• Oké, eigenlijk ben ik al mijn hele vijf jaar durende middelbare school-carrière geen ster in aardrijkskunde. Mijn cijfers liggen altijd rond de 5 of 6.
    Maar morgen heb ik een ak-herkansing (ik had voor het SE namelijk een 2,9...) en eigenlijk draal ik al de hele dag met leren.
    Toen ik voor de toets leerde wist ik niks te doen dan de tekst doorlezen, maar dat heeft overduidelijk niet echt geholpen.

    Dus vandaag ben ik tot de conclusie gekomen dat ik gewoon niet weet hoe ik aardrijkskunde moet leren ><
    Hoe leren jullie aardrijkskunde op een effectieve manier? Of hebben jullie gewoon tips om te leren?

    [ bericht aangepast op 7 feb 2012 - 18:40 ]


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Hebben jullie wereldwijs? Ik wel, dat is op zich wel een fijne methode omdat de begrippen achterin het hoofdstuk staan. En er is een leertekst. Ik ben geen kei ik Ak, maar wij hebben een hele leuke leraar die altijd met trots verteld over dingen die met ons hoofdstuk te maken hebben.;)


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Samenvattingen
    Begrippen
    Begrippen met elkaar combineren en ook snappen waarom het met elkaar te maken heeft

    begrippen lijst wellicht leren, als je het fout hebt, opnieuw beginnen. De volgende dag begin je bijvoorbeeld van onder aan de lijst (ervaring met talen)


    It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~

    Equestria schreef:
    Hmmmm, ik leer aardrijkskunde op de volgende manier:

    -*maakt samenvatting van alle paragrafen* ongeveer een week voor de toets.
    -*leert* als de samenvattingen af zijn.
    -*overhoort definities op woordjesleren.nl* NADAT ik de definities heb geleerd.
    -*kijkt werkboek online na* drie dagen voor de toets.
    -*leert alles* gewoon, de rest van de tijd :'D

    Nou ja, dan bof ik dat ik meestal gemakkelijk hoge cijfers haal. Ik hoef er dus niet zo lang aan te leren, in principe.


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Page394 schreef:
    Hebben jullie wereldwijs? Ik wel, dat is op zich wel een fijne methode omdat de begrippen achterin het hoofdstuk staan. En er is een leertekst. Ik ben geen kei ik Ak, maar wij hebben een hele leuke leraar die altijd met trots verteld over dingen die met ons hoofdstuk te maken hebben.;)
    Nee, wij hebben Terra en een naar mijn mening flutdocent 8)


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Ik maak altijd een samenvatting van de tekst en zorg dat ik de begrippen ken (en als je bijv. over orkanen hebt, dat je niet alleen weet wat een orkaan is, maar ook hoe het ontstaat enzo).
    En ik weet niet op welk niveau je zit (ik doe 5havo), maar wij krijgen ook inzichtvragen. Dus de geleerde stof moet je kunnen toepassen (dus bijv. bij platentektoniek dat we iets in de atlas moeten opzoeken ofzo). Dan moet je zorgen dat je vragen maakt in je boek en dat je die allemaal snapt. Als je het altijd lastig vind, kun je die vragen nogmaals maken als je geleerd hebt en dan zonder tekstboek. En misschien kun je een oefentoets maken. Zit die niet bij je boek? Wij hebben een internetpagina met opdrachten, oefentoetsen, etc. Maar ik gebruik BuiteNLAnd.


    To live would be an awfully big adventure

    Remembrall schreef:
    (...)Nee, wij hebben Terra en een naar mijn mening flutdocent 8)


    Ik hoor dus ook echt van iedereen dat dat een verschrikkelijk moeilijke methode is.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.