• OMG ik ga eten:Y)


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    OMG voordat ik met vragen bestookt word: Ik woon in Nederland, zit op dezelfde school als Lisette, alleen zit ik in jaar 2 en zij in 3, we doen allebei gymansium, dat is nu nog Grieks én Latijn, maar in de derde mogen we er eentje laten vallen als we dat willen. Oh, en ik ben dertien, mocht je het willen weten :Y)


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    OMG mijn informatie:Ik ben 11 en word 5 mei 12,ik zit op mijn laatste jaar van de lagere school geen richting dus en ik woon in België en voor degene die het willen weten ik woon in Limburg dus we nemen altijd een vliegtuig Eindhoven en gaan uitgebreid shoppen in Weert


    Mijn username is een kopje, geen plaat

    OMG ik ga hiswerk maken


    Mijn username is een kopje, geen plaat

    OMG daar ben ik al mee 'bezig'. *KUCHKUCH*


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    OMG de mijne: ik ben 14 geworden op 22 januari, woon in België(Geraardsbergen) doe Grieks-Latijn,derde jaar, mijn hobby is zwemmen (ben daar ook Belgisch Kampioen in)en ik neem het vliegtuig in Zaventem( geen idee wat dat erbij doet)


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    OMG ik ben bezig aan wiskunde


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    OMG ik ben trouwens 14 en ik word in December 15 ;D

    Anyway, net was echt zó awesome ;D Ik heb dus gewoon slecht geoefend voor dwarsfluitles, dus ik kom beneden met al mijn spullen, zegt mijn zusje heel droog: 'je hoeft niet naar les, Véronique is ziek.' En nu heb ik geen les ;D


    You always have a choice in life, it's sometimes just

    OMG speel je dwarsfluit? leuk


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    OMG 11 December ben ik jarig om precies te zijn ;D De perfecte dag ;D


    You always have a choice in life, it's sometimes just

    bkopenwater schreef:
    OMG speel je dwarsfluit? leuk


    OMG ja, ik vind het leuk ;D Alleen door mijn gebrek aan oefening duurt het vaak 3 weken voordat ik 1 liedje ken x'D


    You always have a choice in life, it's sometimes just

    bkopenwater schreef:
    OMG de mijne: ik ben 14 geworden op 22 januari, woon in België(Geraardsbergen) doe Grieks-Latijn,derde jaar, mijn hobby is zwemmen (ben daar ook Belgisch Kampioen in)en ik neem het vliegtuig in Zaventem( geen idee wat dat erbij doet)

    OMG ik ging Geraardsbergen opzoeken en ik ontdekte dat het in de buurt van Zottegem en Zevergem ligt.
    Echt wat voor namen hebben onze dorpen en steden,we hebben ook een stad Wortel en mijn opa en oma wonen in Peer


    Mijn username is een kopje, geen plaat

    OMG ik lig plat van het lachen


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    OMG ik vind het ook een ramp


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    OMG
    Q (letter)
    Zie ook Q (doorverwijspagina) voor andere betekenissen die aan de letter zijn gegeven.

    De letter Q is de zeventiende letter van het moderne Latijnse alfabet.
    De klank van de Semitische letter Qôp was de stemloze uvulaire plosief /q/ (met de tong tegen de uluva, de huig), een veelvoorkomende klank in de Semitische talen, maar afwezig in Indo-Europese talen. De vorm van de letter is wellicht afgeleid van qaw, een streng wol, en mogelijk gebaseerd op een Egyptische hiëroglief. In het Grieks werd deze letter de Qoppa (Ϙ, ϙ), die verscheidene plosieve klanken kon voorstellen, waaronder /kw/ en /kwh/. Als een gevolg van latere klankverschuivingen veranderden deze klanken in het Grieks in respectievelijk /p/ en /ph/. Mogelijk werd daarom de Qoppa hervormd in twee tekens: het cijfer Qoppa die stond voor het getal negentig, en de letter Phi (Φ, φ) die een weergave was van de zuigende klank /ph/ en in modern Grieks wordt uitgesproken als de letter F. De Etrusken gebruikten de Q alleen samen met de letter V voor de weergave van de tweeklank /kw/.
    Overigens zijn niet alle wetenschappers ervan overtuigd dat Q en Phi een relatie met elkaar hebben.
    In veel moderne talen wordt de Q meestal gevolgd door een U. Samen worden ze als kw uitgesproken. In het Frans en Spaans wordt die U niet uitgesproken en klinkt de combinatie QU dus als k.
    In het Azerbeidzjaans, het Oezbeeks en het Tataars wordt de Q identiek uitgesproken als de Semitische Q.
    De Q is de minst voorkomende letter in het Nederlands en komt uitsluitend voor in leenwoorden.
    In het internationale spellingsalfabet wordt de Q weergegeven door middel van de naam Quebec.
    In het Nederlands telefoonalfabet wordt de Q weergegeven door middel van het woord Quotiënt (verouderd: Querinus).


    Mijn username is een kopje, geen plaat

    OMG wortel en peer; Serieus? ;D


    You always have a choice in life, it's sometimes just