• Borghese schreef op 6 april 2012 - 20:08:

    Toestemming

    Hallo Anhysbys,

    Hierbij krijg jij toestemming om je gedichtenwedstrijd te openen.
    Je hebt een week om het topic te openen en de link in het wedstrijdtopic te plaatsen.
    Veel plezier en succes!

    x


    Jeej! Ik begin mijn gedichtenwedstrijd! 8D

    Regels:
    - Ik geef tien dagen voor elke ronde. Tot twee dagen voor de deadline kan om uitstel gevraagd worden (dus tot op de achtste dag, negende niet meer). Lever je niet op tijd in, lig je helaas uit de wedstrijd.
    - Je levert je gedicht in, in een persoonlijk bericht. De kans is groot dat ik het in het topic over het hoofd zie, dus stel ik het op prijs als je mij een bericht stuurt met ofwel de link naar je gedicht, ofwel je gedicht.
    - Naamsveranderingen graag doorgeven!
    - En lief zijn voor elkaar, natuurlijk! :]

    Prijzen:
    Eerste plaats: 15 credits.
    Tweede plaats: 10 credits.
    Derde plaats: 5 credits.
    En jullie krijgen natuurlijk de eer. ;]

    Jury:
    - Anhysbys
    - Frodo

    Waar we op gaan letten:
    - Ritme
    - Spelling
    - Creativiteit en originaliteit
    - Connectie met de opdracht
    - Het gedicht als geheel

    Deelnemers:

    - MissGinger
          - 9,4
          - 8,8
          - 9,7
          - 9,0
          - 8,8
          - Gemiddeld: 9,1

    - Brooklyn
          - 8,8
          - 8,8
          - 7,0
          - 9,6
          - 7,8
          - Gemiddeld: 8,4

    - xMissHoranx
          - 7,4
          - 7,4
          - 9,2
          - 6,9
          - 6,7
          - Gemiddeld: 7,5

    - MissCurly
          - 8,5
          - 8,0
          - 9,6
          - 9,2
          - 9,7
          - Gemiddeld: 9,0

    Eerste plaats: MissGinger
    Tweede plaats: MissCurly
    Derde plaats: Brooklyn


    VOL

    Opdrachten, inzendingen en beoordelingen vind je hier.

    Opdrachten:
    Opdracht 1


    Opdracht 2


    Opdracht 3


    Opdracht 4


    Opdracht 5


    Succes!

    [ bericht aangepast op 21 juli 2012 - 12:58 ]


    I can't even think straight.

    Cray schreef:
    (...)
    Ik heb dat dus ook nooit gehad, geen enkel gedicht en daar ga ik dus ook niet mee werken, simpel. Zo werken mijn gedichten gewoon niet. Poezië is dichten en dat hoeft niet per se een ritme of iets dergelijks te hebben (dit jaar gehad met Nederlands)
    Dit is
    Namelijk ook al
    Poezië

    Dat is inderdaad poëzie. Maar het heeft dan ook een leesritme in mijn beleving. :] Zulke gedichten kunnen hele prettige leesritme's hebben.
    Maar wees altijd consequent in wat je doet. Dat is belangrijk.
    En ik probeer altijd open te blijven staan voor andere soorten gedichten. En voor meningen natuurlijk. Dus als je het ergens niet mee eens bent, kun je dat altijd melden. :]

    [ bericht aangepast op 25 april 2012 - 10:39 ]


    I can't even think straight.

    Bedankt voor de commentaar, ik ben er heel tevreden mee! (: De nieuwe opdracht is trouwens echt geweldig, ik heb al meteen tig ideeën.

    DarkSavior schreef:
    Ik snap mijn beoordeling van Frodo/Jou niet helemaal. Wat is er met mijn ritme? Want die heb ik niet tot amper, altijd al gehad ;p


    Ik sta helemaal achter de uitleg van Anhysbys, dat is ook wat ik bedoelde toen ik zei dat je nog moet werken aan je ritme.

    En voor de rest? Zijn jullie tevreden met de commentaren?


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    OMG! Ik had niet verwacht dat ik zo'n leuk commentaar zou krijgen! Heel erg bedankt. ^^ en die nieuwe opdracht is leuk! Mag ik trouwens ook een film doen die vrij onbekend is? Ik dacht aan Spirit Away van Gilbli studio's. Ik weet niet of jullie die kennen...

