• Borghese schreef op 6 april 2012 - 20:08:

    Toestemming

    Hallo Anhysbys,

    Hierbij krijg jij toestemming om je gedichtenwedstrijd te openen.
    Je hebt een week om het topic te openen en de link in het wedstrijdtopic te plaatsen.
    Veel plezier en succes!

    x


    Jeej! Ik begin mijn gedichtenwedstrijd! 8D

    Regels:
    - Ik geef tien dagen voor elke ronde. Tot twee dagen voor de deadline kan om uitstel gevraagd worden (dus tot op de achtste dag, negende niet meer). Lever je niet op tijd in, lig je helaas uit de wedstrijd.
    - Je levert je gedicht in, in een persoonlijk bericht. De kans is groot dat ik het in het topic over het hoofd zie, dus stel ik het op prijs als je mij een bericht stuurt met ofwel de link naar je gedicht, ofwel je gedicht.
    - Naamsveranderingen graag doorgeven!
    - En lief zijn voor elkaar, natuurlijk! :]

    Prijzen:
    Eerste plaats: 15 credits.
    Tweede plaats: 10 credits.
    Derde plaats: 5 credits.
    En jullie krijgen natuurlijk de eer. ;]

    Jury:
    - Anhysbys
    - Frodo

    Waar we op gaan letten:
    - Ritme
    - Spelling
    - Creativiteit en originaliteit
    - Connectie met de opdracht
    - Het gedicht als geheel

    Deelnemers:

    - MissGinger
          - 9,4
          - 8,8
          - 9,7
          - 9,0
          - 8,8
          - Gemiddeld: 9,1

    - Brooklyn
          - 8,8
          - 8,8
          - 7,0
          - 9,6
          - 7,8
          - Gemiddeld: 8,4

    - xMissHoranx
          - 7,4
          - 7,4
          - 9,2
          - 6,9
          - 6,7
          - Gemiddeld: 7,5

    - MissCurly
          - 8,5
          - 8,0
          - 9,6
          - 9,2
          - 9,7
          - Gemiddeld: 9,0

    Eerste plaats: MissGinger
    Tweede plaats: MissCurly
    Derde plaats: Brooklyn


    VOL

    Opdrachten, inzendingen en beoordelingen vind je hier.

    Opdrachten:
    Opdracht 1


    Opdracht 2


    Opdracht 3


    Opdracht 4


    Opdracht 5


    Succes!

    [ bericht aangepast op 21 juli 2012 - 12:58 ]


    I can't even think straight.

    GingerAngel schreef:
    Wanneer komt opdracht 2? Ik ben binnenkort tijdelijk weg, dus ik zou het fijn vinden om de opdracht voor dat ik weg ga te weten zodat ik m daarvoor kan inleveren.(krul)

    Ik denk dat 'ie morgen online komt. :]


    I can't even think straight.

    Anhysbys schreef:
    (...)
    Ik denk dat 'ie morgen online komt. :]


    Yey!:)

    GingerAngel schreef:
    (...)

    Yey!:)

    Frodo moet de laatste twee gedichten nog nakijken en dan komt alles online te staan. :]


    I can't even think straight.

    Anhysbys schreef:
    (...)
    Frodo moet de laatste twee gedichten nog nakijken en dan komt alles online te staan. :]


    Nogmaals yey! Ik ben benieuwd naar de uitslag. Ik was wat onzeker over mijn gedicht. het was wel een moeilijke opdracht omdat vele van ons onszelf nog niet kenden. (rare zin...) Maar het is wel leuk om een gedicht helemaal aan jezelf (of een huis met rood haar. xp) te besteden. Ik ben ook benieuwd naar de volgende opdracht! ^^

    GingerAngel schreef:
    (...)

    Nogmaals yey! Ik ben benieuwd naar de uitslag. Ik was wat onzeker over mijn gedicht. het was wel een moeilijke opdracht omdat vele van ons onszelf nog niet kenden. (rare zin...) Maar het is wel leuk om een gedicht helemaal aan jezelf (of een huis met rood haar. xp) te besteden. Ik ben ook benieuwd naar de volgende opdracht! ^^

    Volgens mij hoef je niet onzeker te zijn, hoor. -kuch- Ik weet het wel zeker -kuch-
    Ik ben vooral benieuwd naar de inzendingen van de volgende opdracht. Het is een ingewikkelde, maar ik kijk ernaar uit. (krul)


    I can't even think straight.

    Ik heb net de laatste 2 opdrachten beoordeelt (:


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    komen ze online dan nu ? want ik ben best wel benieuwd naar de andere hun gedichten :D


    I'm in love with cities I've never been to and people I never met.

