• De stelling van deze week luidt:
    Nabestaande zouden na de dood van een orgaandonor niet moeten kunnen zeggen dat deze toch geen donor is.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    ik vindt dat degene die zich opgegeven als donor de nabestaanden dat niet mogen veranderen we hebben die donors
    Namelijk hard nodig in Nederland ik vindt dat eigenlijk iedereen wel donor moet worden want je doet als je dood bent toch
    Niks meer met je lichaam en als je donor bent kan je anderen mensen ook laten genieten van hun leven net zoals jij had
    Gedaan.


    living with the day

    Oneens.
    Stel mijn moeder zou nu sterven, dan zou ik niet willen dat ze delen van haar lichaam weg zouden halen. Hoe goed het doel ook mocht zijn.


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Eens. Het is de keuze van die persoon zelf, dus als deze persoon besloten heeft iets te doneren, mag iemand daar niet mee gaan lopen rommelen, lijkt me zo.


    Intersectional feminist

    SmokeyEyes schreef:
    *Nabestaanden

    Eens


    Life has many different chapters, one bad chapter doesn't mean the end of the book.

    ik begrijp het wel


    Er zullen veel mensen uit je leven wandelen, maar alleen echte vrienden laten voetafdrukken achter in je hart.

    eens
    de nabestaanden hebben te accepteren wat de persoon die gestorven is wou, maar eigenlijk ook oneens, want als iemand van wie ik hou zou sterven zou ik hem liever begraven en af en toe kunnen bezoeken dat dat zijn lichaam uit elkaar gehaald word en ik die persoon nooit meer kan bezoeken. toch is het de keuze van de dode en...
    oke laat maar, ik weet het dus niet he?

    omg vage reactie....


    Grappig hoe het ene moment jullie beiden onafscheidelijk waren. Nu zijn jullie 2 mensen die elkaar proberen te vergeten.

    Uhm... k ben er niet mee eens, ik vindt orgaan donor sws heel erg raar - ik geloof in het hiernamaals in de hemel en k wil daar wel heel aankomen zegmaar ...


    Trying to forget someone you love is like remember someone you never met

    ButterflyElf schreef:
    eens
    de nabestaanden hebben te accepteren wat de persoon die gestorven is wou, maar eigenlijk ook oneens, want als iemand van wie ik hou zou sterven zou ik hem liever begraven en af en toe kunnen bezoeken dat dat zijn lichaam uit elkaar gehaald word en ik die persoon nooit meer kan bezoeken. toch is het de keuze van de dode en...
    oke laat maar, ik weet het dus niet he?

    omg vage reactie....


    Ehm... Bij donatie worden een aantal organen (en in sommige gevallen stukken huid en hoornvlies van niet zichtbare plekken) weggehaald. Dus het is niet zo alsof je diegene niet kunt begraven.


    quidquid excusatio prandium pro

    mee eens


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Het blijft moeilijk de ene denkt daar heel licht over maar de ander vindt het heel moeilijk. ik vind dat iedereen al meteen als ie geboren wordt aan gemeld moet zijn als orgaandonor en als ie 18 of ouder is en zegt ik wil het niet zijn dat ie zich gewoon af kan melden. sommigen denken er niet eens over na.


    I paint objets like I think them, not like I see them. Pablo Picasso

    Atropos schreef:
    Oneens. Het is de keuze van die persoon geweest, die keuze zou gerespecteerd moeten worden.

    xlufjoetoexx schreef:
    Ik begrijp dat die nabestaanden dat liever niet hebben, maar toch was het de keuze van de overledene om zich als orgaandonor te registreren en moeten de nabestaanden die keuze respecteren. Ik vind het dan ook erg onrespectvol om dat dan te ontkennen, aangezien de orgaandonor dit zelf wél wilde.