• De stelling van deze week luidt:
    Mensen ontwikkelen alleen maar een eetstoornis omdat ze een gebrek aan aandacht hebben.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    I am an idiot, I move.

    ONEENS!!
    In de meeste gevallen is het gewoon een psychische ziekte!


    Life is full of fake people

    xSkinnyLove schreef:
    ONEENS!!
    In de meeste gevallen is het gewoon een psychische ziekte!


    Ehmm, mensen met een psychische ziekte hebben nog steeds de basis van gevoelens die nog steeds hetzelfde zijn. Dan kan het nog steeds een aandachtstekort zijn. (Ik zeg niet dat ik het helemaal eens ben met de stelling, maar je argument klopt gewoon niet)


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    oneens,een vriendin had anorexia omdat iedereen haar peste omdat ze dik was en op een gegeven moment stopte ze met eten om die reden. het was echt geen mooi gezicht zeg ik je :O meestal is er echt wel meer aan de hand! aldus mijn menig ^^


    If i ever see a shining shooting star come by i wish for SHINee <3 =3

    Oneens.
    Mensen hebben het omdat ze zich minderwaardig voelen, omdat mensen ze dik vinden, omdat ze mooi willen zijn. Degenen die aandacht willen doen ALSOF ze een eetstoornis hebben.


    Define "good".

    Oneens. Voor mijn redenen, zie de andere oneens reacties.


    "If you don't know where to go, any road'll take you there"

    oneens waar slaat deze stelling op! natuurlijk niet om aandacht te trekken.


    There's nothing wrong with you, there's a lot wrong with the world where you live in!

    Uneventful schreef:
    (...)

    Onzekerheid komt dus echt niet voort uit het feit dat je je gevoelens niet kunt uiten. Het heeft puur met deze afschuwelijke maatschappij te maken en het beeld dat we hebben van een 'perfect' meisje. Size 0.

    Oh ja, omdat anorexia en boulimia de enigste eetstoornissen zijn die er bestaan.
    Wat dacht je van obesitas, dat is ook een eetstoornis en dat kan heel goed voorkomen uit een gebrek aan aandacht, verlatingsangst e.d. Daarbij anorexia kan even makkelijk voortkomen aan een gebrek aan aandacht.
    Gebrek aan aandacht betekent niet perse aandachttrekkerij van die aanstellers.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Oneens ik denk gewoon omdat ze zich te dik vinden en er is teveel invloed van de media al die mensen zijn zo dun en veel ook omdat ze gepest worden en heel weinig zelfvertrouwen hebben ik denk absoluut niet dat het aan aandacht te kort ligt


    Be happy and Be free, that's the only thing you need to be...

    Oneens.

    Ze doen het om dat de maatschappij ze alleen maar dingen laten zien in tijdschriften en op TV van mensen die maatje 32 hebben en er perfect uitzien terwijl die allemaal gefotoshopt zijn en daar door kunnen velen het niet meer in perspectief zien en zien ze alleen maar de lelijke kan van zich en willen ze mager zijn dat is niet omdat ze aandacht willen maar juist omdat ze onzeker zijn


    You people laugh because I'm different I laugh because they are all the same

    MyFairyKing schreef:
    (...)
    Oh ja, omdat anorexia en boulimia de enigste eetstoornissen zijn die er bestaan.
    Wat dacht je van obesitas, dat is ook een eetstoornis en dat kan heel goed voorkomen uit een gebrek aan aandacht, verlatingsangst e.d. Daarbij anorexia kan even makkelijk voortkomen aan een gebrek aan aandacht.
    Gebrek aan aandacht betekent niet perse aandachttrekkerij van die aanstellers.


    Obesitas is overgewicht, en geen eetstoornis, maar ik denk dat je bij meerdere eetstoornissen bedoeld, Binge Eating Disorder, of Orthorexia, dat soort dingen, maar Obesitas zelf is geen eetstoornis.


    Tijd voor koffie.

    Mensen moeten niet stoppen met eten, ze moeten stuiteren, da's pas gezond :Y)

    [ bericht aangepast op 28 april 2012 - 14:49 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    Wat een belachelijke stelling. Oneens.

    [ bericht aangepast op 28 april 2012 - 12:44 ]


    You were much more muchier, you've lost your muchness.

    Mensen ontwikkelen alleen maar een eetstoornis omdat ze een gebrek aan aandacht hebben.

    Ik ben het hier niet mee eens. Tuurlijk iedereen wenst een beetje aandacht van anderen, maar een eetstoornis is een ziekte en dat vloeit niet voort uit gebrek aan aandacht.
    Oke er zijn wel mensen die rare dingen gaan doen bij gebrek aan aandacht, maar zoals ik al eerder zij een eetstoornis is een ziekte. Dat zit vast in je hoofd. Daar is veel meer aan vooraf gegaan dan gebrek aan aandacht!

    verschrikkelijk, mega, ongeloofelijk ONEENS! mensen ontwikkelen een eetstoornis omdat ze in al die blaadjes prachtige dunne modellen zien. mensen in bijv. india hebbebn af en toe ook een aandachtstekort maar het aantal eetstoornissen in veel lager, omdat het modebeeld daar anders is. ook worden jongens en meisjes gepest omdat ze een andere lichaamsbouw hebben dan hun. oke, sommige mensen zijn wel dik, maar dan hoeft diegene niet gelijk gepest te worden. van pesten worden ze onzeker en dan zou het kunnen zijn dat die mensen af gaan vallen om "mooier" te worden zodat ze niet meer gepest worden.


    I try to run, but I trip. I try to fly, but I fall. I try to love, but I cry. I am broken

    Tigger schreef:
    Mensen moeten niet stoppen met eten, ze moeten springen, da's pas gezond :Y)


    Waar slaat deze opmerking nou weer op?


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."