• • - T H E R E V E N G E G A M E S - •


    Can you survive 'till the end?

    - U I T L E G -
    Katniss en Peeta hebben de opstand verloren, het Capitool is weer aan de macht gekomen en de genadeloze moorden beginnen weer. Na een tijdje lijkt de stilte en koelte terug te zijn gekeerd, tótdat er bekend wordt gemaakt dat de jaarlijkse Hungergames weer voor de deur staan. Maar plots, één dag vóór de reaping komt er een verplichte uitzending die iedereen moet kijken, waarbij iedereen's hart in zijn keel stokt. The revenge games. Vol afschuw moeten de bewoners te horen krijgen hoe verschrikkelijk de spelen dit jaar zullen worden..


    Inschrijvingen

    WAAR BEGINNEN WE?
    De tributen zijn de Arena ingegooid. Iedereen prepareert zich op een lange strijd.


    - R E G E L S-
    ~Strategieën of manieren om te overleven mogen NIET openbaar in het topic worden gepost, doe dit via PB! Zo blijft alles onvoorspelbaar. (de kaart wordt naar alle tributen gestuurd, zodat jullie zelf jullie koers kunnen beslissen)
    ~Noem GÉÉN namen van de plaatsen waar je naar toe trekt, hou het bij 'bos' of 'bergen' of 'grot' 'meer', etc.
    ~Iemand tegenkomen zonder toestemming van de ander mag. Maar ga geen wonderen tafereel uitvoeren waarbij je doet alsof je gelijk al kunt winnen!
    ~Spreek niet voor de ander. Hou het bij je EIGEN personage.
    ~Vermoorden mag alleen met toestemming van de ander.
    ~Alleen de spélmaker mag voor het bovennatuurlijke gevaar zorgen. Hierbij horen ook dingen zoals Mutilaten, vuur, onweer, etc.
    ~De dagen, tijden en nachten worden bepaald door de spelmaker.
    ~Aan het eind van de avond zal er boven aan de lucht, zoals ook in het boek wordt geschreven, te zien zijn wie er zijn vermoord. Dit wordt gepost door de spelmaker.
    ~Over de uitslagen en doden kan niet worden gecorrespondeerd.
    ~Tributen kunnen sponsoren krijgen. Dit wordt beoordeeld door de spelmaker aan de hand van actitiviteit, spraakzaamheid en manier van spelen. Per 5 sponsoren kunnen de mentoren er voor kiezen om een gift te sturen, dit doet de spelmaker.
    ~De spelmaker houdt via PB contact met mentoren.
    ~Vanaf het moment dat de spelen begonnen zijn en de tributen de arena in zijn, kunnen mentoren géén contact met de tributen krijgen.
    ~16+ toegestaan, alleen overdrijf niet.
    ~Blijf realistisch.



    HOORN DES OVERVLOEDS:
    PER TRIBUUT MOGEN ER 2 DINGEN WORDEN GEPAKT. MENSEN MET MEERDERE PERSONAGES; HOU HET EERLIJK, ZODAT JE MEDETRIBUTEN OOK EEN KANS HEBBEN.
    -1 ZILVEREN TAS BEVAT: SLAAPZAK, 3 RUNDVLEESREPEN, EEN LEGE VULFLES
    -1 GOUDEN TAS BEVAT: SLAAPZAK, NACHTKIJKER, 10 CRACKERS
    -1 GOUDEN TAS BEVAT: SLAAPZAK, NACHTKIJKER, 10 CRACKERS
    -1 GROENE TAS BEVAT: 20 CRACKERS EN LEGE VULFLES
    -1 RODE TAS BEVAT: LEGE VULFLES, 2 VUURSTENEN, GEDROOGD MAÏS
    -1 RODE TAS BEVAT: LEGE VULFLES, 2 VUURSTENEN, GEDROOGD MAÏS
    -1 BLAUWE TAS BEVAT: KLEINE CAMOUFLAGE TENT, WARMTE ABSOBERENDE JAS, 5 -GEDROOGDE CRACKERS
    -1 GELE TAS BEVAT: 10 CRACKERS, 5 RUNDVLEESREPEN, 1 LEGE VULFLES EN KLEIN KARTELMESJE
    -1 BRUINE TAS BEVAT: PAK ROZIJNEN 50 STUKS, 1 KLEIN MESJE, 5 KLEINE BRODEN, LEGE VULFLES
    -1 PAARSE TAS BEVAT: SLAAPZAK, VULFLES, 10 RUNDREPEN, KLEIN KARTELMESJE, 2 KLEINE BRODEN
    -1 ROZE TAS BEVAT: NACHTKIJKER, STUK PLASTIC, 15 CRACKERS EN VULFLES, 1 KLEIN BROODJE
    -1 ZWARTE TAS BEVAT: NACHTKIJKER, EHBO-DOOS, 10 CRACKERS
    -1 ZWARTE TAS BEVAT: NACHTKIJKER, EHBO-DOOS, 10 CRACKERS
    -1 LEMMET MES GEKARTELD KORT
    -1 LEMMET MES GEKARTELD LANG
    -1 LEMMET MES GESCHERPT LANG
    -1 LEMMET MES GESCHERPT KORT
    -1 BOOG MET 15 PIJLEN
    -1 BOOG MET 20 PIJLEN
    -1 BOOG MET 10 PIJLEN
    -1 KNUPPEL MET STUDS EN SPIKEN
    -1 BOOMERANG



