• Topic 1


    Deze RPG is gebaseerd op het boek 'De gave van Katsa'.
    De omgeving en het verhaal er rond is zelf verzonnen, maar het idee van de gaven heb ik uit het boek.

    In een ver rijk heerste er eens grote welvaart. Dat veranderde op de dag dat de koning stierf. Zijn drie zonen, Roberto, Rover en Jonas geraakten er niet over eens wie het koninkrijk moest leiden. Uiteindelijk kozen ze ervoor het land in drie te splitsen. Zo ontstond er:
    Elak, waar Roberto -die ook wel de slechte werd genoemd- de leiding had.
    Aslkat, waar Rover -ook wel de goede genoemd- heerste
    en Gallardia het rijk van Jonas -de dappere-.
    Al deze koninkrijken hadden 1 ding gemeen. Er werden speciale mensen geboren. Mensen met een gave.
    Gaven kunnen verschillende vormen hebben. Het kan gaan over dansen, zingen, koken, borduren, vechten....
    De bijnamen van de koningen zijn wel duidelijk denk ik. Roberto probeert steeds land, geld,... af te pakken van zijn broers. Hij zit niet verlegen om een oorlog te ontketenen.
    Rover probeert hem bij zinnen te brengen, tevergeefs.
    Jonas heeft het beste leger. Hij is niet bang om mee te vechten en vindt dat zijn broer het zelf gezocht heeft. Ook al wil Rover Roberto wel nieuwe kansen blijven geven. Volgens Jonas verdient hij die niet meer.
    Zo leeft het land al 15 jaar in tweestrijd. Zelfs Rover ziet zich soms genoodzaakt om zich te verdedigen. De begaafden spelen een grote rol in deze strijd. Door hun gaven kunnen ze hun koning dienen. De begaafden hebben twee verschillende ogen.
    Vanaf dat er een baby geboren wordt met twee kleuren ogen, moeten de ouders die naar hun koning brengen. Zodat de begaafde op het paleis kan opgroeien en zijn gave kan leren gebruiken in dienst van zijn koning.

    Zo jullie kennen nu het verhaal. Pik maar in!

    -Elak:
    Zoey Carroll (Pijn bezorgen)
    Erik Marshall (vuur)
    Liam Oliver Sanz (tijd bepalen)
    Dean Robin Marias (waanbeelden opwekken)
    Esther Bradley (van uiterlijk veranderen)
    Jack Starbright

    -Alskat:
    Chase Young (beïnvloeden)
    Alice Redbird (gedachten lezen)
    Shireen Lily Homers. (hypnotiseren)
    Loren Redcliff (natuur)

    -Gallardia:
    Damian Green
    Amy Jackson (vechten)

    [ bericht aangepast op 29 feb 2012 - 19:58 ]


    "Ignite, my love. Ignite."

    Shireen Homers
    'Goed, laat het moorden maar aan mij over.' Het zou niet de eerste keer zijn dat ik iemand vermoord. Twee meer of minder maakte toch niet meer uit. Ik nam de pijl en boog van Loren aan en keek er naar.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Loren Redcliff
    Ik legde mijn hand op haar schouder.
    "Het spijt me. Maar..." ik leidde haar buiten gehoorsafstand van de anderen.
    "Chase moet zich volledig concentreren op zijn gave. Ik moet het meisje gevangen zien te nemen en Alice... nou ja... Zij is niet goed in dit soort dingen. Als het anders kon zou ik jou het echt niet laten doen."


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Shireen Homers
    'Geef niks,' zei ik. 'Iemand moet het doen.' Ik glimlachte even naar Loren. 'Zolang we dit alles maar allemaal overleven vind ik het best.' Ik probeerde me sterk te houden. Dit kon ik wel. Mijn gave werkt nou eenmaal niet zo goed van ver af.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Loren Redcliff
    Ik schonk haar een brede grijns. "Ik wist wel dat ik op je kon rekenen."
    "Ok, iedereen op je plaatsen!" schreeuwde ik toen luider.

