• Topic 1


    Deze RPG is gebaseerd op het boek 'De gave van Katsa'.
    De omgeving en het verhaal er rond is zelf verzonnen, maar het idee van de gaven heb ik uit het boek.

    In een ver rijk heerste er eens grote welvaart. Dat veranderde op de dag dat de koning stierf. Zijn drie zonen, Roberto, Rover en Jonas geraakten er niet over eens wie het koninkrijk moest leiden. Uiteindelijk kozen ze ervoor het land in drie te splitsen. Zo ontstond er:
    Elak, waar Roberto -die ook wel de slechte werd genoemd- de leiding had.
    Aslkat, waar Rover -ook wel de goede genoemd- heerste
    en Gallardia het rijk van Jonas -de dappere-.
    Al deze koninkrijken hadden 1 ding gemeen. Er werden speciale mensen geboren. Mensen met een gave.
    Gaven kunnen verschillende vormen hebben. Het kan gaan over dansen, zingen, koken, borduren, vechten....
    De bijnamen van de koningen zijn wel duidelijk denk ik. Roberto probeert steeds land, geld,... af te pakken van zijn broers. Hij zit niet verlegen om een oorlog te ontketenen.
    Rover probeert hem bij zinnen te brengen, tevergeefs.
    Jonas heeft het beste leger. Hij is niet bang om mee te vechten en vindt dat zijn broer het zelf gezocht heeft. Ook al wil Rover Roberto wel nieuwe kansen blijven geven. Volgens Jonas verdient hij die niet meer.
    Zo leeft het land al 15 jaar in tweestrijd. Zelfs Rover ziet zich soms genoodzaakt om zich te verdedigen. De begaafden spelen een grote rol in deze strijd. Door hun gaven kunnen ze hun koning dienen. De begaafden hebben twee verschillende ogen.
    Vanaf dat er een baby geboren wordt met twee kleuren ogen, moeten de ouders die naar hun koning brengen. Zodat de begaafde op het paleis kan opgroeien en zijn gave kan leren gebruiken in dienst van zijn koning.

    Zo jullie kennen nu het verhaal. Pik maar in!

    -Elak:
    Zoey Carroll (Pijn bezorgen)
    Erik Marshall (vuur)
    Liam Oliver Sanz (tijd bepalen)
    Dean Robin Marias (waanbeelden opwekken)
    Esther Bradley (van uiterlijk veranderen)
    Jack Starbright

    -Alskat:
    Chase Young (beïnvloeden)
    Alice Redbird (gedachten lezen)
    Shireen Lily Homers. (hypnotiseren)
    Loren Redcliff (natuur)

    -Gallardia:
    Damian Green
    Amy Jackson (vechten)

    [ bericht aangepast op 29 feb 2012 - 19:58 ]


    "Ignite, my love. Ignite."

    shireem homers
    Een van de bewakers die ik had vermoord was verliefd op haar. En zij had ook gevoelens voor hem gehad. Ik slikte. Dit had ik allemaal aangericht. Ook kon ze blijkbaar iemand anders pijn voelen.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Loren Redcliff
    De seconden tikten traag voorbij.
    "13 minuten." melde ik zenuwachtig.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Shireen Homers
    Ik moest nu echt terug. Ik keerde terug naar mijn lichaam en werd met een wazige gedachte wakker.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Zoey Carroll
    Plots besefte ik wat ze aan het doen was.
    Ze las al mijn gedachten alsof ze door een prentenboek bladerde. Al mijn gedachten over Jack, Daman, de koning... alle gestolen momenten met Roran.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Loren Redcliff
    Ik telde nog een minuut in mijn hoofd. "14 minuten." mompelde ik.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Shireen Homers
    Ik was vreselijk vermoeid en openende mijn ogen. 'Loren,' fluisterde ik zachtjes. 'Ik ben wakker.'


    "Ignite, my love. Ignite."

    Loren Redcliff
    Ik zuchtte opgelucht en liet het meisje op de grond zakken. Ik liep op Shireen af.
    "Alles goed?" vroeg ik, terwijl ik me bukte om haar recht te helpen.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Shireen Homers
    'Ja het gaat,' mompelde ik. Alles draaide en ik viel bijna flauw waardoor ik me aan Loren moest vastgrijpen. 'Ik ben alleen vermoeid.'


    "Ignite, my love. Ignite."

    Loren Redcliff
    Ik nam haar in mijn armen en droeg haar opnieuw het landhuis binnen, daar zette ik haar op een stoel neer.
    "Ik moet even het meisje halen." zei ik verontschuldigend.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Shireen Homers
    'Geeft niks,' zei ik. Maar ik voelde me zo misselijk van vermoeidheid dat ik mijn eten naar boven voelde komen. 'Neem ook gelijk een plastic zakje mee,' zei ik zacht.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Loren Redcliff
    Ik greep een emmer die ergens in de buurt stond.
    "Neem dit maar. Ik ben zo terug."
    Ik liep snel terug, nam het meisje op en zette haar op een stoel naast Shireen.
    "Gaat het echt wel?" eigenlijk wou ik vragen wat ze te weten was gekomen, maar het leek me belangrijker dat ze zich eerst goed voelde.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    moet web
    bye (doeg)


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Shireen Homers
    Ik schudde mijn hoofd. Ik greep naar emmer er gaf over. Ik had mezelf nooit zo erg beroerd gevoeld. Ik keek naar Loren. 'Sorry,' mompelde ik.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Loren Redcliff
    "Sst." suste ik. "Gooi het er maar uit."


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Shireen Homers
    'Nee, het gaat wel weer.' Ik begon een beetje te trillen en zuchtte. 'Ik zal je maar vertellen wat ik te weten ben gekomen want ik weet dat je dat graag wilt weten.' Ik glimlachte even waterig.


    "Ignite, my love. Ignite."