• Proprius schreef:



    Informatie vooraf: In het land Sisos is het normaal dat iedereen op zijn/haar twaalfde een dier krijgt toegewezen. In dat dier zit de andere helft van de ziel van de persoon verborgen, wat ervoor zorgt dat de persoon en zijn/haar dier een ongelofelijke band hebben met elkaar. Ze kunnen met elkaar praten, al kunnen anderen ze niet horen. Het dier en de persoon zijn onafscheidelijk en wijken nooit van elkaars zijde. Deze dieren worden ook wel totums genoemd, elke persoon bezit maar één totum. Iedere totum heeft ook een kracht (dit kan van alles zijn, van dromen beïnvloeden tot vuur spuwen).

    Het verhaal: Iedereen die een totum krijgt toegewezen moet hiermee om leren gaan. Dat leer je natuurlijk op de beste kostschool van het land. Het Totum Sisos Institute leert jongeren van twaalf tot twintig jaar hoe ze een goede band op kunnen bouwen met hun totum en hoe ze moeten omgaan met de krachten van hun totum. Natuurlijk is dit makkelijker gezegd dan gedaan.

    Je zit dus als jongere op een Instituut samen met je totum. Hoe ga jij om met je totum en met je medemens? Heb je vrienden, ben je gemeen, misbruik je je totum, zet je de krachten van je totum in voor het goede? Bedenk het allemaal zelf. (;

    Lessen: Er zijn in totaal 5 vakken. Verzorging van Totums (hoe verzorg je je totum), Sport (dit kan vanalles zijn, je doet het samen met je totum en met medeleerlingen en totums), Verdediging (hoe leer je je te verdedigen als andere totumdieren je aanvallen, of als je eigen totumdier je -per ongeluk- aanvalt), Training (hoe leer je omgaan met je totum?), Nachtspel (Dit is heel apart, 2 avonden per week worden de kinderen met hun totumdieren in een doolhof gezet, waar ze moeten zien te "overleven". Elke keer ziet de omgeving er weer anders uit -zie het als een soort "lasergamen"-. Als de persoon "het niet overleeft" wordt hij "teruggezoomd" naar de ruimte waar hij zijn score kan zien. Hierna is de les voorbij)

    Maandag;
    Sport
    Verdediging
    Dinsdag;
    Verdediging
    Verzorging van Totums
    Training
    Avond: Nachtspel
    Woensdag;
    De hele dag vrij!
    Donderdag:
    Training
    Verdediging
    Sport
    Vrijdag:
    Verzorging van Totums
    Sport
    Avond: Nachtspel
    Zaterdag:
    Sport
    Zondag:
    De hele dag vrij!

    (...)


    everything, in time

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    Ik haal mijn hoofd van zijn schouder af en wrijf met één hand de tranen weg.
    'Niet huilen, gek, dan ga ik ook huilen,' lach ik en de tranen staan inderdaad al in mijn ooghoek. 'Jij en ik zijn allebei stom geweest net, dus je hoeft geen sorry te zeggen.'


    everything, in time

    Luke Charles Sanz

    'Jij en ik zijn allebei stom geweest net, dus je hoeft geen sorry te zeggen.' Ik knik alleen en glimlach voor ik mijn lippen op die van haar druk. Mijn handen liggen rond haar gezicht en doe mijn ogen dicht.

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    Om zijn lippen weer op mijn lippen te voelen was zo raar, al helemaal omdat we net nog naar elkaar stonden te schreeuwen. Toch trek ik me niet los en zoen ik hem terug. Pas na een hele tijd - voor een zoen - trek ik me los en kijk ik hem glimlachend aan.
    'Wat heb ik dat gemist, verschrikkelijk,' grijns ik.


    [Douchen.x]]


    everything, in time

    Luke Charles Sanz

    'Wat heb ik dat gemist, verschrikkelijk,' Ik glimlach tegen haar lippen aan. 'Ik heb jou gemist.' Fluister ik en zet haar weer neer.

