• De stelling van deze week luidt:
    Schoolzwemmen moet op de basisschool verplicht worden.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    I am an idiot, I move.

    Mercurial schreef:
    Eens. Zelf heb ik al mijn diploma's gehaald met schoolzwemmen, dus zolang de kwaliteit van de lessen goed is, vind ik dat het verplicht moet worden.
    Hier ben ik het mee eens!


    Cogito ergo sum

    Ik vind dat zwemles verplicht moet zijn, maar niet met school...


    it's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring

    nerveus schreef:
    Dat is toch al verplicht? Ik moest het altijd wel doen xD


    Ivar Oosterloo.

    Mercurial schreef:
    Eens. Zelf heb ik al mijn diploma's gehaald met schoolzwemmen, dus zolang de kwaliteit van de lessen goed is, vind ik dat het verplicht moet worden.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Schoolzwemles moet niet verplicht worden MITS gewone zwemles dan wel verplicht is... Kinderen moeten hoe dan ook leren zwemmen, zeker in Nederland!


    "Some people never go crazy. What truly horrible lifes they must lead..."

    Ik heb nooit schoolgezwommen, maar het leek me altijd wel leuk. Vooral het zwemmen is leuk want als je het daar moet leren.. Het is super slechte kwaliteit!

    Tot groep 4 is het volgens mij verplicht. Dat vind ik zat.


    "I didn’t trip, I was just testing the gravity, and it still works"

    Gerrie schreef:
    Oneens, bij ons was het al verplicht maar we leerden niks. Ik heb nu diploma A tot weet ik niet hoeveel, maar geen enkele is een echt diploma. Altijd maar baantjes zwemmen en in het zesde leerjaar/groep 8 hebben we dan 1500 meter moeten zwemmen. Noemen ze dat een diploma?


    Wees blij dat jij die baantjes kunt zwemmen. Er zijn zat mensen die nooit les krijgen en die zichzelf nauwelijks boven water kunnen houden. Dat is het punt van de lessen ook voornamelijk.



    Ik ben het i.i.g eens met de stelling en ik dacht dat het al verplicht was. Op mijn lagere school was/is dat in ieder geval wel zo.


    Til hug og blod.

    Zo heb je meer kans om te overleven als een schip zinkt (I know dramatisch voorbeeld, maar het was gewoon het enigste waar ik opkwam xD)


    :)

    Eens, ik had het eerste jaar alleen, en daarna was het er opeens niet meer.. Toen heb ik dus op late leeftijd pas een zwemdiploma gehaald, en wow, ik háát zwemdiploma's halen..

    Toen ik in de basisschool zat gingen we elke week een keer zwemmen.
    Maar ja, elke school verschilt natuurlijk.
    Maar verplichten? I don't know... 't Is natuurlijk goed als je kan zwemmen maar dat hoef je niet te leren met school.
    Ik was vroeger de allerlaatste van twee klassen met een rode badmuts, ik heb het uiteindelijk niet met school geleerd maar met mijn mama.


    You don't run, not when you're with us. You stand your ground and fight.

    eens, je leert altijd wel wat en daarnaast kun je altijd nog gewone lessen nemen als je dit niet goed genoeg vond.


    Shit happens but pee happens a lot more.

    Ja, en dan moet het eigenlijk ook mee tellen, ik stond vroeger altijd onvoldoende op Gym, verder overal goed op :c


    Being hurt doesn't say that you can't move on

    eens: zo kun je tenminste zwemmen als het moet. het was geloof ik al verplicht voor de bassischool. bij ons was het tot groep 5 ofzo. en tot groep 3 was het verplicht, maar voor de mensen die geen zwemdiploma hadden moesten perse mee. ik heb mijn A diploma met school zwemmen gehaald maar B niet. ik had ook nog gewoon zwemles maar dat is na schoolzwemmen ook gestopt.


    When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you have a thousand reasons to smile.

    Ja, maar op mijn school was het al verplicht.


    Today is the oldest you have ever been, and the youngest you'll ever be.