• Op 10 april 1912 aan leiding van kapitein Edward John Smith. Een festijn voor vele mensen waar redelijk wat zakcentjes in zijn gestoken om een kaartje te kopen. De Titanic, waarvan het gerucht rondgaat niet te kunnen zinken, start zijn tocht vanuit Southampton en zal na een aantal dagen aankomen in New York. Voor de ene om terug te gaan naar hun familieleden, voor de ander voor een leuk vakantietripje of gewoon iets compleet anders.
          Toch lijkt het plan te mislukken en komt het schip op 14 april middernacht in aanraking met een enorme ijsberg. Het schip lijkt niet zo onzinkbaar als iedereen dacht en veel mensen hun dromen vallen letterlijk in het water. Overleef jij het?

    Eerste klas passagiers:
    - Alexandra Violetta - TheRumIsGone
    - Catherine Melrose Roux - Rooba
    - Dorian Morlay - Peyrac
    - Elisabeth Maria Rutherford - Everdeen
    - May Violet Grey - FingerNiall
    - Beatrice Theodora Maria Antoinette Luchtenstein - Brutus
    - Harry William White - FingerNiall

    Tweede klas passagiers:
    - Adele Deanna Calder - Everdeen
    - Anaïs Degrez - Peyrac
    - Nina Eveline Rachel McArthur - ThoseWords
    - William David Lynch - Escritura
    - Myron Damian Thorne Citizen

    Derde klas passagiers:
    - Jhonathan Eduward Jhonson - TheRumIsGone
    - Roxanne Lémieux - Assasin
    - Tatiana Charlotte Petronvac - Munro
    - Gabriël Walter Moody - Diabelli
    - Isabella Ann Jones - Schweppes
    - Nicholas Naud Milton - xMirrorMan
    - Johnathan James Dime - FingerNiall

    Crewleden:
    - Michael Christian Wayland - Escritura
    - Bethany Ella Josephine Davis door Mombasa
    - Maria Ciara McCean - ThoseWords
    - Joseph Christopher Abraham Hamilton - Brutus

    Inspringen kan altijd nog. (: Je kunt nog altijd een rol invullen.
    ROLLENTOPIC
    Degene die nog een reservering op hun naam hebben, willen die deze zo snel mogelijk invullen?

    Kamerindeling Tweede en Derde klas:
    Tweede klas:

    Kamer 32 - ik zeg maar wat, haha.
    - Adele Deanna Calder - Everdeen
    - Anaïs Degrez - Peyrac
    Kamer 40
    - Nina Eveline Rachel McArthur - ThoseWords
    - Plaats voor gereserveerde rol.
    Kamer 45
    - William David Lynch - Escritura
    - Myron Damian Thorne Citizen

    Derde klas:
    Kamer 91:
    - Roxanne Lémieux - Assasin
    - Tatiana Charlotte Petronvac - Munro
    - Isabella Ann Jones - Schweppes
    - Plaats voor gereserveerde rol.
    Kamer 115:
    - Jhonathan Eduward Jhonson - TheRumIsGone
    - Gabriël Walter Moody - Diabelli
    - Nicholas Naud Milton - xMirrorMan
    - Johnathan James Dime - FingerNiall

    Regels:
    - Posts moeten van redelijk lengte zijn. Ik ga geen minimum stellen, maar ik hoop dat voor iedereen 5 á 6 regels wel moet lukken.
    - 16+ is toegestaan, maar maak het niet té.
    - Verwonden mag als de ander het daar mee eens is.
    - Naamsverandering doorgeven aub.


    Vragen en extra ideeën zijn zeker welkom. (:


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Jhonathan Eduward Jhonson

    Ik keek grijnzend toe hoe ook Nina naar de kinderen en de oceaan keek, zelf had ik nog maar één keer eerder op een schip gezeten, naar engeland een klein schip lang niet zogroot als deze maar had in mijn leven wel genoeg megemaakt om een verhaal van te kunnen maken.


    Don't be like the rest of them, darling

    Elisa Rutherford
    "Ik ben best wel op wat plekken in Engeland geweest, maar nog nooit erbuiten. Dus dit is zo ongeveer mijn eerste, officiële reis" Ik glimlach even en neem een teug van mijn champagne. Ik zoek even naar een groepje stoelen of bank en wanneer ik die zie, leg ik het lege glas op de tafel en wenk even naar een bankje, een aantal meter verderop.
    "In New York of over de gehele wereld?" Ik denk even aan het aantal reisjes dat ik dankzij mijn vader zijn werk heb mee kunnen maken. Heel wat meer dan dat van de meeste passagiers op dit schip, waarschijnlijk.
    "Ik ben welgeteld tien keer in mijn leven in New York geweest, meneer Moody." zeg ik dan en laat me netjes op het bankje zakken. Daarna trek ik mijn jurk strak.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Mombasa schreef:
    Bethany Davis.

    "Inderdaad. Origineel is het niet,. maar er zitten een stuk meer uitdagingen aan vast dan jouw huisje-boompje-beestje droom..."
    Lachend schud ik mijn hoofd. Hij heeft echt geen idee waar hij het over heeft. Ik volg zijn ogen naar de mensen op het dek. Het is daar behoorlijk druk terwijl de moter ronkt.
    "Ik ben Bethany Davis," stel ik mezelf voor nadat ik een slok water heb genomen.
    "En U?"


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Maria McArthur
    Ik zuchtte. Ik wist dat hij ineens heel anders zou gaan reageren, mij als spuis zou gaan zien, als ik de waarheid zou zien. Maar ik had ook geen zin om te gaan liegen. 'Oké...' zei ik uiteindelijk. Het maakte me ook eigenlijk niks meer uit wat hij van me dacht. 'Ik werk ook, en vooral, omdat mijn familie geen geld heeft. Ik wil ervoor zorgen dat mijn zusjes en broertjes genoeg geld hebben om naar school te gaan, leuk op te groeien en een leuke toekomst te kunnen hebben. Ik wil niet dat ze als gespuis gezien worden zoals dat bij mij gebeurd'


    Keep your head up, keep your heart strong

    Joseph Hamilton
    "Ik wil niet dat ze als gespuis gezien worden zoals dat bij mij gebeurd."
    Ik voelde hoe mijn wangen rood kleurden. Ik velde me schuldig. Ze wist hoe ik dacht over het 'tuig'.
    "Wat eh, goed van je. Dat je je familie helpt."


    Me so good.

    [Sorry dat ik zo laat pas reageer..]
    Johnathan James Dime
    'Ontsnappen van mijn moeder en alle andere kakkers op het 1ste klas dek' Zei ze schouderophalend. 'Maar moet je dan het drinkbare goud niet drinken?' Vraag ik haar. Als ik het zelf door heb dat ze dat natuurlijk niet zou begrijpen ademde ik weer een teug lucht in. 'Ik bedoel. Moet je geen Champagne drinken Alex?' Verbeter ik mezelf. Ik kon soms zo stom zijn. Waarom was niet niet gewoon mezelf?


    Faith Trust and Fairydust ~ Peter Pan

    Gabriël Moody
    Ik drink de laatste slokjes van de champagne en zet mijn glas ook weg, daarna plaats ik me naast haar op de bank, die zeker niet verkeerd zat. "Ik ben welgeteld tien keer in mijn leven in New York geweest, meneer Moody." Ik trek mijn wenkbrauwen op, 'Gabriël" verbeter ik haar eerst, 'dat is zeker niet weinig, hoe waren je vorige bezoeken in New York? Is het leuk daar?" vraag ik, nieuwsgierig.


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    May Violet Grey
    'Asjeblieft. Noem me May Michael. Als je me Miss Grey zou noemen voel ik me net mijn moeder.' Zeg ik grinnikend. Ik voel de zoute zeelucht mijn neusgaten vullen. 'Waarom ga jij naar Amerika, want ik gok dat je nu gewoon op de Titanic zit om in Amerika je dromen met geld waar te maken.' Gok ik een beetje terwijl ik Michael aankijk.

    [Sirry dat ik nu pas reageer @Escritura]


    Faith Trust and Fairydust ~ Peter Pan

    [Maakt niks uit.. Ik reageerde gister ook heel laat dus..]

    Alexandra Violetta

    Ik keek hem niet begrijpend aan, ik was ook niet echt slim in zulk soort dingen, ik had wel thuis onderwijs gehad maar er nooit veel van opgestoken, meestal zat ik de begelijder gewoon na te tekenen. 'Waarom zou ik dat doen?' Vroeg ik dan maar.

    [ bericht aangepast op 16 april 2012 - 20:39 ]


    Don't be like the rest of them, darling

    Assassin schreef:
    Roxanne Lémieux

    Ik luister aandachtig naar zijn uitleg en ben het meteen met hem eens. Een van de redenen waarom ik niet graag normaal wil leven. "Wie wilt er nou zoiets saais doen?" vraag ik met gedempte stem. Iedereen luisterd altijd mee, nu zal het wel niet veel anders zijn. Genoeg oren op dit schip die het ergens niet waarderen.


    Your make-up is terrible

    Maria McArthur
    Nog veel verbaasder dan ik net al was keek ik hem aan. 'Hoezo ga je niet weg nu?' vroeg ik voor ik het me besefte. 'Je voelt je toch veel te goed om iets met mensen als mij te maken te hebben?' Gelijk toen ik dit gezegt had, had ik er spijt van. Hoewel het de waarheid was, wist ik dat ik dit niet had moeten zeggen. Ik had namelijk helemaal geen zin in ruzie op dit moment.


    Keep your head up, keep your heart strong

    Elisa Rutherford
    "Gabriël," verbeterd hij me. Ik kijk hem onschuldig aan en kijk even naar de voorbij lopende voetgangers. Ze richten hun ogen op me. Ik kan aan ze zien dat ze het vies vinden dat ik iemand zoals Gabriël, een vuile, ongewassen derdeklas passagier naar het rijkere gedeelte meenam, maar het interesseerde me niets. Ik mocht de jongen wel.
    "Sorry, gaat automatisch, zo is het me nou eenmaal aangeleerd." Ik had jaren etiquette lessen gevolgd.
    "Dat is zeker niet weinig, hoe waren je vorige bezoeken in New York? Is het leuk daar?" Ik knik. New York was geweldig, velen malen beter dan Londen. Londen was ook leuk, maar New York was anders.
    "New York is prachtig. Het is echt een stad waar de lichten nooit uitgaan en je kan er prachtige jurken kopen, oh en het heeft ook hele leuke cafeetjes."


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    John James Dime
    'Waarom zou ik dat doen?' Vroeg ze me. Ik aarzelde even, maar besloot het toch te zeggen. 'Dat is toch een traditie? Altijd een glaasje Champagne aks de boot is vertrokken?' Vraag ik haar. Zelf was ik een van de enigen die gestudeerd was, daarom ging ik naar amerika omdat de Emonomie er goed was en ik als ik slim was een goede baan zou kunnen krijgen. Ja ik John had geleerd en een saai leven geleid. Had mijn droom om opera te zingen opgegeven e. Besloot te leren en informatie op te nemen zoveel ik maar kon en daf was me gelukt. Het gemiddelde op mijn eindresultaat was een 9 waar ik echt trots op was dn ook trots op kon zijn


    Faith Trust and Fairydust ~ Peter Pan

    Nina McCean
    Na een tijdje zag ik een klein, huilend meisje naar ons toe komen en toen ik vroeg wat er aan de hand was, zei ze dat ze haar mama kwijt was geraakt en de weg naar haar kamer kwijt was. 'Weet je nog wel in welke kamer je zit?' vroeg ik terwijl ik het meisje optilde en op mijn schoot liet zitten. 'J... ja, mevrouw' zei ze stotterend 'kamer 29' 'Dan gaan wij die kamer toch even zoeken?' stelde ik voor en zette haar weer op de grond, waarna ik opstond en haar hand vastpakte. 'Ga je mee?' vroeg ik aan Jonathan


    Keep your head up, keep your heart strong

    Alexandra Violetta

    'Hmm, ik heb het niet zoveel met traditie's vooral niet als ik daarmee gedwongen meer dan een paar uur bij mijn moeder moet doorbrengen' Zij ik glimlachend, ik deed het meeste om mijn moeder te meiden, vooral omdat zij vond dat ik het leven moest leiden dat zij graag wilde en ik zelf bijna niks mocht kiezen.

    Jhonathan Eduward Jhonson

    Ik keek toe hoe een klein meisje huilend naar Nina toe liep en Nina haar hulp aanbood, 'Tuurlijk' zij ik terwijl ik opstond en nog twee broodjes van het bankje afhaalde, niet voor mezelf maar voor het meisje, 'Zal ik je optillen?' vroeg ik aan het meisje die naast Nina was gaan lopen, ik was opzich best goed met kinderen.


    Don't be like the rest of them, darling