    [Ik ga ook douchen xD]

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    Pfoeh, respect voor het feit dat hij me zolang heeft kunnen optillen!
    'Niet zoveel als ik jou,' lach ik en ik neem zijn hand vast. 'Klaar om terug te gaan? Jij mag helemaal niet zolang staan, jongeman.'


    everything, in time

    Luke Charles Sanz

    'Je bent niet zo zwaar hoor.' Ik neem haar hand vast en knik. 'Kom we gaan terug naar de kamer.' Ik trek haar mee naar de ruimte waar mijn ouders en Alison met zorgelijke gezichten naar onze komst uit kijken.

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    Ik kan het niet laten even te lachen als ik de gezichten zie. Iedereen kijkt zo opgelucht.
    'Tja, zo snel switchen wij,' lach ik. Alison doet een stap maar voren.
    'Gaan jullie nu weer lief zijn tegen elkaar?' ik knik. 'Ja hoor, dat beloof ik.' Lachend kijk ik Luke aan. 'Nu terug in je bed, jij.'

    [ bericht aangepast op 9 feb 2012 - 20:39 ]


    everything, in time

    Luke Charles Sanz

    Ik lach om Alison. 'Nu terug in je bed, jij.' Ik doe braafjes wat ze zegt en trek een gezicht als ik een verkeerde beweging maak. 'Hier is de rolstoel.' een zuster komt met een rolstoel binnen gelopen en gebaard ernaar alsof ik een prijs gewonnen heb.

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    De zuster heeft echt een perfecte timing zeg. Allemaal kijken we haar raar aan en zodra ze weg is, kijken we terug naar Luke.
    'Als je een beetje uitgerust bent, rijden we je naar beneden. Ik heb beloofd nog wat te spelen, als je dat tenminste nog wil,' glimlach ik. Het zou voor Luke in ieder geval wel eens goed zijn om uit de kamer te komen.


    everything, in time

    Luke Charles Sanz

    'Als je een beetje uitgerust bent, rijden we je naar beneden. Ik heb beloofd nog wat te spelen, als je dat tenminste nog wil,' Ik grijns. 'Ja graag maar dan wil ik eigenlijk nu wel weg.' Ik ga alvast recht op zitten.

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    'Haha, geduld is ver te zoeken. Vooruit dan.' Ik help Luke in de rolstoel.
    'Ik wil duwen!' Alison pakt de handvatten, maar omdat ze er net niet helemaal bij kan, help ik haar. Zo lopen we met zijn vijven naar beneden, naar de piano. Tot mijn grote schrik zitten er toch meer mensen in de grote zaal (daar waar iedereen binnenkomt in het ziekenhuis). 'Ik weet niet of ik dit wel durf,' piep ik als ik me naar Luke heb gebogen.


    everything, in time

    Luke Charles Sanz

    'Ik weet niet of ik dit wel durf,' Ik schud lachend mijn hoofd. 'Je hebt het beloofd.' Alison springt op. 'Ja en dan gaat Luke ook goed?' Ze kijkt ons hoopvol aan.

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    Gelijk grijns ik. 'Oké, ik doe alles om hem te horen zingen!'
    Ik loop naar de piano en ga er met trillende handen achter zitten. Het is meteen een stuk stiller in de zaal. Ik kan eng niet geloven dat ik dit echt ga doen, denk ik zuchtend. Ik kijk nog even naar Luke en zeg 'voor jou', maar zonder geluid.
    Uiteindelijk begin ik te spelen, ik heb gekozen voor een algemeen bekend liedje: 1000 Miles van Vanessa Carlton.


    everything, in time

    Luke Charles Sanz

    'voor jou' Ik glimlach en luister naar haar. Ik kende het nummer maar zong niet mee. Ik wilde Katherine horen. Alison kijkt met grote ogen naar Katherine en klapt het hardst van iedereen in de ruimte.

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    Ik buig lachend en ren op mijn tenen terug naar Luke die ik als eerste een knuffel geef. 'Ah, wat gênant!' Het geklap is eindelijk afgelopen en ook Luke's ouders complimenteren me. Natuurlijk bedank ik ze terwijl ik Alison optil.
    'Wiens beurt is het nu, Alison?' 'Lulu!'


    everything, in time