    Ik vraag al gelijk om uitstel
    Ik ben in de meivakantie 1 dag thuis en ik heb nog een dag langer vakantie
    Dus de kans dat ik dan genoeg tijd vind om een gedicht te schrijven is nihil


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    GingerAngel schreef:
    OMG! Ik had niet verwacht dat ik zo'n leuk commentaar zou krijgen! Heel erg bedankt. ^^ en die nieuwe opdracht is leuk! Mag ik trouwens ook een film doen die vrij onbekend is? Ik dacht aan Spirit Away van Gilbli studio's. Ik weet niet of jullie die kennen...

    Natuurlijk mag dat. Als jij dat een mooie film vind, mag dat. Ik kijk eigenlijk niet eens veel bekende films. De meesten die ik leuk vind zijn onbekend.
    We zoeken het wel even op. :]


    I can't even think straight.

    Bloedzoeker schreef:
    Ik vraag al gelijk om uitstel
    Ik ben in de meivakantie 1 dag thuis en ik heb nog een dag langer vakantie
    Dus de kans dat ik dan genoeg tijd vind om een gedicht te schrijven is nihil

    Tot wanneer zou je uitstel willen, dan?


    I can't even think straight.

    OMG! Ik zit heel rustig wat plaatjes op te zoeken van wolven omdat mijn gedicht gaat over een film die gaat over wolven (ook al zou je dat niet zeggen als je de titel hoort) en toen hoorde ik buiten wolfachtige geluiden O.o


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Anhysbys schreef:
    (...)
    Tot wanneer zou je uitstel willen, dan?

    8 Mei zou dat kunnen?
    Want ik mag nu ook niet meer laat opblijven want ik heb net te horen gekregen dat ik Pheifer heb


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Hmmm... Ik bedenk me net dat de uiterlijke inleverdatum van het gedicht net in mijn vakantie valt... En om nou een gedicht in de vakantie te maken. Volgens mij kan ik zelfs de hele week niet op de computer! *paniek* Ik houdt er niet van om uitstel te vragen, maar ik moet nog een hele hoop doen, dus als het me voor Vrijdag niet lukt om het in te leveren zou het dan mogenlijk zijn om uitstel te krijgen tot 10 mei? Het is een beetje laat, I know, maar ik zie ook een hele berg proefwerken in mijn agenda staan...

    Eloquentia -> Furler (:


    You always have a choice in life, it's sometimes just

    GingerAngel schreef:
    Hmmm... Ik bedenk me net dat de uiterlijke inleverdatum van het gedicht net in mijn vakantie valt... En om nou een gedicht in de vakantie te maken. Volgens mij kan ik zelfs de hele week niet op de computer! *paniek* Ik houdt er niet van om uitstel te vragen, maar ik moet nog een hele hoop doen, dus als het me voor Vrijdag niet lukt om het in te leveren zou het dan mogenlijk zijn om uitstel te krijgen tot 10 mei? Het is een beetje laat, I know, maar ik zie ook een hele berg proefwerken in mijn agenda staan...

    Dan moet iedereen dus tot 11 mei wachten op de uitslag en de volgende opdracht. Ik vind uitstel geven niet heel erg, maar 6 dagen is echt teveel. Ik geef hoogstens drie dagen uitstel, echt niet meer. Sorry.


    I can't even think straight.

    Bloedzoeker schreef:
    (...)
    8 Mei zou dat kunnen?
    Want ik mag nu ook niet meer laat opblijven want ik heb net te horen gekregen dat ik Pheifer heb

    Zou 7 mei ook kunnen? Dan heb je nog 10 dagen.

    [ bericht aangepast op 27 april 2012 - 15:10 ]


    I can't even think straight.

    Anhysbys schreef:
    (...)
    Dan moet iedereen dus tot 11 mei wachten op de uitslag en de volgende opdracht. Ik vind uitstel geven niet heel erg, maar 6 dagen is echt teveel. Ik geef hoogstens drie dagen uitstel, echt niet meer. Sorry.


    Jammer, tot wanneer zou ik uiterlijk kunnen dan?

    GingerAngel schreef:
    (...)

    Jammer, tot wanneer zou ik uiterlijk kunnen dan?

    Uiterlijk 7 mei.


    I can't even think straight.