• De eerste keer dat de zon haar stralen op de aardse dieren wierp, werden 7 vorsten geboren. Deze staan beter bekend als Faunielen. Toen zij de leeftijd van 16 bereikten, veranderden hun levens voorgoed. Eeuwige jeugd werd hun vloek en elk had de gave om in één dier te veranderen wanneer ze dat wouden. Ze werden beschermd door hun wachter, iemand uit hun naaste omgeving.
    Om de 467 jaar wordt een nieuwe vorst geboren en eens deze 16 geworden is, zal de oudste heerser sterven en zo eindelijk rust vinden.
    Indien er geen 7 vorsten zijn, zullen wereldwijd diersoorten uit beginnen sterven. De Floraten, hun tegenpolen doen er alles aan om dit in de hand te werken en de wereld voor zichzelf te veroveren.
    Een maand voordat de nieuwe vorst zijn/ haar troon kan opeisen, wordt deze op brutale wijze door de tegenpolen ontvoerd. Zullen de Faunielen op tijd zijn om hun nieuwe medevorst te redden of zullen de dierensoorten met hem/haar verdwijnen?



    Faunielen (Koningen/Koninginnen)
    - Cosette| Koningin Camargue | Paard (1)
    - MoonBerry| Koningin Rhiannon "Rae" Vilkas | Wolf (2)
    - Cybele| Koningin Eleanor Acquilina | Arend
    - Merwin| Koning Juléan Yahuar | Luipaard (6 )
    - Proprius | Koning Moose Anderson | Beer
    - Flounder Fedea Ambessa |Leeuw (nieuwe vorstin)(8)
    -
    -

    Wachters
    - Cosette| Atreyu Guarin | Wachter van Fedea Ambessa
    - Proprius| Liam Oliver Sanz | Wachter van Camargue
    - MoonBerry| Jayden Scothill | Wachter van. ...
    - Cybele| Melody Hope Winslow | Wachter van Moose Anderson
    - MissDreams| Roseline Isis Amon | Wachter van Juléan Yahuar
    -
    -
    -

    Floraten onbeperkt
    Everdeen| Faye Melodié Sanchez
    Blathers| Domestica Amoia Lestice

    Mensen onbeperkt
    Narissa| Mathan Dilis
    MissDreams| Sandriné Lucia Romaní
    Roane| William Irial Smelting
    Proprius| Madeline Lucy Walls


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Fedea

    "Hij komt al jaren bij ons over de vloer, ik ken die vent al heel mijn leven, dus ik denk langer. Ik zal vast op mijn kop krijgen voor onverantwoordelijk gedrag en ben als de dood voor die andere faunielen. Je hebt die arend gezien, niet bepaald aardig tegen me. Nu moet ik eerlijk toegeven dat de omstandigheden niet helemaal geweldig waren, maar het is gewoon iets dat er in is gebrand. Bij zowel mij als hun. Het gaat niet zomaar over, duurt wel een tijd. Ik heb ook geen flauw idee waarom ik er bij jou geen last van heb."
    Ik haal mijn schouders op.
    "Onweerstaanbare charmes?"
    Grinnikend haal ik mijn hand door mijn korte haren.
    "Ik maakte maar een grapje."
    Lachend kijk ik haar aan.
    "Ach, ik ben blij dat ik zo goed met je overeen kom. Het maakt het allemaal draaglijker."

    [Oke, slaapwel ^^]


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Faye
    "Onweerstaanbare charmes?" Ik grinnik en rol met mijn ogen. "Ik maakte maar een grapje." Ik haal mijn schouders op.
    "Ach, ik ben blij dat ik zo goed met je overeen kom. Het maakt het allemaal draaglijker." Ik knik. Ik moest er niet aan denken dat Fedea hier zonder mij zat. Dat zou pas echt een hel geweest zijn. Alleen in die vieze kelder.
    "Dan had ik pas echt veel medelijden met je gehad. Ik moet toegeven dat ik waarschijnlijk ook niet het beste gezelschap ben om in te verkeren, maar dat zou pas echt vreselijk zijn geweest." Ik zucht en haal mijn mobiel tevoorschijn om op de tijd te kijken.

    [Slapen, welterusten alvast!]