    Uhmm, ik weet niet zeker of ik ze wel online mag zetten en Anhysbys is offline..


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Alle beoordelingen staan online! De cijfers staan hierboven achter je naam. Deze ronde valt er niemand af, omdat er al veel deelnemers zijn afgevallen.
          De tweede opdracht zet ik ook online. Succes iedereen!


    I can't even think straight.

    Ik snap mijn beoordeling van Frodo/Jou niet helemaal. Wat is er met mijn ritme? Want die heb ik niet tot amper, altijd al gehad ;p

    [ bericht aangepast op 24 april 2012 - 23:19 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    DarkSavior schreef:
    Ik snap mijn beoordeling van Frodo/Jou niet helemaal. Wat is er met mijn ritme? Want die heb ik niet tot amper, altijd al gehad ;p

    Ik weet niet precies wat Frodo bedoelde, natuurlijk, maar ik bedoelde dat ondanks dat niet alle gedichten een rijm of een vloeiend ritme hebben, het wel prettig leest als er een leesritme in te herkennen is. Ik kan het verschil tussen een ritme en leesritme in mijn gedachten niet goed uitleggen, maar in mijn beleving hebben gedichten altijd één van tweeën of beiden. Je hoeft als lezer niet over elk gedicht te rollen als een auto over een nieuwe asfaltlaag op de snelweg, maar enige soepelheid in het gedicht leest prettig. Ik sta open voor andere soorten gedichten, dus daar kijk ik ook naar uit, maar ongelijke ritmes storen me.


    I can't even think straight.

    Anhysbys schreef:
    (...)
    Ik weet niet precies wat Frodo bedoelde, natuurlijk, maar ik bedoelde dat ondanks dat niet alle gedichten een rijm of een vloeiend ritme hebben, het wel prettig leest als er een leesritme in te herkennen is. Ik kan het verschil tussen een ritme en leesritme in mijn gedachten niet goed uitleggen, maar in mijn beleving hebben gedichten altijd één van tweeën of beiden. Je hoeft als lezer niet over elk gedicht te rollen als een auto over een nieuwe asfaltlaag op de snelweg, maar enige soepelheid in het gedicht leest prettig. Ik sta open voor andere soorten gedichten, dus daar kijk ik ook naar uit, maar ongelijke ritmes storen me.

    Hmmm, okay. Ik zal er rekening mee houden om of consequent een ritme te gebruiken of gewoon helemaal geen.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Anhysbys schreef:
    (...)
    Ik weet niet precies wat Frodo bedoelde, natuurlijk, maar ik bedoelde dat ondanks dat niet alle gedichten een rijm of een vloeiend ritme hebben, het wel prettig leest als er een leesritme in te herkennen is. Ik kan het verschil tussen een ritme en leesritme in mijn gedachten niet goed uitleggen, maar in mijn beleving hebben gedichten altijd één van tweeën of beiden. Je hoeft als lezer niet over elk gedicht te rollen als een auto over een nieuwe asfaltlaag op de snelweg, maar enige soepelheid in het gedicht leest prettig. Ik sta open voor andere soorten gedichten, dus daar kijk ik ook naar uit, maar ongelijke ritmes storen me.

    Ik heb dat dus ook nooit gehad, geen enkel gedicht en daar ga ik dus ook niet mee werken, simpel. Zo werken mijn gedichten gewoon niet. Poezië is dichten en dat hoeft niet per se een ritme of iets dergelijks te hebben (dit jaar gehad met Nederlands)
    Dit is
    Namelijk ook al
    Poezië


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Cray schreef:
    (...)
    Ik heb dat dus ook nooit gehad, geen enkel gedicht en daar ga ik dus ook niet mee werken, simpel. Zo werken mijn gedichten gewoon niet. Poezië is dichten en dat hoeft niet per se een ritme of iets dergelijks te hebben (dit jaar gehad met Nederlands)
    Dit is
    Namelijk ook al
    Poezië


    Ik ben het met je eens, maar ik heb wel gemerkt dat ik weleens in mijn gedicht een paar zinnen met ritme doe en dan de andere niet. Dan kan ik snappen dat het vervelend leest en daar ga ik ook wat aan doen.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    DarkSavior schreef:
    (...)

    Ik ben het met je eens, maar ik heb wel gemerkt dat ik weleens in mijn gedicht een paar zinnen met ritme doe en dan de andere niet. Dan kan ik snappen dat het vervelend leest en daar ga ik ook wat aan doen.

    Ja oké, maar dat heb ik zover ik weet juist helemaal niet. Dus vandaar


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis