs, gewoon logisch. Het broeikaseffect is een verzinseltje om geld mee te verdienen. Dat is voor mij het zogenaamde 'broeikaseffect'.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen