• Op 10 april 1912 aan leiding van kapitein Edward John Smith. Een festijn voor vele mensen waar redelijk wat zakcentjes in zijn gestoken om een kaartje te kopen. De Titanic, waarvan het gerucht rondgaat niet te kunnen zinken, start zijn tocht vanuit Southampton en zal na een aantal dagen aankomen in New York. Voor de ene om terug te gaan naar hun familieleden, voor de ander voor een leuk vakantietripje of gewoon iets compleet anders.
          Toch lijkt het plan te mislukken en komt het schip op 14 april middernacht in aanraking met een enorme ijsberg. Het schip lijkt niet zo onzinkbaar als iedereen dacht en veel mensen hun dromen vallen letterlijk in het water. Overleef jij het?

    Eerste klas passagiers:
    - Alexandra Violetta - TheRumIsGone
    - Catherine Melrose Roux - Rooba
    - Dorian Morlay - Peyrac
    - Elisabeth Maria Rutherford - Everdeen
    - May Violet Grey - FingerNiall
    - Beatrice Theodora Maria Antoinette Luchtenstein - Brutus
    - Harry William White - FingerNiall

    Tweede klas passagiers:
    - Adele Deanna Calder - Everdeen
    - Anaïs Degrez - Peyrac
    - Nina Eveline Rachel McArthur - ThoseWords
    - William David Lynch - Escritura
    - Myron Damian Thorne Citizen

    Derde klas passagiers:
    - Jhonathan Eduward Jhonson - TheRumIsGone
    - Roxanne Lémieux - Assasin
    - Tatiana Charlotte Petronvac - Munro
    - Gabriël Walter Moody - Diabelli
    - Isabella Ann Jones - Schweppes
    - Nicholas Naud Milton - xMirrorMan
    - Johnathan James Dime - FingerNiall

    Crewleden:
    - Michael Christian Wayland - Escritura
    - Bethany Ella Josephine Davis door Mombasa
    - Maria Ciara McCean - ThoseWords
    - Joseph Christopher Abraham Hamilton - Brutus

    Inspringen kan altijd nog. (: Je kunt nog altijd een rol invullen.
    ROLLENTOPIC
    Degene die nog een reservering op hun naam hebben, willen die deze zo snel mogelijk invullen?

    Kamerindeling Tweede en Derde klas:
    Tweede klas:

    Kamer 32 - ik zeg maar wat, haha.
    - Adele Deanna Calder - Everdeen
    - Anaïs Degrez - Peyrac
    Kamer 40
    - Nina Eveline Rachel McArthur - ThoseWords
    - Plaats voor gereserveerde rol.
    Kamer 45
    - William David Lynch - Escritura
    - Myron Damian Thorne Citizen

    Derde klas:
    Kamer 91:
    - Roxanne Lémieux - Assasin
    - Tatiana Charlotte Petronvac - Munro
    - Isabella Ann Jones - Schweppes
    - Plaats voor gereserveerde rol.
    Kamer 115:
    - Jhonathan Eduward Jhonson - TheRumIsGone
    - Gabriël Walter Moody - Diabelli
    - Nicholas Naud Milton - xMirrorMan
    - Johnathan James Dime - FingerNiall

    Regels:
    - Posts moeten van redelijk lengte zijn. Ik ga geen minimum stellen, maar ik hoop dat voor iedereen 5 á 6 regels wel moet lukken.
    - 16+ is toegestaan, maar maak het niet té.
    - Verwonden mag als de ander het daar mee eens is.
    - Naamsverandering doorgeven aub.


    Vragen en extra ideeën zijn zeker welkom. (:

    [ bericht aangepast op 15 april 2012 - 20:57 ]


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    [Sureee, maar hij heeft gedweild bij klasse 3, dus dan moet dat daar zijn]


    Me so good.

    Nina McCean
    Langzaam liet ik mijn hand weer zakken, deze man had dus duidelijk geen verstand van de etiquette. 'Inderdaad' antwoordde ik toen hij vroeg of hier om de hoek het restaurant was. 'Maar ik moet weer gaan' vervolgde ik 'tot later' En met die woorden draaide ik mijn om, waarna ik weg liep.


    Keep your head up, keep your heart strong

    Adele Calder
    "Anaïs Degrez, aangenaam." Ik glimlach en loop even naar het overgebleven bed toe, waar ik mijn koffer op neergooi en dan op neer plof. Ik bekijk de jurkjes even die ze heeft opgehangen en kijk dan naar mijn eigen.
    "Vanwaar deze trip naar Amerika?" vraag ik nieuwsgierig. Ik wil wel eens weten wat ze op een schip als de Titanic doet. Aan haar accent te horen komt ze duidelijk niet uit Engeland, maar ook een Amerikaan zou ze niet kunnen zijn. Ik gokte Frans.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Catherine Melrose Roux

