• De stelling van deze week luidt:
    Nabestaande zouden na de dood van een orgaandonor niet moeten kunnen zeggen dat deze toch geen donor is.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ehm... als de overledene als donor staat geregistreerd niet nee. Maar als hij echt geen donor was wel natuurlijk. :P Die persoon had het zelf gewild als hij zich als donor had opgegeven. Ik vind niet dat nabestaande dat dan mogen tegenhouden.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    mee eens nerveus


    "Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."- Albus Dumbledore

    Nee, dat is de keus van de dode en nabestaanden hebben dat maar te respecteren.

    [ bericht aangepast op 18 maart 2012 - 8:46 ]


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Ik vindt dat als de persoon zich zelf aangemeld had dan is hij gewoon donnor dood of niet hij heeft ervoor gekozen. De andere hebben zijn laatste 'wens' te respecteren. Hij wilt dat iemand anders kan blijven leven met zaijn organen als hij dood is. ik snap de nabestanden maar nog. Als hij niet opgegeven staat dan tsja weet ik het niet


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Oneens. Het is de keuze van die persoon geweest, die keuze zou gerespecteerd moeten worden.

    [ bericht aangepast op 18 maart 2012 - 9:05 ]


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    *Nabestaanden

    Eens

    Wandering schreef:
    Oneens. Het is de keuze van die persoon geweest, die keuze zou gerespecteerd moeten worden.


    Dan bedoel je dus eens...?


    "Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving." ~ Albert Einstein

    Ik begrijp dat die nabestaanden dat liever niet hebben, maar toch was het de keuze van de overledene om zich als orgaandonor te registreren en moeten de nabestaanden die keuze respecteren. Ik vind het dan ook erg onrespectvol om dat dan te ontkennen, aangezien de orgaandonor dit zelf wél wilde.


    "Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving." ~ Albert Einstein

    Pollux schreef:
    Nee, dat is de keus van de dode en nabestaanden hebben dat maar te respecteren.


    i put the fun in funeral

    xlufjoetoexx schreef:
    Ik begrijp dat die nabestaanden dat liever niet hebben, maar toch was het de keuze van de overledene om zich als orgaandonor te registreren en moeten de nabestaanden die keuze respecteren. Ik vind het dan ook erg onrespectvol om dat dan te ontkennen, aangezien de orgaandonor dit zelf wél wilde.


    You always have a choice in life, it's sometimes just

    Ik laat me nabestaanden kiezen !!

    Ergens vind ik het maar raar dat mensen organen uit een dood lichaam halen, maarach. Het blijft een keuze van de persoon zelf, dood of niet dood.


    26 - 02 - '16

    Merryweather schreef:
    Ergens vind ik het maar raar dat mensen organen uit een dood lichaam halen, maarach. Het blijft een keuze van de persoon zelf, dood of niet dood.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    MisPattinson schreef:
    Ik vindt dat als de persoon zich zelf aangemeld had dan is hij gewoon donnor dood of niet hij heeft ervoor gekozen. De andere hebben zijn laatste 'wens' te respecteren. Hij wilt dat iemand anders kan blijven leven met zaijn organen als hij dood is. ik snap de nabestanden maar nog. Als hij niet opgegeven staat dan tsja weet ik het niet


    'The best way to not get your heart broken is to pretend you don't have one.' - Effy Stonem.

    Ik ben het er mee oneens. Als dit een zodanig emotionele schade aanbrengt aan de nabestaanden, dan vind ik dat ze nee moeten zeggen. Toch als diegene dat duidelijk heeft aangegeven dat te willen, dan vind ik niet dat ze nee mogen zeggen. < Alleen als het echt, echt, echt, nadrukkelijk is gezegd.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt