• 7 maart was mijn opa jarig en hij vierde het vandaag. Ik was deze keer eens dicht bij hem gaan zitten.
    6 jaar geleden is mijn oma overleden en toen had mijn opa het best wel moeilijk. Hij zat in een kritieke toestand en iedereen zei dat het waarschijnlijk nog maar twee jaar zou duren voor hem.
    Maar hij heeft zichzelf er gewoon overheen gezet en vandaag merkte ik hoe vol leven hij nog was. Hij praatte gewoon gezellog overal mee en hij had de hele tijd nog steeds zijn glimlach op zijn mond. En dat vind ik.nogal knap voor iemand die al 89 is!
    Maar ik vind hem ook gewoon lief. Ik ben nooit echt close met mijn opa geweest, omdat hij bij Enschede woont en wij in hartje Brabant.
    Wat het eigenlijk nog het speciaalst maakt, is dat hij de 'oudste' van onze familie en ik de 'jongste' (ik heb een achternichtje dochtertje van mijn nicht, maar die is aangetrouwd).
    Ik weet niet hoe, maar ik vind het gewoon een lieve man, die volgens mij vreselijk veel van zijn familie houdt.

    Sorry, maar ik moest dit even kwijt.
    Wie heeft ook zo'n lieve/sterke opa?

    Edit: Ik wist dat ik nog een foto had met mij als klein meisje met mijn opa, en ik vond dit wel leuk om hier neer te zetten ;]:


    Ik was hier iets van drie ofzo ;]

    [ bericht aangepast op 11 maart 2012 - 19:36 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    De mijne zijn allebei dood. Ik heb geen opa's meer, dus. Maar ik ben wel trots op ze. <3


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Mijn opa heeft zich heel sterk gehouden toen hij een hersenbloeding had gehad, wat ook pas een maand geleden was of zo. Hij is heel sterk geweest en goed opgeknapt, kan nu ook gewoon weer bewegen en goed praten, dus ik ben heel trots op hem. Natuurlijk is hij ook heel lief! (Hij deelt zijn eten met me :"D)


    Op weg naar een mindset met enkel positieve emoties.

    Ik heb mijn ene opa amper gekend en de ander is ook al een hele tijd dood, dus daar weet ik helaas niet zoveel meer van, maar ik durf met zekerheid te zeggen dat ze heel lief moeten zijn geweest <3


    “Love is a contradiction.”

    Ik heb mijn opa's nooit gekend, eentje stierf 13 jaar voordat ik geboren werd en de andere 2 jaar.


    Take risks and conquer your fears.

    Ik heb geen opa meer. Mijn ene opa heb ik nooit gekend en de andere is een paar jaar geleden overleden.


    Life has many different chapters, one bad chapter doesn't mean the end of the book.

    Mijn ene opa is 8 jaar voor ik kwam, gestorven.
    Mijn andere opa is bijna 85 en ja, buiten dat hij niet meer zo goed hoort, is hij geweldig.
    Je weet wel, het boeretype.
    Hij rijdt dagelijks met de fiets en elk jaar helpt hij nog aan het hooi [handmig, met hooivork] omsmijten,
    geloof me als ik zeg dat het zwaar werk is!


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Mijn opa's zijn lief, ik houd met ze met heel mijn hart, jammer genoeg zijn allebei mijn oma's overleden, Allebei m'n opa's waren er kapot van, maar ze hebben nu allebei een nieuwe vriendin! Haha.
    Ik heb ook nog een overgroot oma, ze was altijd superblij met haar leven, tot een halfjaar geleden, ze is 92 en wilt gewoon totaal niet meer leven. Ze ligt nu in het ziekenhuis en weegt nog maar 31 kilo, Ik denkt dat we binnenkort afscheid van haar moeten nemen. =(


    Smiling but close to tears.

    Ik heb mijn beide opa's nooit gekend. Maar mijn moeder vertelt nog wel eens wat dingen over haar vader en het schijnt een onwijs lieve man geweest te zijn. Dus ik vind het wel jammer dat ik hem nooit heb gekend.


    -

    Mijn opa is een hele stille man. Waarschijnlijk door alles wat heeft meegemaakt. Alleen als het over politiek of over vroeger gaat praat hij. Wat meestal dus niet het geval is. Mijn andere opa is een echte doorgewinterde wetenschapper, ik mag hem wel. Beide trouwens :')

    Het zijn trouwens ook écht twee tegenpolen. De stille is echt een die-hard communist en de ander een echt vvd-er :Y)

    [ bericht aangepast op 11 maart 2012 - 18:19 ]


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Ik heb geen opa meer. ): Beide niet echt lang gekend ook


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Niet meer helaas. Beide opa's zijn al overleden. 1 heb ik nooit echt gekend, omdat we elkaar amper zagen en niet met elkaar konden praten (hij woonde in Roemenië en ik heb nooit Roemeens geleerd op een paar woorden na).
    De andere was m'n beste vriend en als een vader en mis ik nog elke dag. Ik sliep ieder weekend daar omdat me ouders beide moesten werken dan. Deed alle leuke dingen samen met hem en m'n oma. Hadden dezelfde humor en al dat soort dingen. Wat ik wel mooi vind is dat hij de jongste van 4 of 5 was, maar wel het oudste is geworden.


    Things will go as they will; and there is no need to hurry to meet them.

    Mijn ene opa heb ik eigenlijk nooit echt gekend, hij overleed toen ik net 4 was. Mijn andere opa is een ontzettend lieve man, maar ik herken hem niet meer en ik ben bang dat hij mij ook niet meer kent. Hij zit in een verzorgingstehuis en heeft dementie. Vroeger kon ik altijd met hem spelen en bouwden we samen aan een legotrein die door het hele huis ging, maar dat is al erg lang geleden. Ik ben nu vooral heel erg trots op zijn vrouw, mijn oma die zich zo sterk houdt terwijl haar man helemaal niet meer zichzelf is.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Mijn ene opa is dood, en ik heb hem ook amper gekend, maar wat zou ik graag willen dat hij nog leefde, want mijn zussen en ouders vertellen altijd leuke dingen over hem
    Mijn andere opa is er gelukkig nog wel en hij is harstikke aardig, hij is echt dol op de honden(mijn tante heeft het zusje van onze hond) en hij is 3 jaar geleden met mijn ouders meegeweest naar China, dat vind ik echt stoer.
    Maar hij voor de rest is hij echt een knorrig oud mannetje
    O nu ik eraan denk, ik zou ze (oma leeft ook nog) opzoeken omdat ik mijn oma nog niet een keer heb opgezocht sinds ze 4 weken geleden is geopereerd, dat is echt dom van mij.


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    ik geen opa's meer hebben allemaal dood nu aleen ooms>.<


    You can't not look cool with a crossbow.

    Mijn opa is geweldig. Hij heeft twee keer kanker overleefd en ik heb hem nooit de moed op zien geven. Ik denk niet dat er veel opa's zijn met zoveel humor als de mijne, ik kan me echt stuk om hem lachen.


    i put the fun in funeral