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Fedea

    "Dan had ik pas echt veel medelijden met je gehad. Ik moet toegeven dat ik waarschijnlijk ook niet het beste gezelschap ben om in te verkeren, maar dat zou pas echt vreselijk zijn geweest."
    "Ach Faye, je bent geweldig. Echt waar."
    Ik glimlach en kijk naar haar gsm. Ik bijt even op mijn lip.
    "Zou ik misschien- Even- Voor een minuut?"
    Ik kijk haar bijna smekend aan. Gewoon zijn stem horen, het zou me zoveel beter doen voelen.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Cosette schreef:
    Atreyu

    Ik ren met Cam en Liam in mijn kielzog naar de auto toe. Nog nooit heb ik het ding zo snel ontgrendelt en ingestapt. Ik wacht tot het koppel net hetzelfde heeft gedaan en vertrek dan met piepende banden. De anderen raken er ook wel op hun eigen manier. Ik vloek even binnensmonds als een flits aangeeft dat ik binnenkort een boete wegens te snel rijden mag verwachten, maar Fedea's leven is onbetaalbaar, dat is belangrijker.
    "Iemand ideeën?" vraag ik hopeloos aan de anderen.
    Desnoods parkeer ik gewoon voor de deur en moet Cam zodra ze buiten komt maar in een paard veranderen om die verdomde Floraten weg te halen. Dan gaan Liam en ik wel op zoek naar de meisjes.


    Rey

    Snel spring ik nog mee de auto in, en klik de gordel vast. Het ziet er naar uit dat Atreyu op de toppen van zijn tenen loopt, en compleet gestresst is. Begrijpelijk, uiteraard, maar kalm blijven op momenten als deze kunnen nooit kwaad.
    "Iemand ideeën?"
    Ik kijk naar Liam en Cam, en schud mijn hoofd.
    "Het enige wat we kunnen doen is hen afleiden. Ik stel voor dat Cam en ik dat doen?" Ik kijk vragend naar Cam.
    "Liam kan met jou mee naar binnen, daar met eventuele Floraten afhandelen, en jij kan op zoek naar Fedea?"


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Liam

    "Liam kan met jou mee naar binnen, daar met eventuele Floraten afhandelen, en jij kan op zoek naar Fedea?" Ik knik instemmend. 'Wees je wel voorzichtig?' Fluister ik naar Camargue en kijk dan naar Atreyu. 'Ik vind het een goed plan.'

    Camargue

    "Het enige wat we kunnen doen is hen afleiden. Ik stel voor dat Cam en ik dat doen? Liam kan met jou mee naar binnen, daar met eventuele Floraten afhandelen, en jij kan op zoek naar Fedea?" stelt Rey dan plots voor.
    Dat is geen slecht plan, leunt dicht aan bij wat we oorspronkelijk voorzien hadden.
    "Wees je wel voorzichtig?" fluistert Liam. Ik kijk hem vertederd aan en geef hem een klein kusje.
    "Beloofd," fluister ik terug.
    Ik knik instemmend als hij tegen Atreyu zegt dat het een goed plan is.
    "Rey en ik kunnen ze elk een andere kant uit lokken, dan zijn ze zoveel mogelijk verspreid," voeg ik er nog aan toe.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Rey

    "Rey en ik kunnen ze elk een andere kant uit lokken, dan zijn ze zoveel mogelijk verspreid."
    Ik knik.
    "Goed idee, Cam."
    Ik kijk even naar buiten.
    "Desnoods schep ik ze op mijn gewei. Nu hebben we eens een kans om frustraties uit te werken tegen die Floraten."
    Grijnzend kijk ik naar de voorbijflitsende landschappen.
    "Of is dat een beetje te?" vraag ik voorzichtig.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Atreyu

    Ik luister aandachtig naar het gesprek in de auto terwijl ik mijn ogen op de weg en mijn voet op het gaspedaal hou. Ik slik even als ik Camargue een kus aan Liam zie geven op de achterbank.
    "Desnoods schep ik ze op mijn gewei. Nu hebben we eens een kans om frustraties uit te werken tegen die Floraten Of is dat een beetje te?" vraagt Rey. Ik had eerlijk gezegd niet door dat die jongen in de auto zat tot hij sprak, hij is ook zo stil anders.
    Ik kijk vastberaden voor me uit.
    "Kan me niet schelen wat je doet, ik ga mijn prinsesje halen. De enige die je ongedeert laat, als geweld nodig is, is Faye."