    "Sorry, mevrouw. Ik zal de volgende keer uitkijken en voorzichtiger zijn bij mensen zoals u" zei Naud opeens, en ik keek hem verbaasd aan. Mijn uitdrukking veranderde naar dankbaar, en ik voelde hoe Charles mijn arm vastpakte. ''Dat is je geraden ook'' snauwde hij, en deed een poging me -alweer- mee te trekken. Ik wou niet weg.. ''Charles, ik eh-'' paniekerig dacht ik na. ''Ik wou het schip een beetje verkennen'' zei ik toen maar, waarop Charles fronste. Ik had het idee dat hij mijn hele arm fijnkneep. Hij liet uiteindelijk los, en knikte toen. ''Je ouders zitten in de bar, ze nodigden je uit'' zei hij, terwijl hij nog een arrgante blik op Naud wierp. Hij bekeek hem afkeurend. ''Nee, bedankt'' mompelde ik, en Charles keek me schijnheilig aan. Uiteindelijk draaide hij zich om en liep vervolgens weg.
    Ik stroopte mijn mouw even op, en de plek waar Charles me vasthield was helemaal rood. ''Fijn'' mompelde ik, en richtte me toen tot Naud. ''Bedankt'' glimlachte ik, een tikkeltje beschaamd.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Roxanne Lémieux

    Ik loop naast hem mee naar de bar en ga naast hem zitten op de barkruk. "Twee keer champagne." besteld hij bij de barman. Ik kijk om me heen, lichtelijk overweldigd door de luxe binnen en een beetje beschaamd door de blikken die me toegeworpen worden door omstanders. "Onthou even, dit krijg je gewoon van mij oké?" deelt hij mede. Ik knik snel, dit is echt meer dan ik ooit verwacht heb! Onze champagne word voor ons neergezet en Harry geeft zelfs een fooi, een bedrag wat ik van mijn leven niet in mijn handen zal hebben. "Prima." zeg ik en ik pak het mooie glas voorzichtig op.


    Your make-up is terrible

    William David Lynch
    De dame liep door, ik ging eht restaurant zoeken. het was druk, veel gepraat, vage muziek ergens in een hoekje. Dat kon ik beter. Ik schuif aan op een kruk aan de bar en kijk rond.
    drinken bestel ik niet,d e barman negeer ik. Ondertussen fluit hij een vrolijk, irritant deuntje.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Gabriël Moody
    "Er is toch niets mis met uw kleren?" zegt ze en ze wijst naar mijn blouse, ik glimlach, de kleding die ik droeg was zeker oké. Met het laatste geld wat ik nog had heb ik de beste kleding die ik kon krijgen gekocht. 'dat is waar" glimlach ik, ik begon wat meer te ontspannen. "Maar goed, meneer. Ik kwam hier om de mensen beter te kunnen zien en wat contact te zoeken die niet altijd zo verwaand overkomen. Dat zult u vast raar vinden klinken vanuit de mond van een rijk meisje, niet?" Ik frons om de woorden die ze zei, dat had ik niet verwacht. Maar, dat verwacht ik meestal niet van de rijke mensen. 'Dat klinkt inderdaad raar" antwoord ik, 'maar ik kan me er iets bij voorstellen, die bedrukte sfeer en al die mensen die praten over alle serieuze zaken in de wereld.. Nee, niets voor mij." Ik grijns mijn tanden bloot, 'het plezier moet U inderdaad hier komen zoeken, mevrouw Rutherford"

    [ bericht aangepast op 15 april 2012 - 20:47 ]


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Maria McCean
    Na een tijdje besloot ik naar de kamer van de crewleden te gaan. Ik had namelijk toch even geen werk en ook niet bepaald zin om in mijn uniform door het schip te lopen. 'Heej, papa's kindje' zei ik plachend toen ik Joseph daar zag zitten. Hij zou het waarschijnlijk niet leuk vinden dat ik hem zo noemde, maar dat was iets waar hij gewoon tegen moest leren kunnen, anders zou hij het al helemaal niet bij de rest van de crew overleven.


    Keep your head up, keep your heart strong

    Bethany Davis

    Met een klein lachje schenk ik voor een man een droge witte wijn in.
    "Alstublieft," zeg ik vriendelijk.
    "En geniet van de reis."
    Ik richt me op een nieuwe jongen (William).
    "Kan ik u iets aanbieden?" vraag ik vriendelijk.
    "De wijnen hier zijn goed. Vooral de rode is een aanraden."
    Ik glimlach liefjes en kijk hem vragend aan.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Nicholas Naud Milton.

    Ze kijkt me even verbaasd aan, maar haar uitdrukking veranderde al snel in een dankbare blik. "dat is je geraden ook" Snauwde hij, nadat hij Catherine' arm stevig beet heeft gepakt. "Charles, ik eh-, Ik wou het schip een beetje verkennen" Zegt Catherine dan als uitleg om eronderuit te komen. Charles fronste even, waarna hij haar uiteindelijk los liet en even knikte. "Je ouders zitten in de bar, ze nodigden je uit" Zei hij, terwijl hij mij even arrogant aankijkt. Het liefst zou ik hem nu gewoon vol op zijn smerige, gluiperige smoel willen slaan, maar daar schiet ik niets mee op. "Nee, bedankt" Mompelde Catherine. Charles kijkt haar even schijnheilig aan en draait zich om, waarna hij wegloopt. Catherine stroopte haar mouw even op en ik volg haar blik naar de rode plek op haar arm. Hoe kan hij? Dit kan hij niet zomaar doen! Zoiets maakt me gewoon echt kwaad. "Fijn" Mompelde ze en richtte zich dan weer op mij. "Bedankt" Glimlachte ze een beetje beschaamd. "Je moet mij niet bedanken. Ik heb niets goeds gedaan. Je zou me pas moeten bedanken als ik die-" Ik stop even en verzin een woord waar alle slechte dingen van Charles in zitten en ook nog een beetje humoristisch is. "Als ik die lelijke en arrogante aap bij je had weggetrokken." Vervolg ik mijn zin.


