• Het is 1916, en we zijn in een klein dorpje. Rio heet het dorpje. Niet Rio de Janeiro, maar gewoon Rio, afkomstig van de naam van eerste sherrif van het dorp. Het is een normaal dorpje voor die tijd, en het is er rustig. Rustig? Er zijn wel veel kwajongens maar daar kan iedereen tegen.
    Wat er verder gebeurd in het dorp is aan jullie, aan ons. Zal het er gewoon blijven? Of gebeurd er opeens iets heel ergs?

    Er is een geheim in het dorp. Nouja , geheim? Of is het gewoon een raar verhaaltje zoals kaboutertjes en Sinterklaas? Ergens in het bos, wat om het dorp verspreid ligt, staat een huisje. Een spookhuis, volgens de ouders. Gewoon om de kinderen bang te maken? De kinderen van boven de 13 zeggen dat ze er niet in geloven, maar zijn stiekem o zo nieuwsgierig wat er in dat huisje is. Ze mogen er alleen ABSOLUUT niet komen. Maarja, de kwajongens...


    Regels
    -Maximaal 4 personages per persoon!

    -Als je je aanmeldt moet je zeker weten dat je echt gaat meedoen,
    anders wordt je verwijdert.

    -Denk eraan dat het het zich in 1916 afspeelt (ongeveer de tijd van bijv. Kruimeltje), dus houd je er aan dat je niet een auto kan hebben
    (die waren er wel maar meestal niet in zo’n klein dorpje)
    -Naar het huisje gaan mag alleen als je een kwajongen bent, hieronder zet ik wel een lijstje met de kwajongens

    -Ga niet dood of vermoord niemand zonder het eerst aan mij te vragen! Gewond raken mag wel.

    -Doe rustig met de anderen, niet meteen ruzie schoppen ofzo. Je kent elkaar al wel, behalve mensen die zich aamelden ergens als de RPG al is begonnen.

    -Bellen kan alleen bij de sherrif/postkantoor.

    -De eerste die zich aanmeldt als sherrif is de sherrif, niet gaan vechten daarom. Er kan maar een sherrif zijn :P Misschien wel 2 bakkers of schoenmakers of wat je dan ook bedenkt. Denk zelf even na of het logisch is dat er daar twee van zijn.

    -MAAK PLEZIER!!


    Iets meer info over de sherrif:
    De sherrif is de belangrijkste persoon van het dorp. Hij luistert naar je als je iets niet goed vind in het dorp. Ook kan hij kwajongens die echt te veel uithalen voor een nacht in de cel smijten, maar dat kan hij natuurlijk ook met oudere dieven. De sherrif moet wel een echt goede reden hebben om dat soort dingen te doen.

    Plaatjes van het dorp en openbare dingen:
    Bakkerij
    Huis van de Sherrif (dit is echt een groot huis, van achter loopt het nog even door. De sherrif is rijk.)
    Huis waar anderen in wonen
    Het Kwajongens Huis

    REST BEN IK AAN HET OPZOEKEN




    De personages + Leeftijd + Werk/Bezigheid
    Melrose 'rose' Elyse Roux – 17 jaar – Soms bakkerij : Rooba
    Susanna (Susan) McBright – 17 jaar – Overal, liefst bakkerij, smid, sherrif : GelaarsdeKat
    Nina Chanel McCean – 17 jaar – geen werk, rijk : ThoseWords
    Evangeline 'Eve of Line ' Rosie Temperson – 16 jaar – Op zoek : Brutus
    Felicia (Fee) Abby Homers - 16 jaar - soms postkantoor : NewUsername


    Mario Owny – 9 jaar – kattenkwaad en schoen/kleermaker : GelaarsdeKat
    Gereserveerd - .... : xromylicious
    Jason McBright – 38 jaar – Sherrif : Rooba
    Joseph 'Jo of Seph' Apollo Mahone – 17 jaar – Slagersjongen : Brutus
    Christoph 'Chris' Travis Mahone – 22 jaar – Slagersjongen : Brutus
    Santiago Cameron Montgomery – 15 jaar – Smidsknecht : Leite



    De kwajongens! – Alleen deze personen mogen het ‘bos huis’ betreden, maar hang er niet de hele tijd rond dat is niet leuk voor de spelers in het dorp –


    Mario Owny – 9 jaar – kattenkwaad en schoen/kleermaker : GelaarsdeKat
    Joseph 'Jo of Seph' Apollo Mahone – 17 jaar – Slagersjongen : Brutus
    Santiago Cameron Montgomery – 15 jaar – Smidsknecht : Leite

    Melrose 'rose' Elyse Roux – 17 jaar – Soms bakkerij : Rooba
    Evangeline 'Eve of Line ' Rosie Temperson – 16 jaar – Op zoek : Brutus
    Susanna (Susan) McBright – 17 jaar – Overal, liefst bakkerij, smid, sheriff
    Ciara McArthur - 18 jaar - Geen werk : ThoseWords



    Het Rollentopic

    Aanmelden kan natuurlijk altijd nog!

