• Proprius schreef:



    Informatie vooraf: In het land Sisos is het normaal dat iedereen op zijn/haar twaalfde een dier krijgt toegewezen. In dat dier zit de andere helft van de ziel van de persoon verborgen, wat ervoor zorgt dat de persoon en zijn/haar dier een ongelofelijke band hebben met elkaar. Ze kunnen met elkaar praten, al kunnen anderen ze niet horen. Het dier en de persoon zijn onafscheidelijk en wijken nooit van elkaars zijde. Deze dieren worden ook wel totums genoemd, elke persoon bezit maar één totum. Iedere totum heeft ook een kracht (dit kan van alles zijn, van dromen beïnvloeden tot vuur spuwen).

    Het verhaal: Iedereen die een totum krijgt toegewezen moet hiermee om leren gaan. Dat leer je natuurlijk op de beste kostschool van het land. Het Totum Sisos Institute leert jongeren van twaalf tot twintig jaar hoe ze een goede band op kunnen bouwen met hun totum en hoe ze moeten omgaan met de krachten van hun totum. Natuurlijk is dit makkelijker gezegd dan gedaan.

    Je zit dus als jongere op een Instituut samen met je totum. Hoe ga jij om met je totum en met je medemens? Heb je vrienden, ben je gemeen, misbruik je je totum, zet je de krachten van je totum in voor het goede? Bedenk het allemaal zelf. (;

    Lessen: Er zijn in totaal 5 vakken. Verzorging van Totums (hoe verzorg je je totum), Sport (dit kan vanalles zijn, je doet het samen met je totum en met medeleerlingen en totums), Verdediging (hoe leer je je te verdedigen als andere totumdieren je aanvallen, of als je eigen totumdier je -per ongeluk- aanvalt), Training (hoe leer je omgaan met je totum?), Nachtspel (Dit is heel apart, 2 avonden per week worden de kinderen met hun totumdieren in een doolhof gezet, waar ze moeten zien te "overleven". Elke keer ziet de omgeving er weer anders uit -zie het als een soort "lasergamen"-. Als de persoon "het niet overleeft" wordt hij "teruggezoomd" naar de ruimte waar hij zijn score kan zien. Hierna is de les voorbij)

    Maandag;
    Sport
    Verdediging
    Dinsdag;
    Verdediging
    Verzorging van Totums
    Training
    Avond: Nachtspel
    Woensdag;
    De hele dag vrij!
    Donderdag:
    Training
    Verdediging
    Sport
    Vrijdag:
    Verzorging van Totums
    Sport
    Avond: Nachtspel
    Zaterdag:
    Sport
    Zondag:
    De hele dag vrij!

    (...)


    everything, in time

    [ Ah oké, thanks._O_ ]

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    Als iedereen klaar is, lopen we voor de tweede keer als een karavaan naar beneden. Althans, bijna iedereen loopt, Luke zit natuurlijk in zijn rolstoel en Alison blijft op zijn schoot zitten.
    'Stiekem vindt ze de rolstoel leuker dan jij,' grinnik ik. 'Nietes!' roept Alison meteen en ze klampt zich steviger aan Luke vast.


    everything, in time

    Luke Charles Sanz

    'Nietes!' Ik schiet in de lach. 'Goed te horen.' Ze houd me zo stevig vast dat ik de rolstoel bijna niet meer kan besturen. Ik grinnik en maak me een beetje van haar los om weer recht te kunnen rijden. 'Ik vind het wel irritant dat mensen de heletijd kijken als ik in dit ding moet zitten.'

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    'Ze zijn gewoon jaloers,' antwoord ik meteen. 'Jij hoeft tenminste niet te lopen. De mensheid is tegenwoordig zo lui, niet te geloven zeg,' zucht ik. Inmiddels zijn we aangekomen bij de juiste auto.
    'Zit er een gebruiksvoorschrift bij? Want ik ben niet zo technisch en heb dus geen idee hoe die roelstoel in de auto moet.'


    everything, in time

    Luke

    Ik grinnik. 'We klappen hem in en dan zetten we hem achterin heel simpel.' Ik sta op en begin hem in te klappen. 'Mijn moeder begint me te ondersteunen terwijl mijn vader verder gaat met de rolstoel.

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    Ik ben echt het de meest a-technische persoon op deze aarde. Luke's ouders gaan voorin zitten en de rest neemt achterin plaats. Al snel zijn we op school en halen we de rolstoel uit de auto.
    'Ben je er klaar voor om je nieuwe aanwinst aan school te laten zien?' Vraag ik glimlachend met mijn oog op de rolstoel.


    everything, in time

    Luke Charles Sanz

    'Ohh ja ik weet zeler dat ik nu echt faboulus ben. ' Zeg ik en maakt een verwijfd handgebaar. Ik ga zitten. 'We wachten hier op jullie.' Mijn ouders en Alison blijven bij de auto.

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    'Nu ben je ook gay,' grijns ik even. 'Nee grapje hoor, lieve schat.'
    Leerlingen kijken ons inderdaad na, natuurlijk zijn ze nieuwsgierig. Maar wij geven er geen aandacht aan.
    'Eerst jouw kamer dan maar. Dan kunnen we van boven naar beneden werken,' zeg ik en ik druk het liftknopje in.


    everything, in time

    Luke Charles Sanz

    Ik stem in en we lopen de ligt in. Boven aangekomen pakte ik als eerste mijn viool en begin dan shirts boeken en schriften bij een te rapen en ik de tas te doen.

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    Ik help Luke met spullen verzamelen, maar hij doet het zelf natuurlijk veel sneller omdat hij weet waar alles ligt.
    'Zozo, doe je snel. Zal wel weer iets van jongens zijn,' grijns ik.


    everything, in time

    Luke Charles Sanz

    Ik glimlach. 'Ik weet waar alles ligt in deze enorme troepen. ' Zodra we klaar waren gingen we naar haar kamer voor haar spullen.

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    In mijn kamer doe ik er toch nog iets sneller over dan Luke, maar dat komt vooral omdat ik minder nodig heb. Hij moet bijna alles meenemen, ik alleen het hoognodige.
    'Zo, als het goed is heb ik alles.' Momo klimt weer op mijn schouder en samen lopen/rijden we weer naar beneden, terug naar de auto.


    everything, in time

    Luke Charles Sanz

    We komen bij de auto aan waar de andere wachten. 'Hebben jullie alles? ' Ik knik. 'Kom maar. ' mijn moeder nam mijn arm en ondersteunde me terwijl mijn vader de rolstoel weer inklapte.

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    Samen met zijn moeder helpen we Luke de auto in. Vervolgens stap ook ik in, natuurlijk.
    'Hoe is dat nou? Naar huis gaan?' grijns ik. De grote vakantie is nog maar net voorbij, school is net begonnen en gelijk moet -of mag, hoe je het ook wil zien- hij thuisblijven.


    everything, in time

    Luke Charles Sanz

    Ik grinnik. 'Achja nu kan ik je wel mijn kamer laten zien dus zo erg vind ik het ook weer niet. ' Aangezien ik een grote hoeveelheid klassieke muziek had zou ik haar dat ook mooi laten zien.

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    'True, hopelijk is die niet net zo roze als die van Alison.' 'Roze is mooi!'
    Ik kijk Luke grijnzend aan. 'Ze hoort ook echt alles!'


    everything, in time