    'I don't want to leave her just because she makes me a better person.'

    William David Lynch
    'Kan ik u iets aanbieden?' ik kijk eht meisje aan. Lid van de crew, een bediende. 'De wijnen hier zijn goed. Vooral de rode is een aanraden.' Ze geeft er nog een lief glimlachej bij ook.
    'Ik drink geen wijn,' antwoord ik. 'En ik heb geen dorst.' Mijn stem is rustig en stil, met weinig emotie. Ik kijk haar even schattend aan.
    'Maar aangezien ik aan de bar zit en drinken waarschijnlijk daarbij hoort, zal wat water goed genoeg zijn, dank u.'


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Elisa Rutherford
    "het plezier moet U inderdaad hier komen zoeken, mevrouw Rutherford." Ik grinnik even. Ik voelde me zo oud klinken hierdoor. Ik wist heus wel dat een man van zijn klasse me zo hoorde aan te spreken en hetzelfde gold voor een dame als ik naar een man toe, maar toch klonk het niet fijn.
    "Zeg maar gewoon Elisa of Elisabeth." Ik kijk de jongen glimlachend aan en kijk dan naar het dek aan mijn zijde. Ik kan de mannen zien roken, ik kan de champagneglazen horen rinkelen.
    "Lust u wel champagne?" Het zou een schande zijn als mijn ouders me met een jongeheer als hem zouden zien, maar ik wist vrijwel zeker dat ze nog in onze suite zouden zitten. Pas vanavond na het eten zouden ze naar buiten gaan, wanneer de drukte wat verdeeld was.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    May Violet Grey
    Ik zuchte geërgerd. Precies naast mijn suite moest er weer geverfd worden waardoor ik niet naar het dek kon en ik dus via de 3e klas moest gaan. Ik liep trappen af en af en af tot ik eindelijk op de verdieping was. Kon ik straks weer leuk de trappen op lopen. Twee kleine kinderen keken me nieuwsgierig aan wat mijn hart liet smelten de kleine glimlachjes en de zielie blikjes op mijn prachtige jurk met goudendraden. Ik zuchte en pakte mijn tasje waar ik een briefje van 20 uithaalde. Ik haatte soms dat ik rijk was, maar soms genoot ik er ook van. Een jongen zat te boenen op de grond. Ik herkende hem ergens van, maar waarvan wist ik niet meer. Mijn hakken tikte op de vloer tot ik opeens iets glads voelde onder mijn hakken waardoor ik mijn evenwicht verloor. Ik probeerde nog iets vast te grijpen, maar ik viel languit op de grond. Ik kreunde even van de pijn, maar stond langzaam op. Mijn jurk en alles was helemaal nat. God have merci on my soul.

    Harry William White
    'Prima.' Antwoorden ze. Een paar blikken werden haar toegeworpen en ik beantwoorde ze zonder Da Roxy ze zag met een strenge blik waardoor de mensen stopte met Staren. 'Zo dus waarom gaat u naar Amerika?' Vroeg ik weer beleefd. Aan haar blik kon je zien dat ze nooit u werd genoemd of woorden die daar op lijken. Zelf dronk ik langzaam mijn Champagne op. Hij was lekker. Een 1905 zo te proeven. Uit Frankrijk. Waar precies vandaan wist ik niet maar ik gokte ergens in het zuiden.


    Faith Trust and Fairydust ~ Peter Pan

    Anaïs Degrez

    Ik aarzelde als ik haar vraag hoorde. Deels omdat ik het eerst goed moest analyseren om het te verstaan en deels omdat het uiteindelijke ik-zoek-een-rijke-man-plan me niet zo goed leek om te vertellen maar liegen voelde ook niet goed dus besloot ik het gewoon wat afzijdig te houden. "ik heb geen reden om te gaan maar ook geen om te blijven, dus pourquoi pas?" Ik glimlachte even terwijl ik mijn laatste paar schoenen achter het bed schoof en me er daarna liet opvallen. "de jouwe als iek zo nieuwsgierig mag zijn?"


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Catherine Melrose Roux

    Ondanks het 'bezoekje' van Charles, moest ik lachen. ''Nee, dan had Charles je pijn gedaan'' zei ik, terwijl ik even richting de bar keek, hopend dat mijn ouders en Charles me hier niet zagen. ''En ik heb liever dat ik pijn krijg dan jij dat krijgt'' voegde ik er aan toe.

    [ bericht aangepast op 15 april 2012 - 21:00 ]


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''