    Zoey Carroll
    Het landgoed kwam in zicht.
    "We zijn er!" schreeuwde Jack.
    "In posities!" schreeuwde Daman terug. Jack ging achter me rijden en Daman reed voorop. We reden op de weg naar voren, nog even en ik zou eindelijk kunnen afstijgen. Plots merkte ik iets. Mijn vinger deed pijn, maar toch was er niets. Ik staarde er verward naar.
    "Jack?" vroeg ik en ik keek achterom. Terwijl ik hem vragend aankeek zag ik dat zijn vinger bloedde.
    "Heb je, je pijn gedaan?"
    "Gesneden aan mijn zwaard." bekende hij blozend.
    "Wanneer?" vroeg ik.
    "Net." antwoordde hij verward.
    Ik staarde verward naar mijn vinger.
    "Sla eens op je been."
    "Hoezo?"
    "Doe gewoon."
    Hij sloeg zwakjes op zijn bovenbeen.
    "Harder sukkel." bromde ik geïrriteerd.
    "Oh, ok." hij sloeg hard op zijn been en ik voelde het mijne pijn doen.
    "Waarom moest dat nu?" vroeg hij.
    "Gewoon." ik draaide me om. Mijn gave was aan het veranderen. Waarom zou ze zo plots evolueren? Plots kon ik niet alleen pijn doen, ik voelde ook de pijn. Ik concentreerde me op Daman. Hij had ook pijn, maar niet lichamelijk.
    Hij was eens een dochter verloren.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Shireen Homers
    In de verte zag ik al paarden en al aankomen. Dat moesten ze zijn. Ik trok een pijl en hield hem gespannen aan de pees.
    'Nu?' vroeg ik zacht aan Loren. Ergens was ik bang om een fout te maken.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Loren Redcliff
    "Als ze dichterbij zijn. We willen niet dat ze ontsnappen."
    Eigenlijk wel, maar dat mocht niet.
    We wachtten tot ze vlakbij waren.
    "Nu" fluisterde ik.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Shireen Homers
    Ik haalde diep adem en schoot de eerste pijl. De voorste bewaker viel dood neer en zonder er bij na te denken wilde ik de andere ook neer schieten. Maar ik schoot perongelijk het paard raak. Ik slikte terwijl ik de derde pijl pakte. Nu mocht ik geen fout meer maken. Ik schoot en ook de achterste bewaker viel dood van zijn paard. Daarna liet ik mijn armen verslappen.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Loren Redcliff
    Ik liet de aarde zich om de hoeven van het paard sluiten, zodat hij niet verder kon lopen. Het paard bleef doodstil staan en ik zag het meisje op zijn rug ineen krimpen. Ze schreeuwde het uit.
    "Wat is er met haar?" mompelde ik, maar ik wachtte niet op antwoord. Ik rende naar voren om haar te gaan knevelen.

    Zoey Carroll
    Twee pijlen boorden zich in mijn borst. Toen ik naar beneden keek zag ik geen echte pijlen en ik had al snel door dat het Daman en Jack waren. Mijn pijn was vervijfdubbeld. Ik voelde de pijn van Jack voor het feit dat hij geraakt was en omdat hij mij verloor, de pijn van Daman, mijn pijn. Het was of er niets meer bestond dan pijn. Nat een tijdje doofde de pijn van Daman uit. Ik keek met troebele ogen naar zijn lijk op de grond.
    "Jack." kermde ik. Ik voelde zijn pijn nog, hij leefde nog. Ik draaide me om en zag hem op de grond liggen. Zijn ogen waren op mij gericht en net toen onze blikken elkaar kruisten verminderde zijn pijn. Zijn ogen werden dof en ook hij verdween.
    "Nee." fluisterde ik en ik stond toe dat de wereld zwart werd.

    Ik moet gaan.
    Ik kom vanavond rond 7u trug.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Chase Young
    Het meisje zat als verstijfd op haar paard, maar tich nam ik het zekere voor het onzekere. Ik zorgde ervoor dat ze er niet eens aan zou denken om haar gave op iemand te gebruiken.


    We Can Be The Kings And Queens Of Anything If We Believe

    Shireen Homers
    Ik keek toe terwijl ik toch wel steken in mijn maag voelde. Ik had altijd gedacht dat ik een best nuttige gave had maar nu ik de jongens zo bezig zat besefte ik dat mijn gave niks waard was. Daarnaast had ik toe net twee onschuldige mensen van het leven beroofd.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Loren Redcliff
    Ik liep op haar af. Haar ogen waren stijf toegeknepen en er liepen tranen over haar gezicht. Ze zag er jong uit, jonger dan verwacht.
    Ik kuchte eens, maar ze reageerde niet. Ik trok haar van het paard en liet de aarde om zijn hoeven zich terugtrekken. Ze leunde met haar hele gewicht -dat lichter was dan verwacht- op mij.
    "Moet ik haar nu wel vastbinden? Ik heb niet echt het gevoel dat ze iets zal doen."

    [ bericht aangepast op 29 feb 2012 - 19:25 ]


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Chase Young
    'Laat haar maar, ik zorg er wel voor dat ze zich niets in haar hoofd haalt.' stelde ik Loren gerust.


    We Can Be The Kings And Queens Of Anything If We Believe

    Loren Redcliff
    Ik keek bezorgd. "Wat is er met haar?"


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Chse Young
    'Daarmee kan ik je niet helpen, sorry.' zei ik en zag de bezorgdheid in zijn ogen. Ik ging naast hem staan.


    We Can Be The Kings And Queens Of Anything If We Believe

    Loren Redcliff
    Ik keek of ik Shireen hier ergens in de buurt zag. Zij zou hier misschien meer van weten.
    "Shireen?"


    “To live will be an awfully big adventure.”