• Ik zag nog geen algemeen topic over The Hunger Games, dus bij deze.
    Topic kan spoilers bevatten!




    Voor degene die de film al zagen, wat vonden jullie er van?

    Ik vond hem op zich wel goed, maar in het begin gingen ze zo snel over de zaken, dat de sfeer een beetje verkeerd was overgebracht in mijn ogen. Ook vind ik het jammer dat ze het brood van District 11 hebben weg gelaten, maar die rellen maken dat wel weer goed. Het is ook jammer dat ze sommige feiten hebben weggelaten die nog van toepassing zijn in boek 2 zoals: het brood, het metalen been van Peeta, het Avoxmeisje en Madge eigenlijk. Nou de film was heel mooi, maar er zat te weinig Peetniss in en sommige scenes waren in mijn ogen noodzakelijk. Maar voor de rest Oh my god, goeie film!

    [ bericht aangepast op 23 maart 2012 - 10:36 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Tributes schreef:
    (...)
    Eerst de film
    Ik heb het boek al heel vaak gelezen en vond nu de film erg tegenvallen
    Ze hebben echt domme fouten gemaakt
    Zo horen Rue en Tresh dezelfde huidskleur te hebben, was niet zo.
    Zo hoort Peeta eerst te gaan bij de privétraining, was niet zo
    En de brandwond van Katniss zit op haar onderbeen in plaats van haar bovenbeen
    En het medicijn voor Peeta is geen zalf maar een injectie
    En de dood van Clove was verkeerd

    Ja, ik spoil hier
    Maar ik vond het jammer dat zulke details werden weggelaten, ook bijvoorbeeld van dat Axox meisje en dat been van Peeta. Erg jammer
    Ik heb trouwens ook het officiële boek bij de film

    ... oke dat vindt ik echt niet uitmaken, komaan, het gaat toch om het verhaal? Ik vind juist Rue zo leuk en die andere dingen maken voor mij niet echt uit, ze veranderen de verhaallijn niet.


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Escritura schreef:
    (...)

    Ik denk niet dat zulke details afdoen aan de kwaliteit van de film. Ik heb hem nog niet gezien, maar een film is nooit exact zoals het boek. Je mag al blij zijn als ze het niet compleet verkloot hebben. het is de bedoeling dat ze de sfeer en eht verhaal goed overbrengen, dan kan het me geen zak schelen of er een wondje verkeerd zit of dat ze een spuitje in plaats van een zalf hebben gebruikt.

    Jawel, want dat beinvloed weer andere dingen die weer later in de film belangrijk zijn waarvan ik vind dat het niet kan missen
    En het idee van Romantiek werd viel te weinig overgebracht


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Tributes schreef:
    (...)
    Eerst de film
    Ik heb het boek al heel vaak gelezen en vond nu de film erg tegenvallen
    Ze hebben echt domme fouten gemaakt
    Zo horen Rue en Tresh dezelfde huidskleur te hebben, was niet zo.
    Zo hoort Peeta eerst te gaan bij de privétraining, was niet zo
    En de brandwond van Katniss zit op haar onderbeen in plaats van haar bovenbeen
    En het medicijn voor Peeta is geen zalf maar een injectie
    En de dood van Clove was verkeerd

    Ja, ik spoil hier
    Maar ik vond het jammer dat zulke details werden weggelaten, ook bijvoorbeeld van dat Axox meisje en dat been van Peeta. Erg jammer
    Ik heb trouwens ook het officiële boek bij de film


    Vooral die onderste twee vind ik heel erg mierenneuken xD


    quidquid excusatio prandium pro

    Tributes schreef:
    (...)
    Jawel, want dat beinvloed weer andere dingen die weer later in de film belangrijk zijn waarvan ik vind dat het niet kan missen
    En het idee van Romantiek werd viel te weinig overgebracht


    Wat dan? Wat is er ZO erg veranderd in de verhaallijn omdat Rue en Tresh neit dezelfde huidskleur hebben? Of omdat Katniss haar wond op het verkeerde deel van haar been zit? Oh, juist, niets.
    Dat van de privetraining is het enige wat ik begrijp, de rest is gewoon 'oh kijk hoe goed ik oplet'.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Ik vond vooral jammer dat Madge er niet inzat. En Katniss zong opeens een heel ander liedje, ook jammer.
    Maar wel een hele mooie film.


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Escritura schreef:
    (...)

