• Oké, eigenlijk ben ik al mijn hele vijf jaar durende middelbare school-carrière geen ster in aardrijkskunde. Mijn cijfers liggen altijd rond de 5 of 6.
    Maar morgen heb ik een ak-herkansing (ik had voor het SE namelijk een 2,9...) en eigenlijk draal ik al de hele dag met leren.
    Toen ik voor de toets leerde wist ik niks te doen dan de tekst doorlezen, maar dat heeft overduidelijk niet echt geholpen.

    Dus vandaag ben ik tot de conclusie gekomen dat ik gewoon niet weet hoe ik aardrijkskunde moet leren ><
    Hoe leren jullie aardrijkskunde op een effectieve manier? Of hebben jullie gewoon tips om te leren?

    [ bericht aangepast op 7 feb 2012 - 18:40 ]


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Das lang geleden, dat ik aardrijkskunde had :')
    Ik las vooral de tekst door, en bij dingen die ik moeilijk vond googlede ik het om het zo nog eens op een andere manier te zien. Dat hielp mij vaak wel het te begrijpen. En opgaven maken uit het boek.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Onze aardrijkskunde docent zegt altijd dat je met beelden veel makkelijker leert :3.


    i put the fun in funeral

    Bij ons komen de vragen uit de werkboeken altijd terug, dus ik kijk altijd de vragen door en leer de samenvattingen goed.


    Take risks and conquer your fears.

    Hmmmm, ik leer aardrijkskunde op de volgende manier:

    -*maakt samenvatting van alle paragrafen* ongeveer een week voor de toets.
    -*leert* als de samenvattingen af zijn.
    -*overhoort definities op woordjesleren.nl* NADAT ik de definities heb geleerd.
    -*kijkt werkboek online na* drie dagen voor de toets.
    -*leert alles* gewoon, de rest van de tijd :'D

    Nou ja, dan bof ik dat ik meestal gemakkelijk hoge cijfers haal. Ik hoef er dus niet zo lang aan te leren, in principe.


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    ik ben super goed in ak! <33
    maar goed, Ik zou eerst zoveel mogelijk begrippen uit de tekst halen en daarna de begrippen leren. Als je de begrippen snapt dan de tekst nog eens lezen, dan na de tekst gelezen te hebben zoek je iets wat er in de praktijk bij zou kunnen passen. Ik snap Ak zonder te leren, maar zo leer ik alle andere vakken. Suc6! en oja. Als je moet leren zet quizlet dan uit. (N)


    Solen kommer fortfarande ingenting.

    Meestal leer ik niet echt voor Aardrijkskunde omdat het bij ons altijd heel makkelijk was en het dat nu nog steeds is. (Slechte leraar)

    Maar ik denk dat je het leren voor Aardrijkskunde wel kunt vergelijken met Geschiedenis. Wat ik met Geschiedenis altijd doe is het eerst een aantal keren doorlezen. Daarna zet ik op papier (met de hand dus omdat dat beter blijft hangen) kopjes over de verschillende onderwerpen. Dan ga ik uit mijn hoofd de informatie die ik over dat onderwerp weet opschrijven. Daarna check ik het met mijn boek zodat ik weet wat ik nog moet leren. Dan maak ik van de dingen die ik niet weet een samenvatting, die lees ik nog een paar keer door. En poff, ik heb een goed cijfer. Bij mij werkt dat meestal snel en effectief, maar dat hangt natuurlijk ook van de manier waarop jij dingen leert af.

    Hopelijk heb je er wat aan :')


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Trouwens, filmpjes kijken wil ook wel helpen. Dat deden wij altijd in de les al, en ik had ook best wel goede cijfers.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Samenvattingen maken en dat gaan leren ..


    Danmarks Dynamite.

    Nou ik leer nooit, ik had voor de toets die ik vandaag had alleen de samenvatting even doorgelezen en de toets ging wel goed.
    Maar misschien moet je een begrippenlijst maken van de begrippen die voorkomen in het hoofdstuk, die leren en beheersen, je moet goed met de atlas om kunnen gaan en het onderwerp snappen en wat algemene kennis hebben, over het algemeen lukt het mij met goed meedoen in de les.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Ik leerde altijd alleen de begrippen :'D


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    de manier waarop ik het doe, werkt niet. dus ik kan je niet helpen, sorry. maar veel succes


    Tell her she's beautiful, wonderful, everything she doesn't see

    Ligt eraan welk boek je hebt en hoe je leraar de toetsen maakt (:
    Misschien kan je aan je leraar vragen wat handig is om te leren.
    De mijne doet altijd een mengeling van begrippen, plaatjes uit het boek en 1 of 2 oefeningen die je gewoon moet kunnen doen.
    Dus ik leer de begrippen, kijk naar de plaatjes in het boek en naja, die vaardigheden heb ik wel (:


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    1. Zorg dat je in de les goed meedoet
    2. Zorg ook dat je alles begrijpt (& dat je in je hoofd alvast wat oorzaken en gevolgen kan opnoemen)
    3. Maak samenvattingen & leer begrippen
    4. Leer alles & pas je kennis toe op een (evt.) oefentoets of opdrachten
    5. Spreek de samenvatting of belangrijke begrippen in op je mobiel & luister deze 's avonds voordat je gaat slapen en/of 's ochtends
    6. Leer op verschillende momenten van de dag & niet alles in 1x.

    Tja, zo doe ik het ongeveer.

    Samenvatting(en) maken, tekenen, dus een proces uitbeelden bijvoorbeeld.


    The odds are néver in our favor.

    Ik lees altijd alleen de tekst ;x


    I am an idiot, I move.