    DISTRICT 1: VROUW & MAN
    DISTRICT 2: VROUW & MAN
    DISTRICT 3: VROUW & MAN
    DISTRICT 4: VROUW & MAN
    DISTRICT 5: VROUW & MAN
    DISTRICT 6: VROUW & MAN
    DISTRICT 7: VROUW & MAN
    DISTRICT 8: VROUW & MAN
    DISTRICT 9: VROUW & MAN
    DISTRICT 10: VROUW & MAN
    DISTRICT 11: VROUW & MAN
    DISTRICT 12: VROUW & MAN
    DISTRICT 13: VROUW & MAN

    [ bericht aangepast op 25 maart 2012 - 20:15 ]


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    aphrodite elizabeth Haliburton- district 6
    ik kijk gefascineerd naar Jonah's handen, die het haasje professioneel villen. 'Hebben jullie grote houtblokken gezien, hier in de buurt?,' vraagt Freya. ik kijk haar kant op en zie een klein vlammetje. 'jeey, het is gelukt. ja er liggen er een stukje vandaan wel veel. ik kan er wel wat gaan halen,' bied ik aan. 'ik kan er waarschijnlijk niet heel veel tegelijk meenemen want ze zijn echt groot,' zeg ik, waarna ik naar de plek loop waar ik ze heb gezien.


    Tell her she's beautiful, wonderful, everything she doesn't see

    Frederick Smith, district 12

    'Hoe testte je dat ookal weer?' mompelde ik tegen mezelf, proeven in een kleine dosis kon altijd, maar was niet erg veilig. Ik zakte neer naast het plantje, dieren wisten het aan hun instinct... Hier en daar zag ik beschadigingen in een bes, sommigen waren er gewoon half af gegeten.
    'Dieren eten ze ook, dus ik neem het risico maar, tenzij iemand een konijn kan vangen om als proefobiect te gebruiken.'
    Fred, wist je dat je als een gestoorde idioot praat?
    Ik negeerde het stemmetje in mijn hoofd maar...


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Freya Aprilynne, district 11

    'Dankje, wil je misschien ook kijken voor een lange stok? Dan kunnen we het konijntje roosteren!'
    Ik keerde terug naar het vuur en hield het brandende met kleine blokjes. Daarna richtte ik me op de groenten, als een geschenk uit de hemel -niet van Nolan- zag ik een redelijk scherpe steen liggen, misschien kon ik net als Jonah proberen om een wapen te maken. Ik nam hem vast, hij lag makkelijk in de hand en was aan de andere kant redelijk scherp, maar als ik hem sleep met een andere steen zou ik een effectief wapen hebben, misschien zou ik het nodig hebben, misschien ook niet, maar ik wou niet afhankelijk zijn van iemand behalve mezelf...
    Niet voor eten, niet voor water, niet voor een slaapplek en al zeker niet voor beveiliging, bescherming en wapens.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    [ ik moet zo weg, ik ga naar de bios]


    Tell her she's beautiful, wonderful, everything she doesn't see

    CrumbCake schreef:
    Frederick Smith, district 12

    'Hoe testte je dat ookal weer?' mompelde ik tegen mezelf, proeven in een kleine dosis kon altijd, maar was niet erg veilig. Ik zakte neer naast het plantje, dieren wisten het aan hun instinct... Hier en daar zag ik beschadigingen in een bes, sommigen waren er gewoon half af gegeten.
    'Dieren eten ze ook, dus ik neem het risico maar, tenzij iemand een konijn kan vangen om als proefobiect te gebruiken.'
    Fred, wist je dat je als een gestoorde idioot praat?
    Ik negeerde het stemmetje in mijn hoofd maar...