    [ bericht aangepast op 12 april 2012 - 16:21 ]


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    [eh, de ''dochter van de sherrif'' is bij mario xD]
    mario
    ik hoorde de stem van Ciara. Ik probeerde me half om te draaien. Ik huilde nu echt, wat ik nooit doe. 'Help me...' ik veegde het bloed voorzichtig onder mijn neus weg, wat er voor zorgde dat mijn hele gezicht onder het bloed zat. Mijn vieze handen veegde ik af aan mijn broek, mijn handen waren helemaal geschuurd en branden. 'Hij...' ik wees bibberig op de bewaker. Ik snikte en pakte de tralies vast.


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    NewUsername schreef:
    (...)
    [Niet als je dat stukje van ThoseWords leest]


    [dat zeg ik niet, Nina zit aan de andere kant van de tralies, niet aan de kant waar Mario zit, maar ze laat die bewaker even aan de rest over]


    Keep your head up, keep your heart strong

    [de bewaker mag nog geslagen worden]


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    [Oké. Blond maar ik snap het niet meer.]


    "Ignite, my love. Ignite."

    Joseph Mahone
    Ciara was meteen bij Mario neergeknield. Ik wist wat mij nu te doen stond. Ik liep emotieloos op de bewaker af en tilde hem aan zijn kraag omhoog. Hij was zwaar, de vetzak. Ik spuugde in zijn gezicht en duwde hem hard tegen de muur.
    "Raak hem nog éen keer aan en je bent dood," siste ik.
    Ik griste een boek van een tafeltje en sloeg het tegen zijn hoofd. Zijn hoofd viel slapjes opzij. Klus geklaard. Ik legde hem neer op zijn stoel en hoopte dat hij een flink hersenschudding had waardoor hij mijn gezicht niet meer zou kunnen herinneren.


    Me so good.

    Ciara McArthur
    Snel stond ik weer op toen Joseph de bewaker neer had geslagen en pakte de sleutel die de bewaker aan zijn broek had hangen, waarna ik de cel van Mario opende en op hem af liep om hem een knuffel te geven. 'Gaat het een beetje, kleintje?' vroeg ik bezorgd. Die bewaker ging meer problemen krijgen dan hij nu had, daar zorgde ik wel voor.


    Keep your head up, keep your heart strong

    Mario
    Huilend omhelsde ik Ciara. 'Het gaat een beetje.. Seph... Dankje...' mompelde ik en probeerde te glimlachen. 'Ik wil naar papa.' zei ik toen en zorgde dat mijn neus nergens tegen aan kwam.


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Evangeline Temperson
    Voordat ik ook maar iets kon doen was de bewaker al neergeslagen. Net goed. Mario huilde. Hij huilde nooit.
    "Kom we brengen je naar je pa," zei ik en ik sloeg een arm om Mario heen. Arm kind. Ik wierp een laatste blik op de bewaker. De schoft.


    Me so good.

    Ciara McArthur
    'Die bewaker zal je niks meer kunnen doen, schat' zei ik terwijl ik Mario's hand vast pakte en samen met hem en Evangeline naar buiten toe liep. Mario leek zo klein nu, terwijl hij altijd zo groot was, soms merkte je nieteens dat hij jonger was, maar nu kon je echt zien dat het nog een klein, onschuldig jongetje was.


    Keep your head up, keep your heart strong

    Mario
    Stevig pakte ik de hand van Ciara en Line vast. Ik zag mijn huis en mijn hart sprong op. Ik begon te rennen. 'Papa!' riep ik half huilend en sprong in zijn armen. Hij omhelsde me stevig en keek verbaasd naar mijn kapotte gezicht. 'Wie... Wat... wat is er gebeurd?' vroeg mijn vader aan Ciara en Evangeline.


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Joseph Mahone
    Ik liep achter de meiden en Mario aan. Ik keek een beetje nieuwsgierig om me heen, of er niet iemand was die iets had gezien. Het enige wat ik zag waren gesloten rolluiken. Het had echt wat met me gedaan. Dat huilende en bebloede gezicht van Mario.


    Me so good.

    [Ik reageer denk ik pas weer, wanneer dat feest is afgelopen, of morgen...]


    That is a perfect copy of reality.

    [Ik ben Gone nu. Bye]


    Me so good.

    Felicia Abby Homers
    Ik hield me een beetje afzijdig van het groepje. Mario had al genoeg steun en als we met zijn alle om hem heen zou staan zou dat vast een ongemakkelijk gevoel geven. Ook wilde ik niet opdringerig over komen of iets in die richting.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Ciara McArthur
    'Ik weet het niet' gaf ik eerlijk toe aan Mario's vader 'Ik was er niet bij. Maar ik denk dat hij of door de sherriff of door de bewaker in elkaar geslagen is.' Het moest gebeurd zijn nadat Nina naar ons toe was gekomen, anders had ze het ons wel verteld.


    Keep your head up, keep your heart strong