    Wat dan? Wat is er ZO erg veranderd in de verhaallijn omdat Rue en Tresh neit dezelfde huidskleur hebben? Of omdat Katniss haar wond op het verkeerde deel van haar been zit? Oh, juist, niets.
    Dat van de privetraining is het enige wat ik begrijp, de rest is gewoon 'oh kijk hoe goed ik oplet'.


    precies, mierenneuken :Y)


    quidquid excusatio prandium pro

    RainbowDash schreef:
    (...)

    precies, mierenneuken :Y)


    Yeah, basically.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    ik wil de boeken ook gaan lezen (maar eerst wil ik de film zien doe ik meestal)
    maar...
    1: hoeveel boeken zijn er :)
    2: wat is de titel het eerste boek ?
    owja ik wil de boeken in het nederlands lezen dus de nederlandse titel graag:)


    sommige liefdes zijn perfect, andere zijn vervloekt

    MonkeyPie schreef:
    ik wil de boeken ook gaan lezen (maar eerst wil ik de film zien doe ik meestal)
    maar...
    1: hoeveel boeken zijn er :)
    2: wat is de titel het eerste boek ?
    owja ik wil de boeken in het nederlands lezen dus de nederlandse titel graag:)


    Drie boeken.
    - De hongerspelen;
    - Vlammen;
    - Spotgaai.

    (You know this amazing thing called google?)


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    MonkeyPie schreef:
    ik wil de boeken ook gaan lezen (maar eerst wil ik de film zien doe ik meestal)
    maar...
    1: hoeveel boeken zijn er :)
    2: wat is de titel het eerste boek ?
    owja ik wil de boeken in het nederlands lezen dus de nederlandse titel graag:)


    Dat mensen dit gaan vragen i.p.v. googlen vind ik wel heel erg.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Oh god ik ben vandaag naar de film geweest! Ik vond hem écht geweldig! Ik had behoorlijk mijn twijfels over Jennifer, maar ik vond haar hartstikke goed als Katniss. Ik vond trouwens alle acteurs goed!
    En ja, er waren hier en daar dingetjes die anders gedaan werden, maar ik vond geen er van storend eigenlijk. Ik vond alleen jammer dat ze die wolfdingen niet op de tributen hadden laten lijken, maar dat was dan echt het enige.
    En oh, ik moest echt huilen bij Rue's sterfscène! *samen met de hele zaal*
    Mijn zusje wilde in eerst instantie niet naar de film, omdat het haar een kutfilm leek. Nu is ze fan, haha 8D


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Tributes schreef:
    (...)
    Eerst de film
    Ik heb het boek al heel vaak gelezen en vond nu de film erg tegenvallen
    Ze hebben echt domme fouten gemaakt
    Zo horen Rue en Tresh dezelfde huidskleur te hebben, was niet zo.
    Zo hoort Peeta eerst te gaan bij de privétraining, was niet zo
    En de brandwond van Katniss zit op haar onderbeen in plaats van haar bovenbeen
    En het medicijn voor Peeta is geen zalf maar een injectie
    En de dood van Clove was verkeerd

    Ja, ik spoil hier
    Maar ik vond het jammer dat zulke details werden weggelaten, ook bijvoorbeeld van dat Axox meisje en dat been van Peeta. Erg jammer
    Ik heb trouwens ook het officiële boek bij de film


    A. Tresh en Rue waren allebei donker, staat duidelijk in de boeken.
    B. Volgens mij was het gewoon in haar bovenbeen.
    C. De dood van Clove was bijna hetzelfde als in het boek hoor.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Ik ben net terug van de film, en ik vond hem echt geweldig =D Het enige wat me tegenviel waren die mutilanten, dat waren eigenlijk gewoon grote honden =d


    El Diablo.

    MEGUSTAZAYN schreef:
    Ik ben net terug van de film, en ik vond hem echt geweldig =D Het enige wat me tegenviel waren die mutilanten, dat waren eigenlijk gewoon grote honden =d


    Ja, vond ik ook. Ik had echt gehoopt dat het van die half wolfdingen half tributen dingen waren, op hun achterpoten, met de mensenogen en gekleurde vacht en de ketting met het districtnummer.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ik heb hem net gezien! Ik vond dat het begin wel iets langzamer kon en ik had graag Rue's zinnetje van "als ze me niet kunnen vinden, kunnen ze me ook niet vermoorden" ofzoiets gehoord. Maar wow, ik vond hem echt héél goed. Over 608 dagen kunnen we naar Catching Fire!


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...