    Noëmi Crowe || District 12

    Toevallig hoorde ik hem praten. 'Ik vang wel een konijn,' zei ik direct. Ik liep tussen de bomen en bosjes door en zocht naar een konijnenhol. Toen ik er uiteindelijk een gevonden had, bleef ik doodstil zitten.
    Na maar een paar tellen kwam er een grijs exemplaar het holletje uit hippen.
    Ik nam een snoekduik, sprong bovenop het pluizige beestje en nam hem mee naar Fred.
    'U had geloof ik konijn besteld?'

    Frederick Smith, district 12

    'Hoe slaag je erin om een konijn te vangen zonder het neer te schieten?' vroeg ik verwonderd.
    'Is het erg dat ik hem ongelofelijk schattig vindt en dat ik hem eigenlijk niet wil als proefkonijn gebruiken?' vroeg ik fluisterend aan Noëmi, dat hoefden potentiële sponsors niet te horen...


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Noëmi Crowe || District 12

    'Gewoon, er bovenop springen en hééél erg veel mazzel hebben,' grijnsde ik vrolijk en ik overhandigde het pluiebeest aan Fred.
    'Is het erg dat ik hem ongelofleijk schattig vind en dat ik hem eigenlijk niet als proefkonijn wil gebruiken?' Fred's zachte stem fluisterde die woorden in mijn oor.
    Ik schonk hem een innemende glimlach. 'Ik wil hem liever ook niet als proefkonijn gebruiken,' fluisterde ik al even zachtjes terug. 'Maar dit gaat om ons leven.'
    Ik knipoogde.

    [ bericht aangepast op 21 maart 2012 - 18:31 ]

    Frederick Smith, district 12

    'Oké, dan, maar als hij deze proef overleefd sterft hij toch, jij bent in de verkeerde armen gelopen, kleintje,' mompelde ik tegen het konijn, ik nam het voorzichtig over van Noëmi, als ik hier ooit uit kwam, zou ik als eerbetoon een konijntje houden... Eigenlijk was ik al lang blij dat er geen gemuteerde reuzenhaas uitgekomen was en dat No het overleefd had. 'Volgende keer ga jij dus niet alleen op jacht,' ei ik haar nog voor ik een bes in de mond van het konijn duwde, dat het de bessen niet probeerde uit te spuwen was al een goed teken, maar als het binnen een uur dood was, zou ik toch nog eens nadenken over de bessen...


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Noëmi Crowe || District 12

    'Volgende keer ga jij dus niet alleen op jacht,' zei Fred tegen me en ik begon spontaan te glimlachen: hij was ook zo'n schat.
    'Oké, Fred,' lachte ik en ik stompte tegen hem aan, terwijl ik gade sloeg hoe Fred de bessen aan het pluizige beest voerde.
    Plotseling hoorde ik van achter me iets ritselen en zag ik iets bruinigs naar een ander bosje flitsen.
    Onverwachts rees er een idee naar de oppervlakte: een krankzinnig idee misschien, maar ik glimlachte. Ik had er al zo vaak eentje gemaakt…
    ‘Fred?’ fluisterde ik ademloos terwijl ik het haar uit mijn gezicht streek en het mes tevoorschijn haalde. ‘Ik heb een idee. Blijf staan en beweeg niet.’
    Ik verstevigde de grip op het mes in mijn hand en kwam een paar passen geruisloos vooruit. Opnieuw zag ik een bruine streep wegflitsen en ditmaal in het bosje vlak naast me.
    Ik telde in mezelf af en dook er toen op af: mijn mes doorboorde de hals van de grote bruine vos en het bloed spatte omhoog. Ik boog mijn hoofd af, maar enkele bloedspetters raakten mijn wang. Lichtelijk walgend veegde ik ze weg en ik wenste meer dan ooit dat ik een pijl had gehad om het beestje te doorboren.
    Ik hield niet zo van grote hoeveelheden bloed.
    Ik greep het dier en legde het met een vreemd soort eerbied vlak voor Fred neer, terwijl ik omhoog keek naar een boom die ik uit duizenden herkende.
    Ik glimlachte opnieuw.
    Mijn idee was uitvoerbaar.