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Rey

    "Kan me niet schelen wat je doet, ik ga mijn prinsesje halen. De enige die je ongedeert laat, als geweld nodig is, is Faye."
    Ik glimlach even. Hij is zo beschermend. Maar ik begrijp het, ik zou ook zo doen.
    "Beloofd. En die Faye zal wel bij Fedea zijn, vermoed ik?"
    Ik kijk naar de weg en vind dat hij af en toe toch wel heel erg snel gaat.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Liam

    Ik knik. 'Oke Atreyu en ik gaan naar binnen, trey als er nog floranten zijn hou ik die wel bezig goed?'

    Dymphna schreef:
    Fedea

    "Dan had ik pas echt veel medelijden met je gehad. Ik moet toegeven dat ik waarschijnlijk ook niet het beste gezelschap ben om in te verkeren, maar dat zou pas echt vreselijk zijn geweest."
    "Ach Faye, je bent geweldig. Echt waar."
    Ik glimlach en kijk naar haar gsm. Ik bijt even op mijn lip.
    "Zou ik misschien- Even- Voor een minuut?"
    Ik kijk haar bijna smekend aan. Gewoon zijn stem horen, het zou me zoveel beter doen voelen.


    Faye
    "Zou ik misschien- Even- Voor een minuut?" Ik houdt mijn handen hoog, met mijn mobiel erin vast.
    "Goed, neem alles maar wat ik nog heb. Daar gaat mijn gekochte beltegoed." Ik grijns en haal mijn schouders dan op. Steek hem in haar handen.
    "Veel plezier ermee, één minuut, daarna moet ik ze nog even spreken."


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Fedea

    "Goed, neem alles maar wat ik nog heb. Daar gaat mijn gekochte beltegoed. Veel plezier ermee, één minuut, daarna moet ik ze nog even spreken."
    Enthousiast neem ik haar gsm aan en knikkend toets ik Trey's nummer in. Lipbijtend wacht ik tot hij opneemt. Gespannen kijk ik naar Faye.
    "Komaan Trey, neem op," zeg ik zacht.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Atreyu

    Ik schrik me rot als mijn mobiel, die ik op het dashboard gelegd heb, afgaat. Het is Faye's nummer. Ik haal een halsbrekend manoeuvre uit om de auto aan de kant te krijgen. Met piepende remmen parkeer ik en zet snel de handrem op. Snel neem ik de telefoon op.
    "Hallo?"
    Mijn stem beeft en ik moet moeite doen om ook maar iets te horen over het geluid van mijn hysterische hartslag. Het lijkt wel alsof dat ding naar boven geschoten is en nu in mijn keel aan het kloppen is. Laat me alsjeblieft niet te laat zijn.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Fedea

    "Hallo?"
    Mijn hart gaat wild tekeer bij het horen van zijn stem.
    "Trey? I-ik ben het," zeg ik zacht.
    Ik bijt op mijn lip en ga even zitten. Ik word bijna gek, zo goed voelt het om hem te horen. Geduldig wacht ik weer op antwoord. De vraag of hij bijna komt brandt op mijn lippen, maar ik hou me in.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Atreyu

    "Trey? I-ik ben het," zegt een zachte stem.
    Even geloof ik mijn oren niet, iemand houdt me voor de gek.
    "F-Fedea?" Ik voel een glimlach op mijn lippen sluipen, alsof hij bang is ontdekt te worden en te worden weg gestuurd. Ik hou de telefoon iets steviger vast. "We zijn net onderweg," zeg ik voor ze iets kan vragen. "Ik kom je halen, en Faye ook. Maar we hebben geen idee hoe ze eruit ziet, dus blijf dicht bij haar als het kan." Ik twijfel even of ik een grapje zou maken, maar de spanning is te snijden. "Of bindt een roze strik om haar hals zodat we haar herkennen," voeg ik er met een klein lachje aan toe.
    De tranen staan in mijn ogen.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.