    Frederick Smith, district 12

    'Oké, wat wil die vreemde blik zeggen? Wat ben je van plan? Gaan we dat eten en het konijntje houden om andere planten te testen?' vroeg ik verward, waarom dacht ik aan het konijn? Misschien zou het nog handig zijn, het was na het eten zelfs gekalmeerd in mijn armen, maar dat zou ook van de bessen kunnen zijn...
    'Ik dacht dat we net afgesproken hadden dat jij die acties niet meer alleen zou uitvoeren!' zei ik, ietwat kwaad, maar niet in staat om kwaad te blijven op No.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Noëmi Crowe || District 12

    'Weet ik, weet ik, Fred, sorry!' zei ik een beetje smekend. 'Maar met dit - wat ik van plan ben - staan we sterker. Dat weet ik zeker.'
    Ik keek omhoog.
    ‘Deze bomen,’ ik wees met mijn hand, ‘zijn esdoornbomen. De takken zijn stevig en flexibel en kan ik daarom goed gebruiken voor wat ik van plan ben.’
    Het duurde maar even voordat ik de boom ingeklommen was en een aantal gelijkmatige, lange exemplaren had gevonden. Die gooide ik naar Fred toe en klom toen zelf ook weer naar beneden.
    ‘Ik had ook iep of taxushout kunnen gebruiken,’ ging ik verder en ik begon de dikste en meest buigzame zo gelijkmatig mogelijk te bewerken met mijn mes. ‘Maar taxusbomen groeien hier niet en iep splijt vele malen sneller dan esdoornhout. Het nadeel is dat esdoorn wel wat brandbaarder is dan taxus of iep, maar dat zal geen probleem vormen hoop ik.’
    Ik glimlachte mysterieus. Misschien had hij nu in de gaten wat ik van plan was.

    Frederick Smith, district 12

    'Ik denk dat ik inderdaad snap wat je bedoeld,' mompelde ik, ik stopte het konijn in de rugzak en sloot hem, de stof andemde genoeg en ook de rits liet lucht door. 'Maar wat heeft het met die vos te maken?'


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Noëmi Crowe || District 12

    Ik begon alweer te grijnzen en toen ik vond dat de tak effen en evenwichtig genoeg was, greep ik de vos.
    ‘Ik gebruik de huid om de boog te verstevigen. De kans dat het dan breekt wordt dan behoorlijk verkleind. De pezen en de spieren van het beest,’ ik greep mijn mes, sneed het dier open, haalde er wat pezen en spieren uit en sneed er flinterdunne – zo dun als één enkele haar – slierten af, ‘gebruik ik om de boog af te maken.’
    De lange, dunne slierten vlocht ik ineen, totdat ik een lang soort flexibel ‘touw’ had.
    Ik greep mijn mes opnieuw en maakte voorzichtig twee inkepingen aan de uiteinden van de bewerkte tak. Toen bevestigde ik het ‘pezentouw’ aan de uiteinden en verwijderde het haar van de huid, zodat alleen een leerachtig stuk overbleef, dat ik ter versteviging om de boog heen wond.
    Ik kwam overeind en spande de zelfgemaakte boog met mijn hand aan.
    Ik glimlachte zelfvoldaan.
    ‘Dit,’ grijnsde ik en ik gebaarde naar de boog, ‘is een trucje wat mijn vader me ooit geleerd heeft: zelf een boog maken zoals de Indianen het voreger deden. Het enige wat we nog nodig hebben, zijn zelfgemaakte pijlen.’

    ( haha ik ben net terug, ik vond hem echt kei mooi, kei op z'n Nijmeegs!!!)


    Friendship is like peeing on yourself: everyone can see it, but only you get the warm feeling that it brings.

    [Jaloers!! ik moet wachten tot zaterdag :p]